ח"כ מאיר שטרית: "אני קורא לממשלה להגדיל את השתתפותה במו"פ באופן מיידי"

"לצערי, בישראל יש פירמידה הפוכה - משקיעים הרבה מאוד בקודקוד ומעט מאד בבסיס", אמר ח"כ שטרית, יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה ● המדען הראשי, ד"ר אלי אופר: "המדינה תלויה בהשקעות מן העולם, ולשם כך יש להגדיל את המימון הממשלתי למו"פ"

ח"כ מאיר שטרית (קדימה), יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, קרא לממשלה לפעול באופן דחוף על מנת להגדיל את השתתפותה במו"פ התעשייתי בישראל. שטרית אמר את הדברים בדיון שערכה הוועדה בנושא פעילות המדען הראשי במשרד התמ"ת – גוף המנוהל על ידי ד"ר אלי אופר.

אופר הציג בפני הוועדה נתונים מהם עולה, כי שיעור המימון הממשלתי מתוך סך ההוצאה למו"פ הלך וירד לאורך השנים. כיום, עומד שיעור זה על כ-4.6% בלבד, לעומת מרבית מדינות העולם אשר בהן ההשקעה היחסית של הממשלות במו"פ הולכת וגדלה. אופר אף ציין, כי "המדינה תלויה בהשקעות מן העולם" ולשם כך יש להגדיל את המימון הממשלתי למו"פ.

דניאל וסרטל, מחברת אפלייד, הציג נתוני מחקר שביצעה חברתו לבקשת לשכת המדען הראשי. מהמחקר עולה, כי תמיכה ממשלתית המנוהלת כראוי יכולה להגדיל את היקף המו"פ בהיקפים של פי שניים עד פי שלושה מהמענק הממשלתי המקורי.

משה אור-טס, חבר המולמו"פ, הציג בפני הוועדה דו"ח של ארגון ה-OECD, על פיו ב-1995 תרמה הממשלה 21.3% מתוך סך כל ההשקעה במו"פ, ואילו כיום ההשקעה הממשלתית עומדת על 4.6% בלבד. אור-טס קרא להקים ועדת בדיקה אשר תחקור את הנושא.

יו"ר הוועדה, ח"כ מאיר שטרית סיכם את הדיון: "לצערי בישראל יש פירמידה הפוכה – משקיעים הרבה מאוד בקודקוד ומעט מאד בבסיס. כך, למשל, אנו מחמיצים את ההשקעה בחינוך. הרבה יותר קל למנוע את הכשל, מאשר לטפל בו בדיעבד". בסיום הישיבה קיבלה הוועדה פה אחד הצעת החלטה שבה היא קוראת לממשלה להגדיל לאלתר את השקעתה במו"פ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים