בכיר באורקל: "המשפט 'תחדש או תמות' מעולם לא היה נכון יותר מהיום"

לדברי רג'י ברדפורד, סגן נשיא בכיר בענקית ה-IT, "השילוב של קצב והיקף השינויים הטכנולוגיים - עלול להיות קטלני לארגונים" ● "המעבר לענן לוקח זמן - זה מורכב, זה פוליטי וזה לא פשוט - עימנו זה יהיה יותר קל"

רג'י ברדפורד, סגן נשיא בכיר לפיתוח מוצרים, אורקל. צילום: סלי פרג'

"המשפט 'חדש או תמות' תמיד נכון, כי לחדש זה חשוב. אבל המשפט מקבל היום משנה תוקף, בגלל קצב השינויים הטכנולוגיים מצד אחד והיקף השינויים מצד שני. השילוב ביניהם עלול להיות קטלני לארגונים ולכן הם נדרשים לאמץ טכנולוגיות חדשניות במהירות", כך אמר בראיון לאנשים ומחשבים רג'י ברדפורד, סגן נשיא בכיר לפיתוח מוצרים, אורקל (Oracle).

ברדפורד הגיע ארצה לרגל הקמת מאיץ לסטארט-אפים בענן שהקימה החברה בישראל.

לדברי ברדפורד, "הבעיות העיקריות מולן ניצב המנמ"ר הן הקיצור במחזור חיי הטכנולוגיות, והצורך להטמיע טכנולוגיות ענן. לענן יתרונות רבים וגם אתגרים, אבל מעל הכל, הוא יוצר מצב חדש, של דמוקרטיזציה של טכנולוגיות. יכולת הבחירה של המנמ"רים גדלה, וגם שחקנים אחרים צורכים את הטכנולוגיות הללו".

הוא הוסיף כי "יותר ויותר קווי עסקים בארגונים נכנסים לענן, יותר ויותר מנמ"רים נכנסים לענן כי הוא מספק שירותים עם דגש על חוויית לקוח וממשקי משתמש ידידותיים יותר. מנגד, הענן מניב תועלות גם למקבלי ההחלטות ובסופו של דבר – הוא יוצר יותר עסקים לארגון".

לדבר עסקית ולא טכנולוגית

ברדפורד הוא יזם סדרתי שמאחוריו שלושה אקזיטים. בתפקידו הוא פועל למימוש חזון החברה להוביל עולמית במחשוב ענן, וכן עומד בראש התוכנית הגלובלית של אורקל בהקמת אקסלרטורים לסטארט-אפים בענן. ברדפורד הקים וניהל את WebMD להנגשת תוכן רפואי לצרכנים, את Tandberg television בתחום ה-VOD וסטרט-אפים נוספים. החברה האחרונה שהקים, Vitrue – לשיווק ברשתות חברתיות בענן, נרכשה לפני ארבע שנים על ידי אורקל.

ב-2014 זכה בפרס "האנשים המשפיעים ביותר במחשוב ענן" מ-Business Insider, ב-2013 קיבל את פרס היזם המצטיין מ-MIT, וב-2012 את פרס יזם השנה מארנסט אנד יאנג (Ernst & Young).

על המנמ"ר, אמר ברדפורד, "להיות משולב ברמת ההנהלה בארגונים. רק בדרך זו הוא יוכל לדבר עסקית ולא טכנולוגית, ההנהלה תקשיב לו ושני הצדדים יוכלו להפיק תועלות עסקיות מה-IT ולפצוח במסע להפיכת הארגון לדיגיטלי".

"המצב כיום הוא שיש ריבוי מערכות IT, וחלקן קשורות זו בזו באופן מורכב ורב-זרועי, והענן מאפשר לקשר את המערכות בצורה פשוטה וקלה". מנגד, אמר ברדפורד, "לצד ההזדמנויות העסקיות והיכולות התפעוליות, הענן מהווה אתגר חשוב בהיבט אבטחת מידע".

לנוע במהירות לענן

"לארי אליסון, מייסד החברה, אמר כי אורקל תהיה חברת הענן מספר אחת בעולם", ציטט ברדפורד. "החברה ביצעה רכישות של חברות וטכנולוגיות ענן בהיקף עשרות מיליארדי דולרים, ונעשתה עבודה בהיקף עצום, במסגרתה מהנדסי החברה שיכתבו את כל האפליקציות הארגוניות הרבות של אורקל".

לדבריו, "כיום אנו החברה שמספקת את היצע המוצרים בענן הגדול בתעשייה, בשלושה רבדים: SaaS ,PaaS ו-IaaS. גדלנו בתחום ב-75% משנה לשנה, ויש לנו הזדמנות בענן, כיוון שארגונים העבירו עד כה רק 6% מעסקיהם לענן".

בין החברות שנרכשו סביב הענן גם שני סטארט-אפים ישראלים: ראבלו (Ravello) שנרכשה תמורת חצי מיליארד דולר ופיתחה מערכת המאפשרת העברה של יישומים ומערכות שפותחו בארגונים לענן הציבורי ובחזרה, בצורה פשוטה, ללא צורך בהתאמות או ביצוע שינויים; ו-Crosswise, שפיתחה מערכת שיווק בענן.

"אני מכיר לא מעט אל השוק הישראלי", סיכם ברדפורד. "המסר שלי למנמ"ר המקומי הוא לנוע במהירות לענן, קח סיכונים, אנו נסייע לך להוביל את המהפכה בארגון שלך, בסביבה שיש בה מוטיבים משבשים. רק ככה תוכל לסייע לארגון להתקדם. איתנו יהיו לך פחות סיכונים, תוכל להתקדם בהדרגתיות, לפי הקצב המתאים לך ולפי הצרכים. עד המעבר המוחלט, תוכל לחיות בשתי הסביבות, זו הקיימת וזו שבענן. המעבר לענן לוקח זמן – זה מורכב, זה פוליטי וזה לא פשוט. עימנו זה יהיה יותר קל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים