"יש לתת למנמ"ר שקט נפשי בתפעול ה-IT בענן"

ליר שרון, מייסד ומנכ''ל משותף Virtual IT, מסביר מהם החסמים במעבר של ארגונים לענן

מימין לשמאל: ליר שרון, שותף; שחר פרידמן, מנהל שיווק ומכירות; בני פטרנק, שותף; עופר שרון, מנהל שירות. צוות Virtual IT

"אנו נתקלים בחסמים במעבר ארגונים לענן, מכמה סיבות, כשהראשונה היא אחיזה בתפיסה השגויה ש'הגודל כן קובע'. אנו מתריסים כנגד גישה זו", אמר כך אמר בראיון מיוחד ליר שרון, מייסד משותף ומנכ"ל Virtual IT.

לדברי שרון, "במקרים רבים, מה שנתפס כיתרון בהיבט הגודל של ספקית הענן – פוגע בנגישות השירותים ללקוח, אם הוא נדרש לשירות לא שגרתי, או לפתרון מיידי של תקלה, או שרמת השירות אותה הוא מקבל – שונה מרמת השירות שהובטחה לו".

"בחבילת חלק מספקיות הענן הגדולות, לא ניתן להוסיף שירותים בסיסיים לצורך אינטגרציה פשוטה – והדבר הופך להיות מסורבל ויקר. הטעות של אי-הליכה לענן שאינו של הגדולים", הסביר שרון, "היא פסיכולוגית: בשל היותנו סיירת (כך הלקוחות שלנו מכנים אותנו), ברגע שיש תקלות – היכולת של Virtual IT לתת מענה לתקלה – היא מהירה ואיכותית יותר. כך, גם ברמת האלסטיות: אנו נותנים ללקוח חווייה של אינטגרציה כמו במחשוב המסורתי".

חסם נוסף, הסביר, "נובע מהחשיבה השגויה לפיה הענן עולה יותר ממחשוב מסורתי. מה שהארגונים לא לוקחים בחשבון, הוא את השווי של כל השירותים הנלווים למערכות בענן, כגון הגיבוי, אבטחת המידע, ועלויות האנרגיה והנדל"ן, לצד העלויות של כח האדם המקצועי המתפעל ומתחזק את המערכות הללו – ומשקיע את רוב זמנו היקר בתחזוקה ו'פלסטרים' ולא בלקחת את הארגון קדימה בהיבט התשתיות".

עוד ציין שרון כי "מנמ"רים נוטים לחשוב שאם המערכות יושבות אצלם בארגון הן מאובטחות יותר, בעוד שהלכה למעשה, ארגונים היושבים בענן מתארחים על גבי מערכות טובות יותר, חדשות יותר ומתוחזקות יותר, הן מבחינת התשתית והן מבחינת אבטחת המידע".

"המשימה שלנו היא לספק ללקוח הארגוני פתרון מקצה לקצה, תפור לפי צרכיו, כך שיהיה לו שקט נפשי בתפעול ה-IT שלו. בענן, המנמ"ר הוא האחראי למערכות המחשוב שלו, אבל כל המשקולות וההוצאות, הן עלינו – וזה יתרון שלנו", אמר שרון.

"העולם הולך לכיוון מהפכת מחשוב הענן"

Virtual IT הוקמה בשנת 2011 על ידי שרון, בעברו איש טלדור שעסק בתפעול, ניהול והתקנת פרויקטי תשתיות, אחסון ו-וירטואליזציה, ובני פטרנק, מקצוען מחשוב ותשתיות ומומחה מיקרוסופט (Microsoft), בעברו מנמ"ר ומנהל נדידה בסלקום ליבריה.

"זיהינו את המגמה לפיה העולם הולך לכיוון מהפכת מחשוב הענן", אומר שרון. "הבנו שיש ארגוני ביניים שהעננים הגדולים אינם מתאימים להם, והם נדרשים לענן שלא נופל ברמה הטכנולוגית שלו – אבל הוא נגיש, גמיש ומספק חוויית שירות טובה. כך, אנו מספקים לעשרות ארגונים בישראל, מערכת מחשוב ענן של Odin האמריקנית, ה'רוכבת' על תשתיות ו'יודעת' לעשות הקצאה והתחשבנות – מה שמאפשר את האוטומציה והשליטה במשאבי הענן".

Odin, אמר שרון, "נותנת ללקוח הארגוני ענן אמיתי, המאפשר למנמ"ר שליטה מלאה בהקצאת השירותים, בהגדלה או הקטנה שלהם, בגמישות בהקצאת השירותים לפי הצרכים. כל היכולות הללו מתאפשרות עם לוח בקרה אישי, כזה אשר מאפשר חוויית משתמש כאילו השירותים נוהלו בתצורת המחשוב המסורתי".

Virtual IT, סיכם שרון, "מעניקה לארגונים בארץ ובחו"ל פתרונות אינטגרציה, פרויקטים של וירטואליזציה, קונסולידציה, הקמת תשתיות ושדרוג בחצר הלקוח".

"חווינו גידול של עשרות אחוזים בהיקפי הפעילות שלנו בחמש השנים האחרונות. אנו מספקים ענן ושירותי מומחה, ומתמחים במתן פתרונות ענן בצורה אלסטית ומותאמת אישית ללקוח הקצה. הענן משנה את חוקי המשחק בעולמות ה-IT – ואנו מסייעים ללקוחות לעבור אליו בקלות ובפשטות, עם תמיכה צמודה. זה ה-DNA שלנו כחברה, מה שמאפשר לנו את היכולת לעמוד מול ספקיות הענק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים