עכשיו באנדרואיד: Gboard – המקלדת המשודרגת של גוגל

המקלדת המחודשת לא זכתה רק בשם משודרג אלא גם בשילוב חכם עם מנוע החיפוש של ענקית הטכנולוגיה, כך שבמקום שהמשתמש יצטרך לגשת במיוחד לחיפוש - הוא נמצא ממש מוחשית בין אצבעותיו

Gboard מתחדשת בתכונות שוות

גוגל (Google) הודיעה בסוף השבוע באופן רשמי כי יישום המקלדת שלה (Google Keyboard) לאנדרואיד זכה לשדרוג ולמיתוג מחדש ויקרא מעתה Gboard. המקלדת החדשה מציעה אינטגרציה מלאה עם מנוע החיפוש של הענקית, וכן אפשרות לחיפושי אימוג'ים, GIFים ועוד.

השקת מקלדת האנדרואיד החדשה התקיימה באחרונה וסוקרה על ידי מספר אתרי מדיה ובלוגים, שציינו גם כי האפליקציה הגיעה עם מספר תכונות חדשות משמעותיות.

חיפוש מובנה וקל לגישה

Gboard הושקה לראשונה ב-iOS לפני כחצי שנה, כאמצעי שמספק לגוגל דרך טובה יותר לשלב את מנוע החיפוש שלה במכשירים של המשתמשים. ב-iOS המקלדת עדיין לא משודרגת, אבל במקלדת האנדרואיד החדשה עשתה גוגל מהלך מזהיר, ופשוט הביאה את החיפוש אל מסך המקלדת, שבו כולנו בלאו הכי עושים שימוש תכוף, וזאת במקום להכניס אותו לאפליקציה נפרדת.

אם כן, בכדי להתחיל את חיפוש באפליקציית המקלדת החדשה – אחרי שפתחתם את המקלדת, יש להקיש על הלוגו של גוגל. היתרון של החיפוש המובנה הזה, כך מציגה זאת גוגל, הוא שניתן גם לשתף את תוצאות החיפוש בקלות בעזרת המקלדת.

יכולת זו שימושית במיוחד כאשר ברצונכם לשתף למשל כתובת של בית עסק, פרטים על מצב מזג האוויר, שעות טיסה, מאמרי חדשות, מידע על מסעדות ועוד, וזה מבלי להפעיל יישום נפרד כדי לתור אחרי המידע הזה.

חיזויים על בסיס צ'אטים

חיפוש דרך Gboard לא שונה במהותו מחיפוש ישיר במנוע, וגם הוא מבצע חיזויים לאופציות החיפוש האפשריות, אלא שבמקרה של המקלדת יתבססו החיזויים על תכני הצ'אטים שלכם. זאת תכונה מקסימה ונוחה אבל גם עוכרת שלווה במיוחד – תלוי בתפישת העולם שלכם.

גוגל הציגה מספר דוגמאות לתכונה הזו. למשל, אם אתם משוחחים עם חבר ותוהים יחד האם צפוי גשם, האפליקציה עשויה להציע לכם חיזוי בעבור "מזג אוויר" מיד לאחר מכן.

במועד ההשקה תומכת המקלדת בלא פחות מ-100 שפות (שמספרן אמור אפילו לגדול בהמשך הדרך) ומאפשרת גם לדוברי שפות אחרות מלבד אנגלית חיזויי חיפוש.

עוד חידושים ופיתויים

היישום כולל גם חיפוש מובנה חכם אחרי קבצי GIF ואימוג'ים – במקום באמצעות גלילה, מעכשיו פשוט אפשר לעשות חיפוש מוקלד בעבור האימוג'י הנחשק, ולכתוב למשל "מכונית", במקום להתחיל לחפש אחרי אחת בכל מקבץ האימוג'ים שהולך ומתעבה כל הזמן.

בעקבות תלונות חוזרות ונשנות של משתמשים – תכונה חדשה נוספת ומפנקת שמגיעה עם אפליקציית המקלדת לאנדרואיד, היא אפשרות להראות תמיד את שורת המספרים על המסך, כך שאין צורך לעבור בין מסכים בזמן שמקלידים שילוב של מספרים ואותיות.

ההיענות לצורכי המשתמשים בחידוש הזה מזכירה קצת את תקן התאמות המקלדת שמתכנן מכון התקנים בישראל, אלא שבמקרה של גוגל מדובר בפתרון שהוא רק יעיל ולא כזה שעלול להניב עוד בלאגן ומכשלות.

כמובן שגם ב-Gboard תוכלו לבחור להפעיל הקלדה בהחלקה (Glide), אם זה מצב הזנת הטקסט המועדף עליכם, ובנוסף האפליקציה מציעה שורה של תכונות מקלדת נוספות, כמו חיזויי טקסט, תיקון שגיאות אוטומטי והקלדה קולית.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שלום

    האופציה מופיעה רק במקלדת אנגלית. במקלדת העברית אין את הסימון G בעיה ידועה??

  2. מישהו

    אחרי 5 דקות של שימוש חזרתי ל swiftkey. עיצוב יותר נוח ונעים, פונקציונאליות רחבה יותר והרבה יותר פשוטה לתפעול. המקלדת החדשה של גוגל מסבכת את החיים. חוץ מזה שהיא עשתה לי בעיות עם העברית, והממשק שלה מתאים לIOS ולא לאנדרואיד.

אירועים קרובים