רוחות מלחמה: חיפושי הערך 'מלחמת העולם ה-3' במנוע גוגל בנסיקה

מספר החיפושים במנוע של ענקית הטכנולוגיה אחרי המושג הגיע לרמה הגבוהה ביותר אי-פעם בעקבות ההסלמה הצבאית ביחסי ארה"ב בראשות טראמפ עם סוריה וצפון קוריאה

לא עוד כברירת מחדל בלעדית. מנוע החיפוש של גוגל. צילום: BigStock

לנוכח תנועתן של ספינות מלחמה בחופי צפון קוריאה וטילי השיוט המכוונים לעבר סוריה, אפשר להבין את הלך הרוח השורה על תושבי התבל, ומעניין לגלות כי בביצה הזו כולנו מדשדשים יחד – נתונים שאספה גוגל (Google) אודות החיפושים הנפוצים במנוע שלה בשבוע האחרון מגלים שרבים מאזרחי העולם נכנסו ללחץ מרוחות המלחמה המנשבות סביב. החיפושים אחר המושג 'מלחמת העולם ה-3' הגיעו לרמה הגבוהה ביותר שלהם מאז שהחלה מדידת רשומות אלו מטעם גוגל באפריל 2004, כך על פי נתונים שנחשפו על ידי אינפווארס (Infowars).

מדדי החיפושים אחר הערכים 'מלחמה' ו'מלחמה גרעינית' נמצאים אף הם ברמה הגבוהה ביותר מאז תחילת השנה. בנוסף חיפשו משתמשי גוגל גם מידע על 'מלחמת טראמפ' ו'מלחמת סוריה'.

התעניינות מובהקת אחרי עשור של שקט

השיאים ה"מרשימים" הללו הגיעו בעקבות החלטתו של דונלד טראמפ משבוע שעבר לשגר טילי שיוט כנגד בסיס של משטר סוריה שבו הוצבו כוחות רוסיים. רוסיה ואיראן הגיבו לאחר מכן ואמר כי המתקפה חצתה "קו אדום" והוסיפו ואמרו כי אם יהיו עוד התקפות "נגיב בכוח".

הנשיא טראמפ לא חוסך בתגובות תקיפות, או אם תרצו תוקפניות, גם כלפי חלק אחר של העולם – הוא העביר מסר ברור וחד כתער לרודן קים ג'ונג און כששלח נושאת מטוסים אל חצי האי הקוריאני, וכשאתמול (ד'), במסיבת עיתונאים משותפת עם מזכ"ל נאט"ו, אמר כי אם יהיה צורך בכך יהיה מוכן לטפל במשבר עם צפון קוריאה גם בלי התערבותה של סין.

המהלכים הללו הם ככל הנראה הטריגר ששלח גולשים רבים מכל רחבי העולם אל מנוע החיפוש של ענקית הטכנולוגיה, לברר את המצב לאשורו. הפעם האחרונה שבה התעניינו אנשים באופן כה מובהק בנושא המלחמה נראתה לפני יותר מעשור, ביולי 2006, כאשר ביצעה צפון קוריאה סדרת בדיקות של טילים ארוכי טווח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים