ה-BSA יגביר ב-2017 את האכיפה נגד בתי עסק שמפרים זכויות יוצרים של חברות תוכנה

ארגונים נקראים לבצע בדיקות רישוי תוכנה ולהסדיר את השימוש בהן באופן מיידי, מאחר שבמסגרת הפעילות יוגשו תביעות נגד חברות ומנהליהן, המשתמשים בתוכנות ללא רישוי מתאים

ברכות. עו"ד נעמי אסיא

בחודשים ינואר-פברואר 2017 יגביר ארגון BSA את פעילות האכיפה שלו כנגד חברות ובתי עסק אשר מפרים את זכויות היוצרים של חברות התוכנה. זאת באמצעות תביעות משפטיות לצווי מניעה ותשלומי פיצויים, לאחר שבמהלך 2016 הוגשו תביעות נגד חברות ועיריות.

ארגון BSA קורא לחברות ובתי עסק לבצע בדיקות רישוי תוכנה, ולהסדיר את השימוש בהן באופן מיידי, מאחר שבמסגרת פעילות האכיפה יוגשו תביעות נגד חברות ומנהליהן, המשתמשים בתוכנות ללא רישוי מתאים, כולל אלה המשתמשים ביישומים המיועדים לשימוש אקדמי בלבד בעוד הם גוף מסחרי, או הממשיכים להשתמש בתוכנות שנועדו לתקופת ניסיון בלבד.

בחודשים האחרונים הוגשו תביעות מטעם הארגון נגד עיריית רהט, AVS, וכן נגד משרדי אדריכלים.

עד סוף דצמבר יכולים בעלי עסקים ומנהלי ארגונים לבדוק את מערך התוכנה שלהם ולקבל ייעוץ ממומחים שיועמדו לרשותם על ידיBSA. יועצי רישוי מטעם ה-BSA יאפשרו לארגונים למפות את התוכנות ולבדוק חוסר התאמת רישוי קיים למצאי התוכנות בארגוניהם. במקביל יכולים בעלי העסקים לפנות ישירות לספקיות התוכנה או למפיצים מהם קנו את התוכנות, ולבקש שיבצעו עבורם את הבדיקה.

עו"ד נעמי אסיא, היועצת המשפטית של ארגון BSA בישראל, אומרת כי יותר משליש מכלל התוכנות שפועלות בארץ במגזר העסקי אינן חוקיות, והנזק המצטבר למשק מכך מוערך במאות מיליוני דולרים.

לסכן את הלקוחות

עו"ד אסיא מציינת, כי על פי חוק זכויות יוצרים משנת 2007, הפיצוי ללא הוכחת נזק עבור כל תוכנה לא חוקית, יכול להגיע עד 100 אלף שקלים.

בין החברות אשר נפגעות מנזקי שימוש לא חוקי בתוכנות, והפועלות בישראל במסגרת פעילות BSA, נמצאות אוטודסק (Autodesk), אדובי (Adobe), מיקרוסופט (Microsoft), ועוד.

לדברי עו"ד אסיא, בשנים האחרונות הוגשו תביעות רבות נגד חברות ששילמו פיצויים גבוהים בהתאם לחוק, ובנוסף נאלצו לרכוש גם את התוכנות עצמן. "עוגמת הנפש מהחשיפה של חברה ומנהליה כמפירי חוק, עולה במקרים רבים על הפיצוי הכספי שהחברה משלמת".

לדבריה, "אני לא מכירה מנכ"ל שרוצה להיתפס עם תוכנות ללא רישוי ולהיתבע. שנים לאחר מכן, כל חיפוש עליו או על החברה בגוגל (Google) יעלה מיד את כל הפרטים על השימוש בתוכנות הלא חוקיות. זו הסיבה לכך שברוב ההנהלות יש מודעות לנושא, וכשמסבים את תשומת ליבן הן נענות ונכנסות  להסדרי רישוי, ובמקרים רבים מופתעות לדעת כי שימוש לא חוקי בתוכנות חושף אותן לווירוסים, נוזקות, התקפות סייבר, זליגת מידע, ואף מסכן את לקוחותיהן".

מנהלים יכולים לבדוק האם בעסק שלהם נעשה שימוש בתוכנות חוקיות. לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים