מחקר: השכר בהיי-טק הרקיע ב-2016

נתונים של Job info מעלים ששכר של 40 אלף שקלים ומענק חתימה להצטרפות לעבודה של 100 אלף הם דברים מקובלים בענף ● מי הרוויח וכמה?

השכר בהיי-טק גבוה. וב-IT? צילום אילוסטרציה: BigStock

2016 הייתה שנה תוססת במיוחד בענף ההיי-טק בישראל: הביקוש לעובדים מנוסים עלה על ההיצע, מועמדים חזרו לשוק והשכר נסק, בין היתר עקב המחסור הכללי בעובדים – כך עולה מסיכום השנה של חברת ההשמה Job info.

על פי הנתונים, ארכיטקטים של תוכנה וחוקרי אבטחת מידע היו ב-2016 בעלי השכר הגבוה ביותר: הם השתכרו בה בממוצע 40 אלף שקלים (הנתונים בברוטו), המהווים עלייה של בין 8% ל-11% לעומת 2015; מהנדסים בעלי ניסיון בטכנולוגיות ווב – 33 אלף; ואנשי ג'אווה (Java) עם ניסיון של שלוש שנים ב-Big Data השתכרו בממוצע 28 אלף שקלים בכל חודש – זינוק של 22%.

המספרים מראים בנוסף שממוצע רמות השכר של מומחי וחוקרי אבטחת מידע ו-Malware בעלי 3-5 שנות ניסיון עמד השנה על 25 אלף שקלים לחודש, ואלה מהם שיש להם ניסיון של חמש שנים ומעלה הגיעו לרמות שכר של 30-35 אלף.

אלגוריתמאים בתחומי עיבוד התמונות, לימודי המכונה וה-Computer vision, בעלי לפחות שלוש שנות ניסיון ותואר רלוונטי, השתכרו בין 28 ל-35 אלף שקלים. אנשי Full Stack השתכרו 30-33 אלף שקלים ושכרם של אנשי ה-DevOps עמד על 28-30 אלף.

ב-Job info ציינו כי "השנה ראינו חברות שמוכנות לשלם אף סכומים של 40 אלף שקלים ברוטו + אופציות למועמד לתפקיד מפתח וחוקר אבטחה, יוצא יחידות סייבר צבאיות עם חמש שנות ניסיון בלבד".

הצעת מניות ואופציות – יותר ויותר פופולרית

הסקר מראה עוד שבמהלך 2016, רמות השכר נסקו בתפקידים בעלי ביקוש גבוה, תפקידי ליבה ומפתח בארגון – בעיקר בחברות סטארט-אפ, שמטרתן לגייס את המועמדים הטובים ביותר בתחום, על מנת לצאת לשוק עם מוצר לפני המתחרים.

כך, לדוגמה, העניקו השנה חברות למועמדים מבוקשים מענקי חתימה של 100 אלף שקלים – מהסכומים הגבוהים ביותר שהוענקו עד היום בענף. מגמה נוספת למשיכת מועמדים חזקים ושימור עובדים היא, על פי החברה, הצעת חבילת מניות גדולה ואופציות, בתלות בנתונים כמו התפקיד והבכירות של המועמד והמשרה. מ-Job info נמסר כי "החברות מכפיפות את המימוש להמשך עבודתו של העובד בחברה בהתאם להסכם העבודה שלו. כלי תגמולי זה הופך להיות פופולרי יותר ויותר, וכאשר מדובר בחבילת מניות, ניתן לראות זאת בעיקר בחברות טכנולוגיות שמניותיהן נסחרות בבורסה".

ניתוח של הביקוש לעובדי היי-טק מעלה שהענף בישראל הפך להיות בשנה החולפת לשחקן משמעותי בתכנון ובעיצוב רכבי העתיד והרכבים האוטונומיים, והביקושים לחוקרים ולמפתחים המתמחים בתחומים דוגמת לימודי מכונה, Computer vision וניווט ועקיבה נמצאים במגמת עלייה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים