האקרים פרצו לתעבורת וידיאו של מל"טים אמריקניים בעירק ואפגניסטן – עם תוכנה שעולה כ-26 דולרים

קצין בכיר במשרד ההגנה האמריקני, מסר, כי הם לא הצליחו להשתלט על השידור, לשבש אותו או לשלוט בנתיב הטיסה של המטוסים הזעירים, המשמשים ככלי נשק משמעותי במלחמה ● יושב ראש המטות המזוינים של צבא ארצות הברית, האדמירל מייק מולן, אישר את דבר הפריצה לגבי עירק בלבד, ואילו הקצין הבכיר אישר אותה לגבי שתי המדינות ● לא ברור האם הפרצה תוקנה

מבוכה לצבא ארצות הברית: מורדים מעירק ומאפגניסטן יירטו תשדורות וידיאו שנשלחו מהמטוסים ללא טייס (מל"טים) שחגים בקביעות מעל שתי המדינות – כך נחשף בסוף השבוע. קצין בכיר במשרד ההגנה האמריקני, שסירב להזדהות, מסר, כי הם לא הצליחו להשתלט על השידור, לשבש אותו או לשלוט בנתיב הטיסה של המטוסים הזעירים, המשמשים ככלי נשק משמעותי במלחמה.

יושב ראש המטות המזוינים של צבא ארצות הברית, האדמירל מייק מולן, אישר את דבר הפריצה לגבי עירק בלבד ואמר, כי המורדים הצליחו להשיג את המידע ממל"טים שחגו בשמי המדינה לעומתו, אישר הקצין הבכיר את דבר הפריצה לגבי שתי המדינות וטען, כי לא נגרם לצבא האמריקני נזק כלשהו.

לדברי הקצין, השגת מידע שכזה היא קריטית למורדים, כדי לדעת מה צבא ארצות הברית יודע עליהם ומה הוא מחפש לדעת עוד, לרבות בכל הקשור לבניינים, רחובות, אזורי פעולה ותשתיות אחרות המשמשות אותם לפעולה נגדו.

הוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal), שחשף את הפרשה בסוף השבוע, דיווח, כי המורדים השתמשו בתוכנת פריצה בשם SkyGrabber, הניתנת בקלות להשגה ברשת, במחיר של 25.95 דולרים בלבד. התוכנה משמשת בעיקר להורדת סרטים ומוזיקה מלוויינים.

זו אינה הפריצה הראשונה לתעבורת הווידיאו של המל"טים, וכבר בשנה שעברה התגלתה פריצה שכזו. הדבר נחשף כאשר נתפס בעירק בשנה שעברה מורד-לוחם שיעי, שבמחשבו הנייד היו צילומי וידיאו שכאלה. ביולי השנה התגלה מחשב נייד נוסף של מורד-לוחם עירקי, וגם בו הייתה תעבורת וידיאו של המל"טים.

הפריצה התאפשרה כיוון שמרבית התקשורת בין המל"טים לקרקע אינה מוגנת או מוצפנת. אלה שולחים את תעבורת הווידיאו באמצעות רשת תקשורת ישנה, בת יותר מעשור, לבסיסים קרקעיים של ארצות הברית, המצויים בפקיסטן ובאפגניסטן. נראה, כי בעקבות חשיפת הפריצה בנוספת, ישדרג צבא ארצות הברית את הרשת, למניעת פריצות נוספות.

קצין בכיר אחר אמר לעיתונות בארצות הברית, כי יש בידי הצבא האמריקני עדויות לכך שהייתה לפחות פריצה אחת נוספת לתעבורת הווידיאו של המל"טים באפגניסטן. הוול-סטריט ג'ורנל ציין, כי "יש לצבא הוכחות שהמורדים עוקבים במשך ימים ושעות רבים אחר תעבורת המל"טים".

אף על פי שבחלק מהדיווחים נמסר, כי התקלה טופלה, לא ברור אם כך באמת הדבר. "לסגור פרצת אבטחה שכזו זה לא דבר טריוויאלי", אמר ל-וויירד (Wired.com) קצין אמריקני בכיר. "כמעט כל כלי טיס משתמש בתעבורת וידיאו שכזו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים