אורפק הישראלית, ממציאת הדלקן, רוכשת חברה בברזיל בתשעה מיליון דולר

החברות עוסקות בפיתוח פתרונות IT לניהול תחנות דלק ● לדברי שי בקפן, מנכ"ל אורפק מערכות, "הרכישה נובעת מהצורך לספק לשוק הברזילאי פתרונות, תוך מתן תמיכה ושירות מקומיים וזמינים"

שי בקפן, מנכ"ל אורפק מערכות

אורפק הישראלית, מי שהמציאה את הדלקן בשנות ה-80', רוכשת את Microsffer הברזילאית תמורת תשעה מיליון דולר.

Microsffer היא ספקית פתרונות תוכנה לניהול תחנות דלק בברזיל, ומשרדיה ממוקמים בסאו-פאולו.

הנרכשת היא אחת משלוש החברות הגדולות בברזיל לתחום פתרונות תוכנה לתחנות דלק. היא הוקמה ב-1998, מעסיקה כ-100 עובדים ופועלת בעיקר במודל SaaS. הנרכשת דומיננטית מאוד במדינת סאו-פאולו, המהווה שליש מכלכלת ברזיל. שוק ניהול תחנות הדלק העולמי מוערך בכ-2-2.5 מיליארד דולר לשנה.

מימין לשמאל: חמי שטרל, סמנכ"ל כספים באורפק; מרקוס דל בום, מנכ"ל Microsffer; אלכס מילר, יו"ר הדירקטוריון אורפק; ושי בקפן, מנכ"ל אורפק

מימין לשמאל: חמי שטרל, סמנכ"ל כספים באורפק; מרקוס דל בום, מנכ"ל Microsffer; אלכס מילר, יו"ר הדירקטוריון אורפק; ושי בקפן, מנכ"ל אורפק

לאורפק יש גם מערכות IT לניהול ציי רכב מסחריים. היא החברה הגלובלית הראשונה בתחום IT לתחנות דלק שנכנסת לשוק הברזילאי. בשל הרכישה, בכוונתה לקדם את הפתרונות שלה לשוק זה, ביניהם: פתרונות תשלום מבוססי RFID, מערכת ניהול מבוססת אנלטיקה לזיהוי אובדני דלק, פתרונות בענן ועוד.

אורפק מספקת חומרה, תוכנה ושירותים, על מנת לשפר את ביצועי רשת הדלק הקמעונאית ואת מערך ניהול צי הרכב, בין אם מדובר בטרנזאקציה בודדה, אופטימיזציה של הרשת כולה – או ניתוח אנליטי עסקי.

המוצרים שלה מותקנים ביותר מ-35 אלף תחנות דלק ובשבעה מיליון כלי רכב, ב-60 מדינות. בארץ, אורפק היא ספקית הבית של סונול ודלק. בפברואר השנה הצטרפה גם פז כלקוחה – ותרכוש מאורפק ציוד לכ-250 תחנות דלק לכל הפחות, בהסכם בן שבע שנים.

החברה מונה כ-800 עובדים, כ-200 מתוכם בישראל ולה 12 חברות בנות בעולם. לחברה יש פתרונות IT מבוססי אנליטיקה, ענן ומובייל. כך,למשל, אחד המוצרים שלה הוא Wet Stock Management – המתבסס על אנליטיקה כדי לזהות אובדן דלק בתחנת הדלק עד לרמת הליטרים הבודדים, כולל זיהוי הגורם לאובדן: גניבה, נזילה לקרקע, משלוח חסר ועוד. מערך אפליקציות מובייל שלה מסייע בניהול שוטף של התחנה, ניהול צוותי טכנאים ועוד.

מתן תמיכה ושירות מקומי וזמין

"שנת 2016 התאפיינה בצמיחה ובהתרחבות ניכרת שלנו", אמר שי בקפן, מנכ"ל אורפק מערכות. "כשחקן גלובלי הרחבנו את הנוכחות שלנו בגרמניה, ברוסיה, ביוון וכעת – גם בברזיל".

"רכישת Microsffer מהווה חלק אינהרנטי ממגמת הגידול ומההשקעות שלנו בדרום אמריקה. פעילות החברה צמחה בדרום אמריקה כמעט פי שלושה בשלוש השנים האחרונות".

הוא הוסיף כי "אורפק עובדת באופן הדוק עם כל קמעונאי הדלק וציי הרכב המובילים בברזיל. הרכישה מהווה המשך טבעי ונובעת מהצורך לספק לשוק הברזילאי את פתרונות אורפק – תוך מתן תמיכה ושירות מקומיים וזמינים".

מרקוס דל בום, מנכ"ל Microsffer, ימשיך לנהל את החברה שתהפוך לחברה בת של אורפק. "האחיזה האיתנה שלנו בשוק הברזילאי, תאיץ את הצמיחה של אורפק בשוק הברזילאי. יש סינרגיה רבה בפעילות של שתי החברות", אמר דל בום.

"Microsffer מביאה עימה ידע וניסיון מעשי לשוק הברזילאי, המתאפיין ברגולציה מורכבת. אורפק מביאה עימה מותג בעל שם עולמי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים