"ניהול יעיל של התשתיות העירוניות הוא הבסיס לערים חכמות"

"כך ניתן יהיה לתת שירות טוב יותר לאזרחים ולחסוך בכספי ציבור", אמר מאיר גבעון, מנכ"ל GIV● החברה הציגה בתערוכת הערים החכמות בברצלונה את הפתרון שלה לניהול תשתיות עירוניות וקמפוסים

מאיר גבעון, מייסד ומנכ"ל GIV Solutions. צילום: ליאת מנדל

"ניהול יעיל של התשתיות העירוניות הוא הבסיס לערים חכמות, כדי שניתן יהיה לתת שירות טוב יותר לאזרחים ולחסוך בכספי ציבור", אמר מאיר גבעון, מנכ"ל GIV.

החברה הציגה בתערוכת הערים החכמות שהתקיימה באחרונה בברצלונה מערכת מידע ניהולית בשם GIV City, שמנהלת את התשתיות העירוניות תוך אינטגרציה בין הרכיבים והגופים שאמונים עליהן. המערכת, שכבר מותקנת במספר ערים בישראל ובמקומות נוספים בעולם, זכתה להתעניינות רבה מצד ראשי ערים ובכירים ברשויות מקומיות שהשתתפו באירוע.

לדברי גבעון, "המערכת היא מכלול שלם של ניהול רכיבי עיר חכמה – החל מרמת הסנסורים והאינטרנט של הדברים, עבור במערכות שיודעות לנתח ולסנן התראות וכלה בדברים נוספים. היא משלבת כללים עסקיים חכמים ומאפשרת לגורמי הניהול לפעול בחוכמה, להשקיע משאבים היכן שנדרש ולמקסם את משאבי הרשות, לתועלת התושב". מנוע המערכת הוא של Infor ועליו מבצעים מתכנתי GIV את ההתאמות לכל מגזר ומגזר.

פרויקט באוניברסיטת תל אביב

פרויקט אחר, שבו זכתה GIV באחרונה, הוא ניהול מערך האכלוס והתחזוקה של פרויקט המעונות החדשים של אוניברסיטת תל אביב, שאותו מבצעות שיכון ובינוי נדל"ן והחברה הבת שלה, דניה סיבוס. המערכת של GIV מטפלת בהיבטי התחזוקה – הן עבור הסטודנטים והן ברמת הניהול השוטף, עם מדדי SLA קפדניים ביותר.

GIV הוקמה לפני 15 שנים על ידי גבעון, מבכירי תעשיית המידע בישראל, בוגר הטכניון ויוצא מרכז המחשבים של חיל הים. החברה מתמחה בפתרונות לניהול נכסי המידע של הארגון, שמבוססים על מוצרים של יצרנים בינלאומיים, כגון Infor. היא נחשבת לאחת החברות הבולטות בעולם בתחום ה-EAM ומבצעת פרויקטים בתאגידים רב לאומיים, חברות פרטיות, רשויות וחברות ממשלתיות בכל העולם.

"הבטחת יציבות הארגון – על ידי גישה הוליסטית לניהול תשתיות המידע"

לקראת התערוכה בברצלונה התראיין גבעון למגזין המקצועי CIO Solutions, שסקר 25 חברות בינלאומיות המתמחות בתחום ה-EAM.

בדברי ההקדמה לראיון ציין המגזין כי ניהול נכסי הארגון הוא תחום שזוכה כעת להגדרה והתעוררות מחדש, והוא עובר מהחדר האחורי לאולם המרכזי בארגון, בגלל הקריטיות שלו. השינוי המרכזי הוא שבעוד שבעבר, כאשר דיברו על ניהול נכסי הארגון הכוונה הייתה בעיקר לחומרה, כעת הכוונה היא למערכות קריטיות, תוכנה, תקשורת ומערכות ייעודיות וקריטיות.

בהקשר זה אמר גבעון בראיון ש-"נכסי הארגון הם בסיס לליבת העסקים שלו, ואחראים לכך שהתהליכים יעבדו בהרמוניה מלאה וימלאו את הפונקציה של יעילות ותיאום מלא בין המערכות. באופן טבעי, הנכסים האלה חיים לעד ומשרתים את הארגון, אבל הפונקציונליות שלהם תלויה באופן הניהול. אם יזניחו את זה ולא ינהלו נכון, התשתיות יקרסו והארגון עלול להיעלם. יותר חמור מכך, אלה שתלויים בו ייפגעו קשות. לא חסרות דוגמאות כאלה".

בהמשך הראיון הוא ציין כי "שם המשחק להבטחת יציבות ואורך חיים של נכסי הארגון הוא היכולת של הארגון ליישם גישה הוליסטית בניהול תשתיות המידע שלו ולשלב פתרונות חוצי ארגון, חוצי מחלקות ואגפים, ליישום תהליכים נכונים של קבלת החלטות. כמובן, גם הכשרה והדרכה".

עוד הוא אמר כי "תמיד היה לי חלום לפתח מערכת אחת, אולטימטיבית, לניהול נכסי ארגון, כפי שה-EAM מייצג. החלום שלי התגשם כאשר חברתי ב-2008 לחברה גדולה בשם Infor ובעזרתה אנחנו מפתחים את הפתרונות שלנו, כמו לתחום הערים החכמות ופתרונות ורטיקליים נוספים".

GIV תציג בכנס ובתערוכה IT מוניציפאלי של אנשים ומחשבים, שייערכו ב-10 בינואר במרכז הכנסים LAGO בראשון לציון. להרשמה לאירוע לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים