אילן בוגנים, CTO בנק לאומי – ימונה למנמ"ר

לפני כחודש דירקטוריון הבנק אישר את מינויו של בוגנים, המשמש כיום כמנהל טכנולוגיות ראשי של הבנק, לתפקיד ממלא מקום ראש חטיבת לאומי טכנולוגיות - במקומו של דן ירושלמי, שהודיע באחרונה על פרישתו ● לאומי: "התהליך בעיצומו, יארך כמה שבועות"

בקרוב מנמ''ר. אילן בוגנים, CTO בנק לאומי. צילום: יח"צ

אילן בוגנים, CTO בנק לאומי ימונה לתפקיד מנמ"ר הבנק – כך נודע לאנשים ומחשבים.

לפני כחודש דירקטוריון בנק לאומי אישר את מינויו של בוגנים, המשמש כיום כמנהל טכנולוגיות ראשי של הבנק, לתפקיד ממלא מקום ראש חטיבת לאומי טכנולוגיות – במקומו של דן ירושלמי, שהודיע באחרונה על פרישתו. מבנק לאומי נמסר כי "התהליך לבחירת מנמ"ר הבנק בעיצומו ואנו צופים כי הוא יימשך כמה שבועות. ברגע שיוחלט – נדווח כמקובל".

לצד תפקידו כ-CTO, בוגנים משמש גם כמנהל ה-CRM בבנק ובמסגרת תפקידו זה היה אחראי על פרויקט ייחודי: במחצית 2015, בראשונה, גוף פיננסי העלה מערכת ליבה שלו לענן: בנק לאומי העלה מערכת CRM של Salesforce בפרויקט ענק בהיקף עשרות מיליוני שקלים.

למנף את הענן, הרישות החברתי והמובייל יחדיו

עד היום בנקים לא העבירו מערכות IT קריטיות שלהם לענן, בגלל הרגולציה. פלטפורמת ה-CRM החדשה שמוטמעת בבנק לאומי מכוונת גם למשתמשי המובייל ותוכננה כדי למנף את הענן, הרישות החברתי והמובייל יחדיו, במטרה להעביר את הבנק לעידן חדש של מתן שירות ופנייה ללקוחות.

כך, מערכת ה-CRM מהווה בבנק לאומי מערכת לניהול כלל האינטראקציות עם הלקוחות. המערכת משרתת כמה אלפים מעובדי הבנק, כמו גם את לקוחותיו, שיוכלו אף הם להתממשק אליה. מערכת ה-CRM החליפה שתי מערכות קיימות: מערכת לניהול קשרי לקוחות של סיבל (Siebel) מבית אורקל (Oracle), שנמצאת בקול סנטר של החברה, ומערכת CRM נוספת, פרי פיתוח פנימי

בוגנים נמצא בבנק לאומי מאז 2013. בין היתר, הוא הוביל את Pepper, הבנק הדיגיטלי של לאומי. לפני שהצטרף לבנק הוא שימש בכמה תפקידים באמדוקס (Amdocs), שהאחרון שבהם היה סגן נשיא. הוא שירת בצה"ל שש שנים והוא בעל תואר מהנדס מהטכניון ותואר שני במערכות מידע מאוניברסיטת תל אביב.

בפברואר 2017, ירושלמי, מנמ"ר בנק לאומי ומי שעמד בראש חטיבת לאומי טכנולוגיות, הודיע על פרישתו מהתפקיד. הפרישה באה לאחר ארבע שנים שבהן ניהל ירושלמי את החטיבה, שבמהלכן ביצע הבנק שורה של פעולות בתחום הבנקאות הדיגיטלית והגיע להישגים טכנולוגיים.

עם זאת, במהלך התקופה נרשמו תלונות של עובדים בכל הנוגע לתפקודו של ירושלמי, שאף עלו באחרונה על שולחנה של המנכ"לית, רוסק-עמינח.

מערכת היחסים של ירושלמי עם העובדים ידעה לאורך השנים עליות ומורדות. יצוין כי לקראת סוף 2014 עורר ירושלמי את זעם ארגון עובדי בנק לאומי, לאחר שאמר בראיון ל-TheMarker כי "המגבלות שלי הן הדטה סנטר העצום וצוות העובדים הגדול". הוא ציין שההסכמים הקיבוציים שקיימים בבנק מהווים עבורו מגבלה וכי לו היה יכול, הוא היה בונה את חטיבת הטכנולוגיות של הבנק אחרת.

העובדים – כמגבלה

בעקבות הראיון שלח הארגון מכתב חריף לירושלמי, עליו היו חתומים מירי רובינו, יו"רית ארגון עובדי הבנק, ואלי זרקה, יו"ר ועד המנהלים. הם כתבו בו ש-"נדהמנו לראות כי במקום לשבח את עובדי הבנק, התייחסת לעובדים כ-'מגבלה' וכ-'בעיית גמישות'. שכחת, כמו לצערנו גם גורמים אחרים בבנק ששכחו, כי העובדים הם עמוד השדרה של הבנק ומי שמוביל אותו להישגים. אנחנו זקוקים למנהיגות ולהנהלה שממנפות את יכולות העובדים, לצד התקדמות טכנולוגית, ושפועלות להעצמת ההון האנושי ולא מסתכלות עליו כמגבלה או כבעיה".

בפברואר השנה הוציא ארגון העובדים הודעה שלפיה "מספר עובדים פנו אלינו בטענות על היחס של מנהל החטיבה לעובדים ולמנהלים הכפופים לו. פנינו למנכ״לית הבנק והודענו שאיננו מוכנים לשאת התנהגות כזו בלאומי. קיימנו מספר פגישות עם ההנהלה בנושא ונמסר לנו שהיא מטפלת בנושא".

ירושלמי התייחס לנושא במכתבו למנכ"לית. הוא כתב כי "כפי שקורה לעיתים בביצוע מהפכות, ודאי אלה שכרוכות גם בשינויים פרסונליים רבים, ישנם גם כאלה שאינם שבעי רצון, ודאי כאשר המהלכים נעשים בקצב מהיר, תוך חתירה לביצוע קפדני. אני מודע לכך ואני מקווה שאת והדירקטוריון מבינים שזה חלק מהשגת היעדים השאפתניים שהצבנו. היכולות המקצועיות והמחויבות של עובדי החטיבה ומנהליה יאפשרו לבנק להמשיך ולהשיג את היעדים השאפתניים שיוצבו בפניו".

בשנה שעברה ביצע הבנק פרויקט מחשוב ענק נוסף, גם הוא בשווי של עשרות מיליוני שקלים. במסגרת הפרויקט, הבנק העביר את תשתיות המחשוב שלו לענן היברידי, על בסיס EMC ו-VMware.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים