פייסבוק מגדילה את השקיפות לגבי פרסומות הווידיאו

הרשת החברתית הודתה לפני כחודשיים שסיפקה למפרסמות זמן צפייה ממוצע מנופח ומטעה בכל הנוגע בפרסומות הווידיאו שלהן ● כעת, ולאחר ביקורת קשה, מנסה פייסבוק לרצות אותן עם שקיפות והצגת מדדים מבוקרים ומדויקים יותר

פייסבוק. צילום: BigStock

לפני חודשיים הודתה פייסבוק (Facebook) בפני מפרסמים שמשך הזמן הממוצע שעליו דיווחה שמשתמשיה צפו במודעות הווידיאו שלהם, נופח על ידה. עכשיו מבטיחה הענקית שמעתה תספק נתונים טובים יותר לרוכשי המודעות, ותמונה ברורה יותר בנוגע לכדאיות השקעתם הכספית.

אתמול (ד') השיקה הרשת החברתית המקוונת הגדולה בעולם בלוג חדש באתר האינטרנט שלה, שנקרא Metrics FYI, ובו תחלוק עדכונים ותיקונים לנתונים שלה.

"אנחנו רוצים להבטיח את אמון וביטחון הלקוחות בערכי המדדים שאנו מספקים", אמרה לרויטרס (Reuters) קרולין אוורסון, סגנית הנשיא של פייסבוק לפתרונות השווקים העולמיים.

יותר מודעות וידיאו – יותר צמיחה

שכנוע מפרסמים לרכוש יותר מודעות וידיאו הוא המפתח לצמיחה בהכנסות העתידיות של פייסבוק, מאחר שמודעות אלו מספקות הכנסות גבוהות בהרבה מאשר אלו שמניבות מודעות המבוססות על צילום או טקסטים.

פייסבוק – כמו גם גוגל (Google) וחברות דיגיטליות גדולות אחרות – זכו לביקורת על חוסר השקיפות לגבי הדרך שבה הן מודדות את הביצועים של סרטוני הפרסומת. במיוחד נמתחה הביקורת על החוסר בשיטה אוניברסלית מוסכמת לחישוב פרקי הזמן שבהם אנשים צופים בסרטון באינטרנט, נתון המהווה מידע קריטי בעבור המפרסמים.

כשפייסבוק נתפסה כמנפחת זמני צפייה היא הודתה כי הנתון נופח באופן מלאכותי על ידה, מכיוון שהזמן הממוצע חושב אך ורק לפי סרטונים שנצפו למשך שלוש שניות לפחות, ורק אלו סומנו כסרטונים שנצפו. פייסבוק השמיטה מהחישוב את הסרטונים שבהם משתמשים צפו למשך פחות משלוש שניות, או את סרטוני הפרסומת שלא נצפו כלל, מה שסיפק למפרסמים את הרושם שקטעי הווידיאו שלהם הניבו ביצועים טובים יותר ממה שהתרחש באמת.

מכוננת את מועצת המדדים

מאז ההודאה והביקורת שהתפתחה בקרב מפרסמים על התנהלותה זו של פייסבוק, כך טענה אוורסון, הייתה הענקית בקשר עם לקוחותיה ועם קבוצות פרסום קהילתיות, כולל לשכת הפרסום האינטראקטיבי (Interactive Advertising Bureau) והתאחדות המפרסמים הארצית, ה-ANA (ר"ת Association of National Advertisers).

ANA, המייצגת את פרוקטר וגמבל (Procter&Gamble), ענקית התקשורת AT&T ומפרסמים גדולים אחרים, קראו לפייסבוק להעביר את המדדים שלה דרך המועצה לדירוג המדיה, ה-MRC (ר"ת Media Rating Council), קבוצת ביקורת עצמאית למדדי תקשורת.

אלא שכרגע מסתמן כי בכוונת ענקית הרשת החברתית לפעול בדרכים אחרות. בהודעתה מיום ד' הוסיפה פייסבוק ואמרה שלצורך הפיכת הדיווחים לשקופים יותר, היא נמצאת בתהליך של יצירת מה שנקרא "מועצת מדדים" (Measurement Council), אשר תכלול מומחי מדדים מלקוחות ומסוכנויות פרסום.

אחת המפרסמות הבולטות של פייסבוק, חברת המזון והמשקאות השווייצרית נסטלה (Nestle) כבר משתייכת לחבר המנהלים של המועצה, אמרה אוורסון, והגוף אמור להיכנס לפעולה עד תחילת 2017.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים