״בינה מלאכותית – נקודת המפנה הגדולה הבאה בהיסטוריה האנושית״

כך אמר בריאן קרזניץ', מנכ״ל אינטל, ביום הבינה המלאכותית הראשון של ענקית השבבים, שנערך ביום ה' בסן פרנסיסקו ● אינטל חשפה באירוע שיתופי פעולה ואת האסטרטגיה שלה לתחום

20/11/2016 14:29
בריאן קרזניץ', המנכ"ל לשעבר של אינטל. צילום: בן פלד

"הבינה המלאכותית היא לא רק מהפכה בתחום המחשוב, אלא גם לא פחות מנקודת המפנה הגדולה הבאה בהיסטוריה האנושית, ואינטל (Intel) מתכוונת להוביל את התחום הזה", כך אמר בריאן קרזניץ', מנכ"ל החברה.

קרזניץ' דיבר ביום הבינה המלאכותית (Al Day) של אינטל, שנערך ביום ה' בסן פרנסיסקו. החברה, ששולטת בשוק השבבים למחשבים אישיים, החליטה ללכת על תחום הבינה המלאכותית מכיוון ששוק ה-PC נמצא בהאטה, ומאחר שהיא פספסה את שוק המובייל. לאור שתי העובדות הללו, אינטל מבינה שהיא צריכה להשקיע בתחומים כמו הבינה המלאכותית והאינטרנט של הדברים – תחומים שעשויים להפוך למנועי הצמיחה העיקריים שלה.

במהלך האירוע בסן פרנסיסקו חשפו קרזניץ' ומנהלי אינטל הבכירים את אסטרטגיית החברה בתחום הבינה המלאכותית. היא הציגה את פורטפוליו המוצרים שלה לדטה סנטר, הכולל את שבביה החדשים, את פלטפורמת הבינה המלאכותית של נירוונה (Nervana) ושיתופי פעולה עם חברות כמו גוגל (Google) וקורסרה (Coursera). בנוסף, אינטל הציגה כמה מהיוזמות וההשקעות שלה למקסום האימפקט החיובי של הבינה המלאכותית על העולם.

מדוע בינה מלאכותית היא התחום החם של 2016?

הודות למהפכת המובייל ולמעבר לענן, כמויות המידע שזורמות לכל עבר הן עצומות, ורק הולכות וגדלות. יכולות לימוד עמוק (Deep Learning) ולימוד מכונה (Machine Learning), העומדות בבסיסה של הבינה המלאכותית, מאפשרות למחשבים לזהות דפוסים חוזרים ולאמן את עצמם להיות ״חכמים״ בלי להיות מודרכים באופן ישיר על ידי בני אדם. בשנים האחרונות, יכולות הלימוד העמוק הולכות ומשתפרות, והזמן שלוקח למחשבים לקלוט את המידע, לעבד את הנתונים ולהגיע לתוצאות הרצויות הולך וקצר. הדבר מאפשר שיפור עצום ביישומים כמו ניתוח נתונים, זיהוי תמונה, קול וטקסט בזמן אמת – יישומים שרבים משתמשים בהם מדי יום ולוקחים אותם כמובנים מאליהם.

התחזית היא שבעתיד הלא רחוק, יכולות בינה מלאכותית יאפשרו ניתוח אף יותר מתקדם של הנתונים ולימוד עצמי חכם ומהיר יותר, כך שנוכל להיעזר במחשבים לביצוע משימות נוספות בתחומים רבים ומגוונים, כמו סייבר, בריאות, פיננסים ומטלות יומיות.

חברות ההיי-טק הגדולות כמו גוגל, פייסבוק (Facebook), אמזון (Amazon), אפל (Apple) ואינטל מבינות את הפוטנציאל האדיר של תחום הבינה המלאכותית ומשקיעות מיליארדים בפיתוח אלגוריתמים, טכנולוגיות ושבבים לביצוע חכם, מהיר וחסכוני יותר של מגוון היישומים הללו.

מהן התוכניות של אינטל בתחום?

בעוד שחברות כמו גוגל, מיקרוסופט, אמזון ופייסבוק משקיעות בפיתוח אלגוריתמים לשיפור יכולות בינה מלאכותית, חברות השבבים פועלות לספק שבבים חזקים, מהירים, קטנים וחסכוניים יותר, המאפשרים את עיבוד המידע העצום בזמן אמת ומקצה לקצה. רשתות נוירונים מלאכותיות (Artificial Neural Networks), המשלבות בין נוירולוגיה למדעי המחשב ומדמות את פעולות הנוירונים במוח לביצוע למידה עמוקה, משתמשות לרוב במעבדים גרפים (GPUs), שנחשבים אופטימליים לעיבוד כמויות אדירות של מידע בפרקי זמן קצרים, תוך כדי חסכון באנרגיה ועלויות.

בריאן קרזניץ', מנכ"ל אינטל, לוחץ יד לנאווין ראו, סגן נשיא ומנכ"ל חטיבת פתרונות הבינה המלאכותית של החברה. צילום: בן פלד

בריאן קרזניץ', מנכ"ל אינטל, לוחץ יד לנאווין ראו, סגן נשיא ומנכ"ל חטיבת פתרונות הבינה המלאכותית של החברה. צילום: בן פלד

שתי החברות שמובילות את שוק המעבדים הגרפיים הן Nvidia ו-AMD. באחרונה, חברות כמו מיקרוסופט, פייסבוק וגוגל, שהסתמכו עד היום בעיקר על מעבדים גרפיים לאימון רשתות הנוירונים שלהן באמצעות למידה עמוקה, החלו בפיתוח מעבדים מיוחדים שפותחו במיוחד על מנת לזרז לא רק את אימון רשתות הנוירונים, אלא גם את ביצוע משימות הבינה המלאכותית, על מנת לאפשר ביצוע יישומים בזמן אמת. כאן אינטל נכנסת לתמונה – על ידי פיתוח ושילוב שבבים מיוחדים למטרות בינה מלאכותית.

תחום הבינה המלאכותית נמצא בתחילתו ואינטל מבצעת השקעות מסיבות בתחום. לדברי קרזניץ', ״אינטל מחויבת לבינה מלאכותית ומבצעת השקעות גדולות בטכנולוגיות, באימון, במשאבים ובמחקר ופיתוח לקידום בינה מלאכותית לעסקים ולחברה. יש לנו התחייבות לשותפים שלנו, לתעשייה ולחברה האנושית להאיץ את פיתוח הבינה המלאכותית, לספק פתרונות קצה לקצה ולהוביל את הדור הבא של מהפכות המחשוב. בתוך התעשייה, רק אינטל יכולה להתחייב לכך ולעמוד בהתחייבויותיה, בזכות הפורטפוליו הטכנולוגי המגוון שלה״.

הפורטפוליו של אינטל לבינה מלאכותית מקצה לקצה

מנכ״ל אינטל טען כי החברה ייחודית בתחום הבינה המלאכותית בגלל פתרונות אחרים שהיא מספקת כיום – פתרונות מחשוב לדטה סנטר, משבבי סיליקון, יכולות ראייה ממוחשבת, זיכרון ואחסון, ועד טכנולוגיות תקשורת. כעת, לדבריו, בעזרת הפתרונות שפיתחה והחברות שרכשה, היא תוכל להאיץ את מהפכת הבינה המלאכותית.

"אספקת אינטליגנציה בעידן הבינה המלאכותית". צילום: בן פלד

"אספקת אינטליגנציה בעידן הבינה המלאכותית". צילום: בן פלד

כך, למשל, מציעה אינטל את פלטפורמת ספרון (Saffron), המבצעת ניתוח מבוסס זיכרון של מידע דינמי ממקורות רבים, ומתאימה למכשירים קטנים ולאינטרנט של הדברים. כן היא מציעה את מוצריה של מובידיוס (Movidius) האירית, שאותה רכשה בספטמבר האחרון תמורת יותר מ-400 מיליון דולר, על פי ההערכות. החברה מפתחת מעבדים לראייה ממוחשבת המותקנים בין היתר ברחפנים ומכשירי מציאות מדומה, שיחד עם מצלמות RealSense – ה-״עיניים״ של המכשיר, ועם מעבדי החברה – ה-״מוח״ שלו, מאפשרים פתרון כולל לטכנולוגיות בקצה. חברת נוספת שאינטל מציעה את המערכת שלה היא נירוונה (Nervana), שאותה רכשה הענקית רכשה באוגוסט האחרון, כשנתיים בלבד אחרי שהוקמה, עבור כ-408 מיליון דולר – גם כאן, על פי ההערכות. נירוונה פיתחה פלטפורמת בינה מלאכותית המאיצה את תהליך האימון של רשתות ניורונים, בתחילה מימים לשעות ובקרוב משעות לדקות. אינטל צופה שהטכנולוגיה של נירוונה תשפר את יכולתה לאמן רשתות ניורונים מורכבות פי 100 בתוך שלוש שנים מהיום, מה שיאפשר למהנדסיה לפתור את אתגרי הבינה המלאכותית הגדולים ביותר.

לדברי קרזניץ', "לאינטל יש את החזון, הטכנולוגיות והתחייבות לרתום את העוצמה של הבינה המלאכותית להוביל לעולם טוב יותר. עכשיו זה הזמן לתת השראה ולחדש לעתיד".

לצפייה בווידיאו קצר מהאירוע לחצו כאן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים