גדי גילאון, פרטנר: "ארגונים נמצאים בעיוורון ופשוט לא יודעים מה קורה אצלם"

"ארגונים מכילים הרבה מידע, אולם לא תמיד זה מביא לכך שהם יודעים מה קורה אצלם ואצל המתחרים שלהם", אמר גילאון, סמנכ"ל מערכות מידע בפרטנר, בכנס BI השנתי בהפקת אנשים ומחשבים ● לדבריו, ניתוח נכון של נתונים יביא את הארגון לידי שינוי - ממצב של קבלת החלטות תפעוליות אד-הוק, למצב של קבלת החלטות אסטרטגיות מבוססות תהליכים עסקים, נתונים, ניתוח וחיזוי

"לא מעט ארגונים נמצאים במצב של עיוורון. יש להם הרבה מידע ארגוני, אולם למרות זאת, הם לא מצליחים להגיע למצב בו הם באמת יודעים מה קורה אצלם, אצל המתחרים ובכלל השוק", כך אמר גדי גילאון, סמנכ"ל מערכות מידע בפרטנר. גילאון היה דובר המפתח בכנס BI השנתי, שהתקיים היום (ג') בהפקת אנשים ומחשבים זו השנה השלישית, ונערך במרכז הכנסים אבניו בקרית שדה התעופה; לכנס הגיעו מאות מקצועני בינה עסקית.

לדברי גילאון, ניתוח נכון של נתונים יביא את הארגון לידי שינוי – ממצב של קבלת החלטות תפעוליות אד-הוק, למצב של קבלת החלטות אסטרטגיות מבוססות תהליכים עסקים, נתונים, ניתוח וחיזוי. הוא המחיש למשתתפים את הערפול שבנתונים ובחוסר היכולת להופכם למידע בעל ערך, בעזרת דוגמה מהכנס עצמו. לדבריו, לכנס יש יותר משמעות מאשר כלל המשתתפים הפיסיים בו, בשל העובדה שמתקיימים דיווחים אודותיו, אנשים מתעניינים בהרצאות שהיו בו, ועוד.

גילאון אמר, כי מנהלים נדרשים לחשוב אחרת על מנת "לדעת מה לעשות עם הזהב המצוי ברשותם – המידע הארגוני האגור במערכותיהם". על המנהלים, אמר, להכיר בעובדה שהם חושבים באופן מוגבל, ולהפנים שעליהם לאסוף כל סוג של נתונים מתוך הבנה שבעתיד הם יוכלו להשתמש בו. הוא הוסיף, כי בהיבט הטכנולוגי נדרש שפתרון הבינה העסקית המוטמע לא יהיה כלי אחד, אלא פתרון כולל, המכיל בתוכו כלי DWH, כלי טיוב נתונים, כלי אחזור מידע, ויכולות ניתוח והצגת נתונים באופנים שונים. לדבריו, יש להשקיע במתודולוגיה פנים ארגונית לחקר הידע, להטמיע כלים מגוונים בעלי רמות יעילות שונות, ולהבין, כי "אין חליפה אחת לארגון – כל גורם בו רואה את הידע בדרך אחרת". כך, סיכם גילאון, תוצרי הידע יביאו את הארגון לידיעת כלל הנתונים הדרושים לו: איך למכור טוב יותר, למי למכור, מי המתחרים, ומהו השוק בו פועל הארגון.

עופר אבנרי, מנכ"ל משותף ב-HighView, דיבר על BI אינטראקטיבי. לדבריו, "המטרה היא להביא למנהלים את כל המידע הרלבנטי בזמן אמת לתהליכי קבלת ההחלטות שלהם. עד היום, מנהלים קיבלו מידע ממערכות BI במחשבם בתוך המערכת הארגונית. כיום, הצורך של המנהלים הוא לקבל את המידע כשהם בתנועה, מחוץ למשרד או בחו"ל".

רן הרפז, סמנכ"ל טכנולוגיות ב-013-נטוויז'ן, אמר, כי על ה-BI להיות חלק בלתי נפרד מהארגון, כדי שיהיה זה ארגון מונע אנליטית. "BI אנליטי נותן לארגון כוח וביטחון לקבל החלטות מתוך הבנה, ולא על בסיס תחושות בטן", אמר.

דרור קפלן, מנהל פתרונות באופיסופט, דיבר על מודיעין תחרותי ו-BI כהשלמת הפאזל הארגוני. אחריו עלתה לבמה שרה צפריר, מנמ"רית בית החולים רמב"ם, שהציגה את הטמעת מערכת הבינה העסקית במוסד, שנעשתה בהובלת אופיסופט. לדברי צפריר, מעבר לרצון לטיוב הנתונים, המטרה המרכזית בפרויקט הייתה להתמקד בשינוע מידע בעל ערך לדרגי ההנהלה השונים. היא ציינה את חשיבות ה-IT בבית החולים ואת התפקיד המכריע שהיה לו בפרויקט. המערכת עלתה לאוויר לפני כשנה, אמרה צפריר, ו-"הביאה לשינוי מדורג בתרבות הניהול הארגונית. נוצרה אמת ארגונית אחת, תוך שימוש במילון נתונים ארגוני. המערכת הביאה לשינוי סדרי העדיפויות בטיפול בחולים, על בסיס נתונים".

איתי בראון, CTO טווינגו, אמר, כי "בשנים האחרונות עולה תמונה ברורה: מנהלים רואים את ה-BI כאמצעי הכרחי להשגת יתרון תחרותי". מנגד, הסביר, מערכות הבינה העסקית מנסות לפתור את המצב של יותר מדי נתונים עם פחות מדי מידע. לדבריו, "יש קושי הולך וגדל לספק תמונת מצב עדכנית על הביצועים של הארגון". הוא תיאר את המגמות החדשות בעולם ה-BI: BI בכל מקום, בזמן אמת, מיזוג בין מידע מובנה ובלתי מובנה, BI ומערכות GIS ובינה עסקית בענן. הוא סיים בציינו, כי ניצני ההתפתחות של כיוונים אלה כבר מובחנים כיום.

עמוס מגור, מנהל חברת המוצרים SRL, דיבר על BI אקטיבי, שהתפתח מתוך ה–BI התפעולי. "מדובר בחלק שמייצר את הכסף לארגון, כשהיתר מתמקדים בתהליכי חסכון, תשתיות, ותפעול. זהו חיבור ממוחשב ורציף בין המידע לפעולות, כשה-BI הופך להיות חלק אינטגרלי מכל התהליכים העסקיים ותפעוליים של הארגון". הוא הוסיף, כי "יש היזון דו כיווני בין כלי הניתוח והצגת המידע אל המידע התפעולי והפעולות היוצרות אותו – כלומר, מדובר בשילוב בין ה-BI לניהול התהליכים העסקיים, BPM. "ארגון שלא יידע לשלב את ה-BI לתוך תהליכי ה-BPM לא יוכל לתפוס עמדת מובילות בשוק בו הוא פועל", סיכם.

סיגל לביד, סמנכ"ל פרויקטים וייעוץ בחברת Vision.bi, הציגה את האתגרים והיכולות הנדרשים על מנת לקיים מוצרי BI ב-OEM, ואת האופן בו נארזים כל שלבי ה-BI כמוצר. היא סיכמה את דבריה בציינה, כי לחברה יש יתרון בפיתוח מערכות OEM, לצד ניסיון המאפשר את הצלחת היישום.

יונה אלבאום, מנהל ניתוח עסקי בחטיבת השיווק של בזק, הציג את תפיסת ה-BI בחברה. במסגרת המהפך שעברה בזק, אמר, הוטמעה גם מערכת BI שהביאה לשינוי באופן בו הארגון עובד וצורך מידע מנותח. לדבריו, במסגרת השינוי הפכה החברה לבעלת כיוון עסקי מוגדר, שינתה את תפיסתה האסטרטגית ואת תרבותה הארגונית. אלבאום סיים בתארו את האופן בו כלי ה-BI השונים בחברה סייעו להצלחת השינוי.

את האירוע חתמו הרצאותיהם של אמיר רסקין, יועץ ראשי ב-BI-Pro, וישראל בלכמן, סמנכ"ל אסטרטגיה בחברת בלינק, שדיברו על תבונה עסקית ברשת הארגונית; מוריה לוי, מנכ"ל ROM Knowledgeware, דיברה על החשיבות שבמדידה הארגונית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים