אדוונטק הטמיעה סאפ בקופת חולים מאוחדת

"היו לנו מערכות IT ישנות שעבדו בצורה עקומה", אמרה סיגל רגב- רוזנברג, סמנכ''לית הכספים בקופת חולים מאוחדת ● "בעקבות הטמעת SAP S/4HANA, קיבלנו אחידות בנהלים ושפה, יש לנו תהליכי עבודה מובנים וייעלנו את הבקרה" ● היקף הפרויקט: מיליוני שקלים

סיגל רגב-רוזנברג, סמנכ''לית הכספים בקופת חולים מאוחדת. צילום: ניב קנטור

אדוונטק הטמיעה מערכת SAP S/4HANA בקופת חולים מאוחדת, כך נודע לאנשים ומחשבים. היקף הפרויקט עמד על מיליוני שקלים, הוא ארך פחות משנה והסתיים באחרונה.

את הפרויקט חשפה סיגל רגב-רוזנברג, סמנכ"לית הכספים במאוחדת. רגב-רוזנברג דיברה בכנס ISUG2017. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') באולם אירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות מלקוחות החברה ושותפיה. את המליאה המרכזית הנחה פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים.

לדברי רגב-רוזנברג, "מאוחדת היא קופת החולים השלישית בגודלה בישראל, ולה 1.2 מיליון מבוטחים, המהווים 14% מהאוכלוסיה במדינה. אוכלוסיית הקופה צעירה ובעלת גידול טבעי גדול, והיא מטפלת ב-18% מהלידות בישראל".

במאוחדת, אמרה רגב-רוזנברג, "יש 4,500 עובדים, 2,500 רופאים, 600 אתרי פעילות ו-100 מרפאות, ו-1,300 משתמשי IT. מחזורה הכספי של המאוחדת עומד על שבעה מיליארד שקלים. בשנת 2010 פקד אותה משבר, שבעקבותיו הוחלפה ההנהלה".

הגידול המהיר ביותר במגזר הרפואי

"יש לנו את התוצאות העסקיות הטובות ביותר בשנתיים האחרונות בהשוואה למתחרות", אמרה. "אנו חווים את הגידול המהיר ביותר במגזר הרפואי, של 50%".

"מערכת הבריאות בישראל", אמרה רגב-רוזנברג, "נמצאת בהתייעלות מתמדת, אין שקיפות, יש קושי להצביע על יחידות רפואיות מפסידות. אין ניצול יעיל של משאבים, אין חיבור של תפוקות לעלויות ייצור, יש קושי בניתוח מצב היחידות השונות. כך, למאוחדת יש שני בתי מלון, חמישה בתי אבות, וחברת אחזקות – והיה לנו קושי להצביע מה קורה שם".

רגב-רוזנברג תיארה את מצב מערכות המידע שהיו במאוחדת בטרם הפרויקט: "היו לנו מערכות פיננסיות-לוגיסטיות של יבמ (IBM), הן היו ישנות ויבמ הפסיקה לפתח להן גרסאות חדשות", אמרה. "המערכות הישנות היו בסיכון. תהליכי העבודה היו עקומים, ישנים וכללו הרבה אקסלים. היינו במצב של היעדר שקיפות, היעדר בקרה, ובלא יכולת תכנון".

"מערכת הבריאות בישראל הפכה לסאפ-ית (SAP)", אמרה, "וזה הקל על החלטתנו להגר לסאפ. התהליך החל בבתי חולים ממשלתיים, כעת אנו ולאחרינו – קופת חולים לאומית".

בשלב הראשון של הפרויקט, שהסתיים, אמרה רגב רוזנברג, "טיפלנו בהיבטים הפיננסיים והלוגיסטיים, החלפנו את המערכות הקיימות במאות האתרים שלנו. בשלב הבא, שיחל השנה, נטמיע על סאפ מערכות רופאים עצמאיים, מערכות תרופות ומערכת בילינג".

למדוד ביעילות כל פונקציה בארגון

בעקבות הפרויקט, אמרה רגב-רוזנברג, "קיבלנו אחידות בנהלים ושפה, יש לנו תהליכי עבודה מובנים. התקבל צמצום משאבים במערכות IT שאינן ERP. ייעלנו את תהליכי הבקרה, שיפרנו את הכלים ואת זמינות הנתונים המוצגים למקבלי ההחלטות, צמצמנו את  זמני הדיווח, ושיפרנו את מדדי שביעות הרצון של המשתמשים הפנימיים והחיצוניים. קיבלנו יכולות חיזוי לטובת צמצום מלאים ותכנון טוב יותר".

"מדובר ביישום מורכב של פרויקט משמעותי בחברה גדולה", סיכמה רגב-רוזנברג, "כעת יש לנו דרישות רכש ברורות, ניהול הסכמים נעשה במערכת חתימה אלקטרונית, יש אינטגרציה מקוונת עם מערכות תקציב ובקרה, יש לנו קטלוגי יישום מתקדם".

"התקבלה שקיפות לכלל התהליכים. יש לנו אמת ארגונית אחת, כבר לא מתווכחים על נתונים. כלל המידע נמצא במקום אחד, עם יכולת תחקור ממקום מרכזי אחד, יש לנו יכולת לניתוח קל של תזרים. אנו חווים כל הזמן שיפור מתמיד בעבודה מול התקציב בזמן אמת".

"הפרויקט היווה קפיצת מדרגה אמיתית ביכולות ובתרומה של יחידות הרכש, הכספים והלוגיסטיקה – למאוחדת. הפכנו לארגון מבוסס Big Data, עם שיפור ביכולת ה-BI. נהפוך לארגון שירותי יותר, בשל היכולת למדוד ביעילות כל פונקציה בארגון".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מיכל

    ותודה לנועם דיסקין שניהל את הפרויקט והראה לכל הספקנים שאפשר ליישם ERP ב 11 חודשים ! בלי נועם לא היה פרויקט !

אירועים קרובים