STKI: כוח האדם בתשתיות המחשוב בארגונים יחווה ירידה של 25%

לפי חברת המחקר, הסיבות לכך הן התפתחויות ושינויים טכנולוגיים, כגון הגברת השימוש בענן, אוטומציה וקונטיינרים, כמו גם הפחתת השימוש בחומרת אחסון ייעודית והגברת השימוש בתוכנת אחסון שמותקנת על גבי שרתים

פיני כהן, אנליסט בכיר ב-STKI. צילום: קובי קנטור

כוח האדם בתחום תשתיות המחשוב בארגונים ירד בשלוש השנים הקרובות בשיעור של בין 20% ל-25% – כך חוזה STKI. לפי חברת המחקר, הסיבה לכך היא התפתחויות ושינויים טכנולוגיים, כגון הגברת השימוש בענן, אוטומציה וקונטיינרים.

החברה צופה כי מספר אנשי האחסון ביחידת המחשב הארגונית יקטן בשיעור הגבוה ביותר, מכיוון שבעתיד יפחת השימוש בחומרת אחסון ייעודית ויגבר השימוש בתוכנת אחסון שמותקנת על גבי שרתים (SDS). במקביל, מספר אנשי הסיסטם והתקשורת בארגון אמור לקטון אף הוא, אך בשיעור נמוך יותר.

"לצמצום במספרם של אנשי הצוות יתווסף שינוי במבנה הארגוני של מחלקת התפעול והתשתיות בארגון", אמר פיני כהן, אנליסט בכיר ב-STKI. הוא חוזה כי "בחלק מיחידות המחשב הארגוניות יוקם צוות מאוחד שיתפעל את הענן ובו יהיו חברים אנשי האחסון, הסיסטם, התקשורת ואבטחת המידע. בחלק אחר יתווסף גוף DevOps, שיקשר בין גורמי התשתיות השונים ובין הפיתוח לתשתיות. אנשי הענן יוגדרו כ-'מרכז מצוינות' ויימדדו על פי הצלחתם".

כהן ציין כי שינוי גדול יתרחש גם בכישורים שיידרשו מאיש התשתיות. "פעילויות התשתית השונות יצריכו יותר תכנות ואוטומציה ולכן נראה שיותר ויותר חברות ידרשו מהמועמדים לתפקידי חסון, סיסטם, תקשורת ואפילו אבטחת מידע הכשרה בתחום התכנות. זהו שינוי מהותי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים