"קסם האחסון: שילוב בין ביצועים ומחיר"

לדברי מארק סטיבנס, סגן נשיא נימבל סטורג' לאזור EMEA, "המנמ''רים ומנהלי התשתיות ניצבים כיום בפני אתגרים רבים - התעשייה גדלה לא רק ברמת האחסון, אלא גם ברמת התשתיות"

מארק סטיבנס, סגן נשיא נימבל סטורג' לאזור EMEA. צילום: יח"צ

"לרוב ספקיות האחסון יש מערכות לטובת ביצועים מהירים, והן יקרות, ולצדן מערכות המטפלות בהיבט הקיבולת, זולות יותר. מה שמנהלי התשתיות והאחסון בארגונים נדרשים לו, הוא שילוב בין שני האתגרים של ביצועים עם קיבולת, לצד יכולת גידול והתרחבות מהירה, הגנה משולבת והתאוששות פרואקטיבית", כך אמר מארק סטיבנס, סגן נשיא נימבל סטורג' (Nimble Storage) לאזור EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה).

סטיבנס ביקר בארץ באחרונה. הוא הצטרף לנימבל לפני כמה חודשים. לפני כן היה בנט-אפ (NetApp) בבריטניה משך תשע שנים, ולפני כן היה ב-Isilon, חברה שנרכשה על ידי EMC. "הייתי בדרכי לפרוש", הוא אומר, "אבל סורש וסודבן, מנכ"ל נימבל, אותו הכרתי מהעבודה המשותפת בנט-אפ, ביקש ממני להצטרף לנימבל, וכך עשיתי, וזה נעשה בשל הסיבות הנכונות".

"אנו פותרים בעיה אשר מאפיינת את כל ספקיות האחסון – ניצול חלקי ולא יעיל של המערכות", אמר סטיבנס. "המנמ"רים ומנהלי התשתיות ניצבים כיום בפני אתגרים רבים. התעשייה גדלה, לא רק ברמת האחסון – אלא ברמת התשתיות. נוצר מצב בו למנמ"רים יש יותר אפשרויות פעולה, הם יושבים לפעמים בהנהלת החברה, אבל לכן הם חושבים יותר על הנושא הכלכלי".

נוצר מצב בו המנמ"ר יכול לבחור

המנמ"ר כיום, אמר סטיבנס, "נמצא בצומת דרכים. בבואו לתכנן את הדור הבא של התשתיות שלו, עליו להחליט: האם לבנות בעצמו את התשתית – או לבנות תשתית למטרה מסוימת – VDI, גיבוי. לו אני הייתי מנהל IT בחברה קטנה, ככל הנראה לא הייתי קונה תשתית, אלא משתמש בענן".

לדבריו, "אחת הסיבות שבגינה הצטרפתי לנימבל, היא הצורה שבה אנחנו מסתכלים על השוק. כיום ניתן לראות גם ארגוני אנטרפרייז שמשתמשים בענן. נדרש להנגיש את הענן לחברות מכל הסוגים, כולל ארגוני אנטרפרייז. כך, נוצר מצב בו המנמ"ר יכול לבחור, בין ענן ובין תשתית פנימית".

אתגר האחסון, הסביר, "נגזר מאתגר המחשוב. על תשתיות ה-IT והאחסון להיות אמינות ביותר, ואם צצה בעיה – יש לאתרה במהירות. כך, מנהלי התשתיות צריכים לשנות את אופן החשיבה והפעולה שלהם: במקום להיות מומחים באחסון, רישות, מחשוב ושרתים, עליהם לעסוק רק בהקצאת משאבי מחשוב. כך הם יוכלו להריץ אפליקציות במהירות, עם תמיכה, אמינות ושרידות".

זה כמה שנים, הסביר סטיבנס, "שכבת האחסון בארגונים סובלת מכמה בעיות: בעת הרצת אפליקציות, צוואר הבקבוק המחשובי הוא האחסון; האחסון הפך למורכב והניהול שלו הפך לעוד יותר מורכב; כאשר מתרחשת תקלה, לוקח זמן רב לאתר את מקורה, יירוט השגיאה אורך שעות ולעתים אף ימים; הגידול העקבי בנתונים הגדיל את עלויות האחסון והתמיכה בו".

מה שלום המתחרות?

נט-אפ ו-EMC, אמר סטיבנס, "נלחמות את המלחמה הלא נכונה. מצד אחד הן לא מפנימות שהמתחרה העיקרי שלהן הוא AWS, המספק יכולות בענן, ומצד שני הן לא נערכו למגמת הפלאש (Flash), וכאשר הן רכשו חברות בתחום – הן עשו זאת באיחור. הן עשו זאת כי האחסון המסורתי לא מתפקד טוב על דיסקים. נימבל, לעומתן, מתוכננת מראש לעבוד על הפלאש".

"איש לא חשב שהשוק יזוז כל כך מהר לפלאש, והיופי הוא שאנו מציעים מערכי אחסון היברידיים, או מבוססי פלאש לחלוטין. למתחרים יש הרבה מה להפסיד – ולנו יש מה להרוויח, כי הם נכנסו לתחום הפלאש מאוחר מדי. מוצרי הפלאש צריכים להיות מפותחים ככאלה מההתחלה".

יתרון נוסף של החברה, אמר סטיבנס, "הוא במערכת  Infosight שפיתחו אנשי המו"פ בחברה. היא מאפשרת לחזות באופן יזום בעיות מהירות וביצועים ומונעת בעיות אלו, על ידי מתן תמונה ברורה לכל מערך האחסון – מהאפליקציה ועד ארון האחסון".

"המנוע האנליטי של InfoSight לוכד ומנתח יותר מ-30 מיליון פרטי נתונים, הנאספים ברמה יומית מכל אחד מאלפי מערכי הפלאש, כדי לספק מודיעין מקיף לגבי יציבות וביצועי תשתית האחסון. כך, ניתן לצמצם משמעותית את הזמן והמאמצים של הפעלת תהליכי תמיכה ידניים, ולקבל פתרונות אוטומטיים".

"אני מכיר את השוק הישראלי", סיכם סטיבנס. "מדובר בשוק מאתגר, מתקדם טכנולוגית, המזכיר במידת מה את עמק הסיליקון. אלא שעבורנו זו הזדמנות, ונמשיך לממש אותה לטובת הלקוחות המקומיים. נמשיך לצמוח בישראל ובעולם בקצב מהיר יותר השנה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים