גוגל מואשמת בעידוד אנטישמיות

ענקית החיפוש מסרבת להסיר אתר ניאו-נאצי המכחיש את השואה ● דובר החברה הסביר כי היא אינה מסירה תוכן מתוצאות החיפוש, והממצאים המחרידים אכן עולים במנוע גם עתה

גוגל. צילום: BigStock

גוגל (Google) זוכה למתקפה תקשורתית לאחר שנחשף כי תוצאות החיפוש אחרי השאילתה "האם השואה התקיימה" מובילות אל קישורים לפורום שנאה המכחיש את עצם קיומה של הזוועה.

גוגל מדרגת את תוצאות החיפוש באמצעות מספר אלגוריתמים המודדים עד כמה כל דף רלוונטי לשאילתה שהוכנסה למנוע החיפוש. לפיכך, כל מי שמחפש אחרי השאילתה בנוגע לאותנטיות של השואה ייתקל בפוסט של אתר Stormfront שכותרתו "10 הסיבות העיקריות לכך שהשואה לא קרתה ".

תוצאת החיפוש הבאה שמופיעה בגוגל לחיפוש אחרי השאלה האם השואה התקיימה באמת, היא דף הוויקיפדיה (Wikipedia) באנגלית שעוסק בערך "הכחשת שואה" (Holocaust denial).

טוענים בלי בושה – השואה הייתה "מתיחה"

הקישור של אתר Stormfront שעולה בראש התוצאות הוא דף מפורום שבו עושים שימוש חברי תנועה לאומנית לבנה. הקבוצה הניאו-נאצית מפזרת השערות מסמרות שיער בנוגע לסיבות שבגללן היא טוענת כי השואה הייתה "מתיחה" (hoax).

הפוסט הראשון בנושא מציג רשימה של חמש טענות שנכתבו על ידי אדם המכונה ניק סמית, שבהן מופיעות טענות כי הוא "ראה מספיק הוכחות כדי להיות משוכנע שהשואה היא בלבול מוח".

בין הטעונים ה"מנצחים" שלו כתב סמית: "אם היא הייתה, מיליוני אנשים נרצחו, אז היו טונות של שרידי אדם קבורים איפה שהוא וזה היה הרבה יותר מדי להסתיר במשך זמן רב מאוד. אין טונות של שרידי אדם שנמצאו אי-פעם". לאחר מכן המשיך הכותב לטעון שלא דווח למודיעין האמריקני ש"הייתה המתה בגז או השמדה המונית אחרת" באושוויץ. בהמשך מבקש סמית מהמגיבים האחרים להוסיף לרשימה שלו "הוכחות".

"עבודה מצוינת, ניק. זהו נושא גדול. כל לאומן לבן עם נטייה להיות תולעת ספרים צריך להפוך את עצמו למומחה בנושא הזה", הגיב אחד המשתתפים. בתגובות נוספות מה"דיון" נכתב: "שקר השואה מוריד אותנו יותר מכל דבר אחר. הנושאים התאומים של 'אשמה לבנה' ו'קורבנות יהודים' שזורים לתוך דת השנאה המפלצתית הזו, אשר יוצאת על דורות של ילדים לבנים ברחבי העולם".

"הראיות המשכנעות ביותר לכך שהשואה היא שקר הן העובדה שהיו ניצולים, נקודה", כתב משתמש אחר כתב.

מסירה תוצאות חיפוש רק במקרים מוגבלים

ענקית הטכנולוגיה אמרה שהיא אינה מאשרת את התצוגה שהועלתה על ידי הדף, אך הסבירה מדוע בכל זאת הוא לא יוסר.

"אנו אבלים לראות ארגוני שנאה שעדיין קיימים. העובדה שאתרי שנאה מופיעים בתוצאות החיפוש לא אומרת שגוגל תומכת בתצוגות אלה", מסר דובר החברה לפורבס (Forbes). "אנחנו לא מסירים תוכן מתוצאות החיפוש שלנו, למעט במקרים מוגבלים מאוד כגון תוכן לא חוקי, תוכנות זדוניות, והפרות של ההנחיות שלנו למנהלי אתרים", הבהיר הדובר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים