רשות ההגבלים: חברות סייבר יוכלו לשתף מידע – במקרים מסוימים

הממונה על ההגבלים פרסמה גילוי דעת להערות הציבור, שבו היא קובעת באילו מקרים יכולות חברות שעוסקות בתחום לשתף פעולה ביניהן, מבלי לפגוע בתחרותיות במשק

שיתוף פעולה בין חברות סייבר? יש מקרים שבהם זה אפשרי. צילום אילוסטרציה: BigStock

רשות ההגבלים העסקיים פרסמה היום (א') להערות הציבור טיוטת גילוי דעת העוסק בשיתוף מידע בין חברות שונות לצורך התמודדות עם איומי סייבר. מהטיוטה עולה כי החברות יוכלו לשתף ביניהן מידע – בתנאים מסוימים.

ברשות ציינו שגילוי הדעת נכתב "נוכח החשיבות בשיתוף מידע בין גופים מסחריים בהתמודדות מול איומי הסייבר, כמו גם הצורך להגן על תשתיות חשובות במדינת ישראל".

הממונה על ההגבלים קובעת שניתן יהיה לשתף את המידע כל עוד לא מדובר בפגיעה בתחרות שבין החברות. לדבריה, במקרים שכאלה – לא מדובר בהסדר כובל, שעלול להוביל לפגיעה בתחרותיות. "ככל ששיתוף המידע אינו נוגע לפעילותם העסקית של הצדדים אלא אך ורק למידע הנדרש לצורך הגנת סייבר, כגון מידע אודות איומים, סממנים, חולשות, פוגענים ונוזקות, וכן מתודולוגיות וכלי התמודדות עם איומי סייבר, הרשות לא תראה בהעברתו כפעולה העלולה למנוע או להפחית את התחרות בעסקים. זאת, אף אם העברת המידע נעשית בין מתחרים", נכתב בגילוי הדעת.

"שיתוף מידע בסייבר יכול להועיל לתחרות במשק"

לפי דברי הרשות, הרציונל שעומד בבסיס העמדה שלה הוא שמידע על איומי סייבר הוא לא מידע עסקי כי אם טכני. יתרה מכך, לדבריהם, שיתוף מידע שכזה יכול להועיל לתחרות במשק, כי הוא "יכול לסייע לכלל הגופים לאבטח את התשתיות ואת מערכות המידע שלהם מפני איומי סייבר, ולייעל את מערכות האבטחה שלהם".

בהודעה אף מצוין כי המדינה רואה בהעברת המידע חשיבות, מאחר שהדבר מהווה "חלק משמעותי מיכולת ההתמודדות של גופים עם איומי סייבר".

עוד מציין גילוי הדעת שבמקרים של מיזמים משותפים לחברות, מניעת גישה למערכות שיתוף המידע מאחד או יותר מהמתחרים עלולה להסב להם נזקים, להוות הסדר כובל ולפגוע בתחרותיות במשק.

יצוין שככלל, על פי החוק, אסור לגופים לשתף מידע ביניהם, כדי למנוע פגיעה בתחרותיות, ואם הם רוצים לעשות כן – עליהם לבקש אישור מהממונה על ההגבלים העסקיים. אלא שכאן, כאמור, קובעת הממונה את התנאים שבהתאם להם חברות שעוסקות בסייבר יכולות לשתף מידע ביניהן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים