נחשפה הרשימה: אלה האתרים הישראליים שעל הכוונת של ההאקרים

חמ"ל הסייבר של רדוור חשף את רשימת המטרות ואת הכלים של קבוצות ההאקרים הפרו-פלסטיניות, שרוצות "למחוק את ישראל מהאינטרנט" ביום ו' הבא ● בין האתרים: צה''ל, המשטרה, הממשלה, בנקים וגופי תקשורת

פרשת סייבר חמורה. צילום אילוסטרציה: BigStock

צה"ל, המשטרה, משרדי ממשלה, בנקים וגופי תקשורת הם בין הגופים שצפויים להיות מותקפים על ידי האקרים במתקפה הגדולה שהם מתכננים נגד אתרים ישראליים ביום ו' הבא, 7 באפריל – כך על פי חמ"ל הסייבר של רדוור (Radware).

בתחזית שפרסמה חשפה החברה את רשימת המטרות וניתחה את הכלים השונים שעומדים לרשות ההאקרים הפרו-פלסטינים. לפי חברת אבטחת המידע, בין הארגונים שעל הכוונת של התוקפים נמצאים: משרד האוצר, צה"ל, משטרת ישראל, משרד הביטחון, gov.il, משרד החקלאות, משרד הכלכלה, משרד החוץ, משרד המשפטים, הכנסת, ה-CERT הלאומי, גוגל (Google) ישראל, בנק ישראל, בנק דיסקונט, בנק איגוד, וואלה!, ynet, ספורט 5, מאקו, גלובס ואוניברסיטת בן גוריון.

בשבועות האחרונים ההאקרים מפיצים תעמולה ומתאמים את תוכניותיהם דרך מגוון ערוצים ברשתות החברתיות, ואף החלו בניסוי כלים – בו זכו לכמה הצלחות נקודתיות, בדמות פריצה לאתרים של עסקים קטנים ואף גניבת מידע.

יש לציין שבעוד מטרתם המוצהרת היא "למחוק את ישראל מהאינטרנט" – מטרה שעל מנת לממשה נדרשות מתקפות מתוחכמות עם כלי סייבר מתקדמים – בדרך כלל, רוב הישגיהם מסתכמים בהשחתת אתרים של עסקים קטנים, גניבת סיסמאות משתמשים ושליחת הודעות SMS מאיימות לטלפונים ניידים. הדבר עשוי להעיד על היכולת או הפרופיל של התוקפים.

"אין ערובה שהתוקפים לא ישלפו שפן מהכובע"

שירה שגיב, מנהלת שיווק ברדוור, הצהירה כי "ארגונים בארץ ערוכים היטב להתמודדות עם מתקפות סייבר מדי יום ביומו, כך שקהילת הסייבר המקומית ספקנית לגבי עוצמת המכה שההאקרים יכולים להנחית על ישראל. עם זאת, לאור המסחר המשגשג בכלי סייבר בדארקנט, המספר ההולך ועולה של מכשירים חכמים שחשופים לנוזקות שונות וההדלפות של תוכנות תקיפה מתוחכמות באחרונה – אין ערובה שלא יוכלו לשלוף שפן מהכובע".

שגיב הוסיפה ש-"כיוון שהשנה המתקפה צפוי להתרחש ביום שישי, ממש לפני חופשת חג הפסח, על ארגונים לנקוט משנה זהירות ולרענן את מדיניות האבטחה שלהם מבעוד מועד".

בנוסף, רדוור זיהתה התארגנויות של האקרים ישראלים ברשתות החברתיות (כמו, למשל, group ICA – ר"ת Israel Cyber Army), שמטרתן לנהל מבצע לסיכול ניסיונות התקיפה ברשת ואף לחשוף את התוקפים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים