מחקר של עמותת אשנ"ב: 60% מאתרי האינטרנט לילדים אוספים עליהם מידע ללא הסכמת הוריהם

עוד עלה מהמחקר, כי 73% מאתרי האינטרנט לילדים הדורשים מהמשתמשים להירשם אליהם, דרשו במסגרת ההרשמה את כתובת הדואר האלקטרוני של הילד, וב-15% מהאתרים התבקשו הילדים להזין את כתובת מגוריהם ● עו"ד יהונתן קלינגר, חבר הנהלת אשנ"ב: "ההתנהלות של אתרי אינטרנט רבים נמצאת בתחום האפור, ונוגדת פרקטיקות מקובלות של הגנה על מידע"

כ-60% מאתרי האינטרנט המיועדים לילדים אוספים עליהם מידע פרטי ללא הסכמת הוריהם, כך עולה ממחקר שערכה עמותת אשנ"ב (אנשים למען שימוש נבון באינטרנט), ואשר התפרסם באתר האינטרנט שלה. המחקר סקר 32 אתרי אינטרנט מובילים לילדים בישראל.

עוד מצא המחקר, כי 73% מאתרי האינטרנט לילדים הדורשים מהמשתמשים להירשם אליהם, דרשו במסגרת ההרשמה את כתובת הדואר האלקטרוני של הילד, ו-60% ביקשו את תאריך הלידה; ב-15% מהאתרים התבקשו הילדים להזין את כתובת מגוריהם. החוקרים אף מצאו, כי בחלק ניכר מהאתרים המידע שנאסף הועבר לגורמים שונים עמם יש לאתרים הסכמים מסחריים.

ברוך הינוך, יו"ר עמותת אשנ"ב, אמר לאנשים ומחשבים, כי בעקבות הממצאים החלה העמותה לגבש אמנת אתיקה לאתרים המיועדים לילדים, אשר תקבע נורמות ברורות לגבי אסור ומותר, תוודא הסכמה הורית, וכך גם תחזק את הקשר בין הורים לילדיהם. "הממצאים המדאיגים שעלו במחקר מוכיחים, כי יש מקום להגביר את החינוך והמודעות לשימוש נבון ברשת".

עו"ד יהונתן קלינגר, חבר הנהלת עמותת אשנ"ב, אמר לאנשים ומחשבים: "הרשלנות בה נוהגים אתרי אינטרנט שלא מוודאים את הסכמת ההורים לשימוש במידע פרטי שהם אוספים על ילדיהם, נמצאת בתחום האפור של החוק ונוגדת פרקטיקות מקובלות של הגנה על מידע". קלינגר הוסיף, כי "בעוד שבארה"ב ישנו חוק מפורש האוסר על אגירת מידע על ילדים, בישראל טרם נחקק חוק כזה, ולמרות זאת עדיין דרושה הסכמה של הורים לצורך שימוש במידע. אף על פי כן, בחרו רבים מאתרי האינטרנט לעשות שימוש במידע מבלי ליידע את ההורים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים