ה-FCC שינה את תנאי סבסוד הפס הרחב למעוטי יכולת

רשות התקשורת הפדרלית של ארצות הברית, שמונהגת על ידי יו"ר שמונה על ידי טראמפ, החלה להקשות על עניי אמריקה לקבל הנחות לחיבור אינטרנט מהיר, כפי שהיה נהוג עד כה במדינה

ה-FCC - שובתת גם ביחד עם מוסדות ממשל אחרים בארה"ב

רשות התקשורת הפדרלית האמריקנית, ה-FCC (ר"ת The Federal Communications Commission), יידעה תשע ספקיות אינטרנט בכך שאין להן עוד את היכולת להציע שירותי פס רחב באמצעות תכנית סיוע פדרלית, שהעניקה לבעלי הכנסה נמוכה סבסוד חודשי בגובה 9.25 דולר למשק בית, לצורך רכישת חיבור מהיר ואלחוטי לבתיהם.

תשע ספקיות האינטרנט הללו – Spot On ,Boomerang Wireless ,KonaTel ,FreedomPop ,AR Designs ,Kajeet ,Liberty ,Northland Cable, ו-Wabash Independent Networks – היו הראשונות להציע את התכנית המסובסדת למעוטי היכולת בארצות הברית, שהתאפשרה הודות להרחבת סבסוד תכנית שירותי הטלפון שנקראה Lifeline גם למחוזות שירותי הפס הרחב.

היו"ר פאי מחולל שינויים ברשות

עד היום יכלו החברות למכור במדינות רבות תכניות פס רחב למי שהיו זכאים לתמיכה החודשית. כעת, כתוצאה מההחלטה, יהיו אנשים ש"יראו עלייה בחשבונות החודשיים שלהם בלא יותר מ-9.25 דולרים", הסבירה ה-FCC בהודעה על השינוי.

הסיבה המרכזית לשינוי מדיניות הסבסוד – כמו גם לביטולן ההולך וקרב של תקנות ניטרליות הרשת, שנועדו להסדיר יחס שוויוני מצד ספקיות האינטרנט לכלל התעבורה ברשת – היא כניסתו לתפקיד של יו"ר ה-FCC החדש, אגי'ט פאי, מי שמונה למשרה הדומיננטית על ידי הנשיא הנכנס דונלד טראמפ רק לפני מספר ימים.

פאי – הדוגל בעקרונות מרכזיים של שוק חופשי ומינימום התערבות רגולטורית – מחזיק למעשה בעמדות הפוכות למדיניות ה-FCC הנוכחית בנוגע למספר נושאים, וביניהם שמירה על פרטיותם של משתמשי קצה, הטלת מגבלות על מיזוגים בין חברות טלוויזיה בכבלים, וכפי שניתן לזהות כעת גם – סבסוד גישה לאינטרנט בעבור מעוטי יכולת.

"פעולות אלו של הרגע האחרון, אשר לא נהנו מתמיכה של רוב חברי הרשות כשהתקבלו, לא צריכות לחייב אותנו קדימה", אמר פאי.

הונאות ואי-סדרים כספיים בתכנית

אלא שיש גם עילה, ספק מוצדקת, לפגיעה בתכנית Lifeline. מדובר על תכנית שהיא אחת מארבע תכניות שירות אוניברסליות, המשולמות באמצעות מסים שהוטלו על חשבונות הטלפון של כלל הציבור האמריקני.

מאות חברות שהן ספקיות שירותי טלפוניה וחיבורי פס רחב לוקחות חלק בתכנית, ולא רק תשע הספקיות המוזכרות לעיל. אצל חלק מהן נמצאו התנהלות מרמה והונאות כספיות ברישום לקוחות לשירותים. בתקופת כהונתו של יו"ר ה-FCC הוקדם, הדמוקרט טום ווילר, ננקטו צעדים בכדי להפחית הונאות ב-Lifeline.

ה-FCC של ימי ווילר גם הגדירה את התקציב השנתי של Lifeline והעמידה אותו על 2.25 מיליארדי דולרים, בצמוד לאינפלציה. הרפובליקנים רצו להוריד את התקציב הזה ל-1.75 מיליארד דולר בלבד.

השינוי – לצורך טיפול בהונאות ובבזבוזים

השינוי החדש בהוראות הלשכה מנסה גם, לטענת יוזמיו, לחסל את ההתנהלות הכושלת ואולי אף את השחיתות בהתנהלות תכנית Lifeline. עצירת מרבית הפעילות בחלק של התכנית שמעניק הנחה בעלויות הפס הרחב למעוטי יכולות עשויה, לפי מה שנכתב בהודעה על ההנחיות החדשות, "לקדם את שלמות התכנית על ידי מתן זמן נוסף ללשכה לצורך שקילת צעדים שעשויים להיות דרושים בכדי למנוע בזבוז נוסף, הונאות ושימושים לרעה בתכנית Lifeline".

אלא שאף אחת מתשע הספקיות המדוברות אינה נחשדת בהונאות פיננסיות. הצו של ה-FCC ציין כי Total Call Mobile שילמה לאחרונה סכום של 30 מיליון דולר כהסדר לאחר טענות בדבר אי-סדרים קשים בהתנהלות הכספית שלה. אבל Total Call Mobile לא נכללת כלל בין תשע הספקיות המקושרות לתכנית.

שלטונו של טראמפ, כפי שהבטיח הנשיא הנכנס, יקדם הקמת עוד מקומות עבודה בארצות הברית. כעת כדאי לקחת בחשבון גם כי חברות אלו, המציעות שילוב של שירותי פס רחב ביתיים, איבדו חלק מההכנסות שלהן במסגרת ההחלטות החדשות, מה שעלול להביא לגל של פיטורי עובדים שלהן.

איך יעשו הילדים העניים שיעורי בית?

"אני מודאג ביותר לגבי הילדים שאנו משרתים", אמר מייסד Kajeet, דניאל ניל, לוושינגטון פוסט (Washington Post). "אנו משתפים פעולה עם מחוזות בתי-ספר ב-41 מדינות ובמחוז קולומביה על-מנת לספק פס רחב לחינוך כך שילדים עניים יוכלו לעשות את שיעורי הבית שלהם".

בתגובה לתהייה מדוע לא מאפשרת הרשות לתשע הספקיות להמשיך ולהציע את השירות כל עוד הן לא מואשמות בביצוע הונאה, אמר דובר ה-FCC "ניתן להוראה לדבר בעד עצמה".

משמעות ההחלטה החדשה אינה שמכל עניי ארצות הברית תמנע לחלוטין ההנאה מהסבסוד שהעניקה להם Lifeline לרכישת שירותי פס רחב. יותר מ-900 ספקיות אחרות נכללות בתכנית Lifeline הפועלת בארצות הברית כבר 32 שנים.

חלק נכבד מהספקיות קיבלו את האישור להשתתף בתכנית בעבר, לצורך אספקת שירות טלפון מסובסדים, ולא ידוע כמה מחברות אלו מוכרות כיום גם שירותי פס רחב מסובסדים. כך או כך, חברה שמשתתפת בתכנית חייבת להציע ללקוחותיה גם שירותי טלפון וגם שירותי פס רחב מוזלים, או חבילה של שני השירותים יחד. מה שמייחד את תשע הספקיות הנפגעות הוא היותן הראשונות לזכות בתואר Broadband Provider, משמע להיות ספקיות פס רחב ב-9.25 למנוי.

"היום הרשות שינתה את המסלול של אספקת יותר תחרות ואפשרויות בחירה לצרכן ללקוחות Lifeline", אמר נציב ה-FCC מיניון קלייבורן הדמוקרט. "במקום לעבוד בכדי לסגור את הפער הדיגיטלי, פעולה זו מרחיבה את הפער".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים