"בסופו של יום, גם הרגולטורים יגיעו להחלטה שהענן בטוח"

כך אמר מנכ"ל יבמ ישראל, ריק קפלן ● לדבריו, "כמעט כל הסטארט-אפים בארץ לא יחזיקו דטה סנטרים קבועים - הם יילכו ישר לענן; אין ברירה, הצורך בגמישות ומהירות יחייב זאת"

ריק קפלן, מנכ"ל יבמ ישראל. צילום: עדי כהן צדק

"יבמ (IBM) השלימה את מהלך השינוי אליו יצאה – והיא כיום חברת ענן קוגניטיבי", כך אמר מנכ"ל יבמ ישראל, ריק קפלן.

בכנס רב משתתפים שהתקיים בגני התערוכה בתל אביב, תחת הכותרת Rock Your Cloud, ציין קפלן כי "היקף עסקי הענן של יבמ בארבעת הרבעונים האחרונים מתקרב ל-13 מיליארד דולר. החברה מפעילה 49 מרכזי ענן סביב העולם, ומשרתת יותר ממיליון מפתחים בסביבת ענן הפיתוח שלה, Bluemix.

קפלן עמד במיוחד על פעילות הענן הקוגניטיבי של יבמ בתחום הבריאות, Watson Health. "הפעילות כיום מקבילה למסע אל הירח באמצע שנות השישים – שבו היתה יבמ שותפה מרכזית".

"כדוגמה לפוטנציאל הגלום בתחום, הציג קפלן את שיתוף הפעולה של יבמ עם טבע, במסגרתו תאסוף טבע נתונים אודות דפוסי השימוש במשאפים לטיפול באסתמה, המצויים בידי מיליוני משתמשים".

לצמצם את הסיכון להתקף

"כבר בשנה הקרובה, ישולבו במשאפים של טבע חיישנים שיתקשרו עם אפליקציית מובייל – ויאפשרו לעקוב אחר תנאי מזג האוויר והנסיבות בהן נעשה שימוש במשאף. בהמשך, ישמשו הנתונים האלה בסיס לעיבוד קוגניטיבי ולהצגת המלצות בפני המטופל: מה מזג האוויר שבו נכון ליטול טיפול מונע, ומתי כדאי להימנע בכלל מיציאה החוצה מהבית, על מנת לצמצם את הסיכון להתקף".

בשיחה עם אנשים ומחשבים אמר קפלן כי "הגענו למצב שהיתרון התחרותי מסביב לענן, אבטחה, אנליטיקה, מיחשוב קוגינטיבי, תופס נתח של כמעט 40% מעסקי החברה, והוא גדל בשתי ספרות רבעון אחרי רבעון. זה לא שעסקי הליבה שלנו; מיחשוב, אחסון וכדומה, אינם חשובים – זה עדיין 60% מהעסקים שלנו, אך מה שאנחנו יכולים לספק באופן ייחודי זה החיבור בין הליבה לעולם החדש של ענן ותוכנה כשירות – במקום שהתוכנה תשב בארגון היא נמצאת בענן".

"החברות, אם זה בנקים, חברות ביטוח, חברות מסחריות – צריכות את השותף הנכון לחבר את הדטה סנטר הקלאסי שלהם ולהעביר אותם למודל היברידי בין הדטה סנטר לעולם של ענן".

"ליבמ יש רגל בשני העולמות – העולם של הדטה סנטר הקלאסי; שרתים, אחסון ותוכנה אצלך בדטה סנטר, לעולם של ענן שמבוסס על תוכנה כשירות מנוהל. לכך אנו קוראים לו ענן היברידי. אני יודע שבכל הבנקים בישראל יש תוכנית לעבור לכך לפחות באופן חלקי, בהתחשב ברגולציה הדורשת כיום שהנתונים הרגישים יישארו בתוך הארגון, אך שירותים כגון שיווק ו-CRM ניתן לספק מהענן מבלי לגעת במידע הרגיש. את המוצרים המאפשרים את השילוב הזה אנו מספקים תחת השם Bluemix".

זה שלב ביניים?
"חברות חדשות שנולדו בענן, כמו כמעט כל הסטארט-אפים בארץ, לא יחזיקו דטה סנטרים קבועים. הם יילכו ישר לענן והמודל העסקי שלהם מבוסס על מחשוב ענן. לגדולים יש בעיה של השקעה וכן חשש מסוגיות אבטחה ופרטיות מידע. אני מאמין שהרגולטורים יגיעו להחלטה שבסוף הענן לא פחות בטוח. אין ברירה, הצורך בגמישות ומהירות יחייב זאת".

לדברי קפלן, יבמ תתחרה על פרויקט הממשק בין צה"ל, הבנקים והאוניברסיטאות, שיאפשר העברת כספי הפקדונות באופן מאובטח ובסיוע בלוק צ'יין (Block Chain) כדי למנוע מקרים רבים של הונאות.

בכלל קפלן רואה בבלוק צ'יין טכנולוגיה מבטיחה שתגרום למהפכה בסחר ובבנקאות העולמיים. "קח לדוגמה יצוא יהלומים. היום מדובר בתהליך שיש בו המון ניירת, ועורכי דין שבודקים שאותו יהלום שנשלח ממקום אחד הוא זה שהגיע למקום השני. בגלל שמדובר ביומן שלא ניתן לשנותו בדרך, ניתן להיות בטוחים שמדובר באותו מוצר.

קפלן מוסיף כי יבמ משקיעה בהתמחות בתחום הבלוק צ'יין ברבות ממעבדותיה והם כבר מתחילים פרויקטים בעיקר בבנקים. "כמה מהסטארט-אפים באקסלרטור של יבמ – אלפא זון – מפתחים מוצרים העושים שימוש בבלוקצ'יין. אנחנו רואים פוטנציאל ענק שישפיע על כל האזרחים ויסיר חסמים במגזר העסקי. אחד הסטארט-אפים הללו, "לזוז", אף זכה לשבחים ופירגון מג'יני רומטי במאמר בוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal).

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים