אורקל פותחת בישראל אקסלרטור לסטארט-אפים בענן

תוכנית האקסלרטורים של הענקית, Startup Cloud Accelerator program, תפעל לקדם ולתמוך בחדשנות מקומית מבוססת ענן

מימין לשמאל: עוזי נבון, מנכ"ל אורקל ישראל; רג'י ברדפורד, סגן נשיא בכיר באורקל העולמית; אילן שפיגלמן, סמנכ"ל שיווק אורקל ישראל. צילום: סלי פרג'

אורקל (Oracle) הכריזה על הקמת אקסלרטור לסטארט-אפים בענן – בישראל, בעלות של מיליוני דולרים.

תוכנית האקסלרטורים של ענקית ה-IT בישראל, Startup Cloud Accelerator program, תפעל לקדם ולתמוך בחדשנות מקומית מבוססת ענן.

התוכנית תנוהל על ידי צוות המחקר והפיתוח של אורקל, ותספק לסטארט-אפים: שישה חודשים של מנטורינג על ידי מומחים טכנולוגיים ועסקיים, טכנולוגיה עדכנית, שטחי משרד לעבודה משותפת, גישה למאגר הלקוחות הגלובלי של אורקל – כולל שותפים ומשקיעים וגישה חופשית לכל שירותי הענן של החברה. בנוסף, מציעה התוכנית רשת הולכת וגדלה של סטארט-אפים נוספים בקהילה הגלובלית.

הסניף הישראלי של החברה ערך מסיבת עיתונאים היום (ב') במשרדים החדשים בפתח תקווה. את האירוע הנחה אילן שפיגלמן, סמנכ"ל שיווק אורקל ישראל.

להניע רעיונות עסקיים חדשים מבוססי ענן

רג'י ברדפורד, סגן נשיא בכיר לפיתוח מוצרים באורקל העולמית, יזם סדרתי בעברו – הוא שיוביל את התוכנית. "חמש עד עשר השנים הבאות מבטיחות חדשנות וצמיחה, אשר יניעו רעיונות עסקיים חדשים מבוססי ענן", אמר ברדפורד. "אורקל מבינה שסטארט-אפים נמצאים בלב החדשנות. מטרתה של תוכנית זו לתת לחברות ההזנק גישה למשאבים נרחבים ותמיכה – בזמן בו הן זקוקות להן ביותר".

בישראל, אמר ברדפורד, "פועל כיום אקו-סיסטם דינאמי, עם מסורת עשירה של חדשנות. כדי להבטיח שמצב זה ימשיך, חיוני לטפח את הגל הבא של חברות טכנולוגיה ושל טאלנטים. השוק הישראלי של חברות ההזנק הוא השני בחשיבותו בעולם אחרי עמק הסיליקון".

"אורקל החלה את המסע לענן לפני 10 שנים", אמר ברדפורד, "כעת אנו מאיצים את המהלך. רק 6% מהארגונים העבירו את סביבות העבודה שלהם לענן – וזו הזדמנות עסקית עבורנו".

לתמוך בגל הזה של המהפכה הטכנולוגית

"הענן מהווה מרכיב מרכזי בחדשנות בכל ארגון", אמר ברדפורד. "40% מהארגונים ייעלמו עד שנת 2020 בכל מגזר תעשייתי. עמק הסיליקון ימשיך לשלוט, אבל סביבות אחרות יגדלו – הודו, ישראל ואחרות. לכן, נדרש לחשב מחדש את הקשרים בין ארגונים ובין חברות הזנק. המאיץ שלנו אינו רגיל, אנו רוצים למתמקד ולזהות חברות סטארט-אפ שיעזרו לנו בדור השני של הענן".

הוא סיים באומרו כי מדי שנה תטפל החברה ב-10 חברות הזנק ישראליות, חמש בכל מחזור. "נניע את השותפות לטובת שני הצדדים".

לדברי עוזי נבון, מנכ"ל אורקל ישראל, "החברה מציינת בימים אלה 20 שנה להקמת הסניף בישראל. במהלך שני העשורים האחרונים, החברה פעלה בארץ כמקור של חדשנות". הוא הוסיף כי "הענן מאפשר חדשנות לרוחב כל היבטי העולם העסקי ובכל מגוון התעשיות. אנו רוצים לתמוך בגל הזה של המהפכה הטכנולוגית, אותה מניע הענן".

נבון ציין כי תוכנית האקסלרטורים לענן ממשיכה את הצלחתו של מרכז המצוינות של אורקל לסטארט-אפים ישראלים, יצואני תוכנה, שהוקם בשנת 2003 על ידי אורקל ישראל בשיתוף עם המדען הראשי של משרד הכלכלה דאז, כדי לתמוך בצמיחה של סטארט-אפים בשלבים מוקדמים. המרכז כלל 36 חברות עם שיעור אקזיטים של יותר מ-150 מליון דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים