הדור הרביעי של הסלולר הושק היום בעולם; יגיע לישראל רק ב-2014

אריקסון וטליה סונרה השיקו בשטוקהולם את הרשת הסלולרית בעלת הפס הרחב והמהיר ביותר בעולם ● למרות זאת, הטכנולוגיה החדישה עדיין אינה כלכלית, ולכן היא תגיע לארץ רק בעוד כמה שנים

רשת סלולרית מהדור הרביעי (LTE) הושקה היום (ג') לראשונה בעולם בשטוקהולם שבשבדיה. הרשת, ששייכת לאריקסון (Ericsson) ולספקית הטלפוניה והסלולר טליה סונרה (Telia Sonera), היא בעלת הפס הרחב והמהיר ביותר בעולם, שאמור לאפשר לשלוח ולקבל בסלולר כמה קבצי וידיאו באיכות HD במקביל.

היכולת הטכנולוגית של הרשת החדשה נבחנת בימים אלה מול מכשירים שונים של המפעילות הסלולריות בשבדיה. העיר התחתית של שטוקהולם רושתה בתשתית החדשה של אריקסון, בעוד שלקוחות טליה סונרה יקבלו את הגישה לשירותי LTE באמצעות התקנים מתוצרת סמסונג (Samsung).

אף על פי שמדובר בקפיצת מדרגה בעולם הסלולר, כאן בישראל עדיין מוקדם לחגוג. מומו לירן, מנכ"ל אריקסון ישראל, אמר, כי הוא מעריך שרשתות מדור רביעי יוקמו בארץ רק ב-2014. הסיבה, לדבריו, נעוצה בכך שהטכנולוגיה כבר קיימת, אך היא עדיין לא כלכלית – בגלל נקודות הקצה שעודן יקרות מדי.

לירן, שדיבר באירוע של אריקסון ישראל, התייחס גם להשקתו המתוקשרת של ה-iPhone בארץ. לדבריו, "ה-iPhone מאיים על המפעילות הסלולריות. הוא חזק כל כך – עד שלמפעילות אין ברירה אלא להצטרף אליו. החלום הרטוב שלהן הוא שהטלפון הזה יתאדה מהעולם; הוא הופך את המפעילות לצינור טיפש של תשתיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים