רכישה כל ישראלית: טאבולה קונה את קומרס סיינסס

החברה הנרכשת פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת התאמה של אתרי מסחר ברשת על פי העדפותיו של הגולש ● סכום הרכישה לא נמסר

אדם סינגולדה, מייסד ומנכ"ל טאבולה. צילום: יח"צ

2016 הייתה שנה עם דשדוש בכמות ובסכום האקזיטים של חברות ישראליות, אולם ייתכן שהידיעה הבאה מסמלת מגמה של שינוי ב-2017: הבוקר (ה') פורסם כי טאבולה רוכשת את קומרס סיינסס – שתיהן חברות ישראליות. העסקה, שסכומה לא פורסם, נחתמה ביום הראשון של השנה.

החברה הנרכשת עוסקת בפרסונליזציה של אתרי אינטרנט ופיתחה טכנולוגיה שמאפשרת התאמה של אתרי e-Commerce על פי העדפותיו של הגולש. היא נוסדה ב-2012 על ידי שני יוצאי יחידה 8200 של חיל המודיעין – אביב רווח ואיל ברוש – ואיתם על ידי עמרי יעקובוביץ'. החברה גייסה עד כה כ-5.5 מיליון דולר. בין המממנים שלה ניתן למצוא את קרן הון-הסיכון ג'נסיס, כמו גם את Capital KGC ו-Endeavors Innovation, שבין המשקיעים הבולטים בה נמצא אריק שמידט, יו"ר גוגל (Google).

קומרס סיינסס צפויה לסגור את משרדיה ולהעביר את פעילותה ואת עובדיה למשרדי טאבולה ברמת גן. רווח וברוש ימונו למובילי תחום הפרסונליזציה בחברה הרוכשת.

הרכישה משלימה את עסקיה של טאבולה, שהטכנולוגיה שאותה פיתחה היא מנוע שמנתח את העדפותיהם של הקוראים ברשת ומציע להם כתבות שעשויות לעניין אותם. הטכנולוגיה הזו מותקנת באתרי תוכן רבים, בהם בולטים ברשת כמו Business Insider ,MSN והאתר של ערוץ מזג האוויר האמריקני. הדבר הביא לצמיחתה המהירה של טאבולה בשנים האחרונות.

"החזון: מהפכה בחוויית האונליין של הלקוחות"

אדם סינגולדה, מייסד טאבולה, כתב הבוקר בבלוג של החברה כי "קומרס סיינסס התמקדה בחמש השנים האחרונות בתעשיית המסחר האלקטרוני ועזרה לאתרי e-Commerce לבצע קוסטומיזציה לחוויית הלקוח בזמן אמת, בהתבסס על וריאנטים שיצרו עם הפלטפורמה שלהם".

"בפעם הראשונה שבה פגשתי את רווח וברוש", הוסיף, "הם חלקו אתי את התסכול שלהם שלפיו בעוד שלאתרי מסחר אלקטרוני גדולים יש טכנולוגיית פרסונליזציה משלהם, אתרים אחרים בתחום עדיין מציעים את אותה חוויה לכל לקוח. החזון שלהם היה לעשות מהפכה בחוויית האונליין של הלקוחות על ידי העלאת המעורבות של כל מבקר באתר עם כלי פרסונליזציה".

לדבריו, "היום אנחנו מכריזים על כוונתנו להביא את היכולות של טאבולה וקומרס סיינסס ביחד לרשת הפתוחה, לאפשר דמוקרטיזציה של ההתאמה לצרכיו של הלקוח לכל המפיצים ברשת, ללא חיוב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים