תביעה: הבסיס למנגנוני האפליקציות של אובר ו-Lyft – גנוב

שתי החברות נתבעות בגין הפרת פטנט על ידי חברה בשם Hailo - אבל דווקא לא Hailo של דיימלר, שבאה מאותו הענף ● האם יש צדק בטענת התובעת?

בית הדין לנס: למרות טענותייך, ההסתדרות היא הארגון היציג של עובדי החברה. צילום אילוסטרציה: JanPietruszka/BigStock

חברה בשם Hailo Technologies תובעת בארצות הברית הן את ענקית שיתופי הנסיעות אובר (Uber) והן את המתחרה שלה, Lyft, בגין הפרה לכאורה של פטנט.

הפטנט, שהוגש על ידי אלקסיס פרדס ב-1997 ונרשם ב-1999, מתאר "משלוח אוטומטי של רכב ומערכת תשלום". או, במילים אחרות, מערכת תוכנה שמאפשרת למשתמש לבחור אמצעי תחבורה מתפריט, להזין את היעד, לבחור מספר מסוים של נוסעים, לראות את העלות המשוערת של הנסיעה ולאחר מכן לבצע תשלום באמצעות כרטיס אשראי סרוק.

אם התיאור הזה מזכיר לכם משהו, זה רק מפני שמדובר בפטנט שמכסה מערכת תוכנה דומה להפליא לאלה שבאמצעותן פועלות אובר ו-Lyft.

Hailo אחרת לגמרי

בכדי להדוף את הבלבול הצפוי, יצוין כי Hailo המדוברת היא לא חברת Hailo שבבעלות דיימלר (Daimler) – אפליקציית מוניות בריטית שנרכשה על ידה בשלהי יולי 2016. זוהי Hailo Technologies – חברה שהוקמה השנה בקליפורניה ושפועלת גם תחת השם המסחרי Bring, על אף שלא נמצאו הוכחות לכך שהיא שחררה מוצרים זמינים עד כה. התובעת מציגה את עצמה ברישום העסקים שלה בקליפורניה כחברת אחזקות.

רק בזמן האחרון השיקה אובר את 3UP – תכנית רכישת פטנטים שלה, שמהווה חלק מאסטרטגיה כוללת להגדלת אחזקותיה באמצעות קניין ה-IP שלה ובמאמצי הנדסה מטעמה. מטרת אובר היא להגן על עצמה מפני תביעה משפטית, כולל מקרים כמו זה המתואר כאן.

כך או כך, יהיה מעניין לגלות סביב אילו סכומים יסתכם המקרה, למרות שקשה להאמין שאובר ו-Lyft ייאלצו בסופו של דבר לשלם כסף בגין גנבת הפטנט. ימים יגידו.

לא נמסרה תגובת אובר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים