שגרירות רוסיה בלונדון צייצה מם של תנועת הימין הקיצונית Alt-Right

השגרירות בבריטניה החליטה כנראה להפוך לטרול רשת מצוי והיא לא בוחלת בשום מהלך כדי להוציא את הממשלה הבריטית משלוותה, כולל בשימוש באחד הסמלים הניאו-נאצים המפורסמים של השנים האחרונות

מלכת הביצות. השגרירות הרוסית בבריטניה מפרסת את פפה הצפרדע. צילום: טוויטר

המלחמה הקרה חוזרת והפעם היא גם קרה וגם מצייצת – רגע לפני סוף 2016 החליט הנשיא היוצא האמריקני, ברק אובמה, להטיל סנקציות נגד רוסיה ולגרש מארצות הברית 35 דיפלומטים שלה.

המהלך זכה למבחר תגובות כועסות וביניהם בלטה תגובת שגרירות רוסיה בלונדון בטוויטר (Twitter) שפרסמה תמונה של ברווז שאליו הוסיפה את הכיתוב "צולע" וכן את הציוץ: "הנשיא אובמה מגרש 35 דיפלומטים בדה-ז'ה-וו למלחמה הקרה".

עוד הוסיפה השגרירות והטילה ביצה וירטואלית כשכתבה בטוויטר: "כולם, כולל העם האמריקני, ישמחו לראות את סופו של הממשל חסר האונים הזה".

כשהרוסים מפרסמים את הצפרדע הנאצית

עכשיו הלוחמה המצייצת ממשיכה, כשחשבון הטוויטר המאומת של השגרירות בבריטניה מסיר את הכפפות הדיפלומטיות לגמרי, ומטיח כדורי שלג במאחרים הבריטים.

החשבון החליט להוכיח לפרשנים אשר מתחו ביקורת על הפשרה שמסתמנת כביכול ביחסי רוסיה וארצות הברית שטעות בידם. לשם כך השתמשה השגרירות בקריקטורת הצפרדע פפה הידועה לשמצה, אשר בחודש ספטמבר התווספה למסד הנתונים של סממני השנאה שמרכזת הליגה נגד השמצה, ה-ADL (ר"ת Anti-Defamation League).

אל המם של פפה הצפרדע צירף חשבון השגרירות הרוסית את הציוץ המקניט הבא: "בעיתונים של היום: פרשנים קוראים לתרזה מיי לשבש את ההפשרה ביחסי רוסיה-ארצות הברית. אין אמון בחברתה ובת בריתה הטובה ביותר של בריטניה"?

המם האינטרנטי של הצפרדע, שנוצר במקור על ידי הקריקטוריסט מאט פורה עוד בשנת 2005 בלי כל קשר להשקפות עולם קיצוניות, אומץ על ידי ארגונים ניאו-נאצים, ומשמש סמל של התנועה הלאומנית ימנית המכונה Alt-Right, שחשבונות של פעילים בולטים שלה הוקפאו על ידי טוויטר בחודש נובמבר האחרון בשל פעילות גזענית מטרידה ומרושעת במיוחד.

ה-ADL טוענת שהדמות המצוירת מייצגת במדיה החברתית רעיונות גזעניים וקנאיים, אנטישמיים או אחרים, ושכיום היא מופיעה לרוב עם תוספות אופייניות "שפם בסגנון היטלר, חובשת כיפה או ברדס של קו קלוקס קלאן".

מהם היחסים בין הצפרדע לנשיא הנבחר של ארצות הברית?

מאז היבחרו מנסה דונלד טראמפ להתכחש לתנועת Alt-Right, שדווקא הביעה בו תמיכה. לאחר היבחרו, נשא ריצ'רד ספנסר, פעיל מוביל בתנועה, נאום שאותו סיכם בקריאה "הייל טראמפ" – אבל הרבה בטרם היבחרו, באוקטובר 2015, פרסם הנשיא הנבחר ציוץ של קריקטורה המציגה את פפה הצפרדע עם הכיתוב "אתה לא יכול להביך את טראמפ" – שנשמע באנגלית יותר כסלוגן של ממש: You Can't Stump the Trump.

השגרירות הרוסית בבריטניה כבר עשתה לא מעט פעולות שכל מהותן הטרלה של ממשלות המערב, ובכל זאת משתמשים רבים של טוויטר נדהמו לראות את סמל הימין הקיצוני מוצג בחשבון הרשמי של הגוף הדיפלומטי והגיבו על הדברים במספר התבטאויות נסערות.

למשל, משתמש טוויטר המכונה astroehlein@ כתב: "ממשלת רוסיה אימצה את הסמל של הניאו-נאצי (הידועים גם בשם Alt-Right) של פפה הצפרדע". המשתמש Acosta@ פרסם את הציוץ: "הרוסים מטרילים את הממשלה הבריטית עם פפה הצפרדע". ואילו  GreekAnalyst@ צייץ נדהם: "זו השגרירות הרוסית הרשמית בבריטניה שצייצה את מם "פפה הצפרדע" של ה-Alt-Right. התחלה טובה ל-2017".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים