Google Earth מציג: בנייה והרס של כדור הארץ – בשניות

טכנולוגיית הרטרוספקטיבה בהילוך מהיר של ענקית החיפוש מאפשר לראות מה עוללנו לכדור הארץ ● האם אנחנו עדיין יכולים לחזור לאחור?

כך נראה אזור באלסקה ב-2001. צילום: גוגל

האם השתלטות האנושות על כל פיסת אדמה בכדור הארץ עושה לנו טוב? האם היא משאירה לכדור מספיק ריאות ירוקות ואפשרות ללבלב ולהיות טבעי כפי שנוצר? בעזרת ה-Time Lapse של Google Earth ניתן לצפות בהילוך מהיר של מהלכים שביצע האדם בכדור ב-32 השנים האחרונות, ולגלות יותר ראיות לכיבוש הכדור על ידי עוד ועוד שטחים עירוניים שמסיגים את הטבע עוד ועוד ועוד לאחור.

ענקית החיפוש עדכנה את מנוע Google Earth שלה כך שיכלול תוספת שונות, הכוללות דימויים שנצברו; פטה-בייטים שלמים של נתונים חדשים; ובאופן כללי – נוף ברור בהרבה של כל מיקום בכדור הארץ, החל בשנת 1984 ועד היום.

כך נהרס ים המלח ב-32 השנים האחרונות.

הילוך מהיר במיוחד של תיעוד המציאות

אחד החידושים המרגשים ביותר הוא האפשרות לצפות בכל אזור על פני הכדור בסרטון וידיאו בסגנון Time Lapse, שמאפשר הילוך מהיר במיוחד של תיעוד המציאות. העדכון מאפשר כעת למשתמשים לראות, בפירוט דרמטי, כיצד השתנה כדור הארץ במשך כל אותן שנים כמעט בכל חלק שלו.

כלי ה-Time Lapse הושק במקור ב-2013, אבל אז הוא היה מאוכלס בתמונות בדרגה נמוכה, שיכולות היו לספק רק תחושה כללית לגבי מראם של מקומות שונים, אך לא היו מציגות פרטים ספציפיים כמו כבישים ומבנים. כיום ניתן לצפות כבר כמעט בכל פרט קטן של כל מיקום שהוא ברחבי העולם.

תמונות מ-8 Landsat של נאס"א

אחת הסיבות לפירוט המדהים שחל ב-Google Earth בשנים האחרונות הוא השימוש של גוגל (Google) בתמונות באיכות גבוהות יותר שמקורן בסוכנות החלל האמריקנית נאס"א (NASA). היישום של גוגל משתמש כעת בתמונות מ-8 Landsat – לווין שהועלה לאוויר ב-2013, ושמצלם תמונות בפירוט רב יותר, עם צבעים חיים יותר. הוא אף מצלם, כברירת מחדל, מספר כפול של תמונות מאלה שליקטו הלוויינים הישנים. גוגל החלה להשתמש בלוויין בעבור ה-Google Maps בחודש יוני האחרון, אבל עכשיו הוסיפה באופן רשמי את התמונות הללו שליקט 8 Landsat ל-Google Earth.

בזכות Time Lapse ניתן עכשיו לעקוב אחר תופעות מרתקות כמו התפתחות ערים גדולות, אבל הכלי גם מאפשר לעקוב אחר חורבן הטבע שבני האדם מותירים בכל המקומות שהם מיישבים או משקיעים בו את תביעת רגלם האקולוגית. הכוונה היא, למשל, לקרחונים נמסים, לשחיקת קרקע ולערים שהפכו לחניון ענק אחד.

הסתקרנתם? משתמשים יכולים לבחור כל מקום בעולם שירצו לבחון באתר Time Lapse של Google Earth, או לצפות פשוט בסרטונים ובהם תיעודים בהילוך מהיר ביוטיוב (YouTube), ושמציגים באופן ויזואלי את השפעת האדם – השלילית או החיובית, בהתאם להשקפת עולמכם – על הכדור.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים