ניצב מייקל דאונינג, משטרת לוס אנג'לס: "ללא מערכות מיחשוב, הפשע היה משתולל ברחובות"

"בעזרת BI וחיזוי אנליטי, למשל, צמצמנו את כמות מקרי הפשע ב-34%", אמר ניצב דאונינג, המשנה למפכ"ל משטרת מחוז לוס אנג'לס, בראיון לאנשים ומחשבים ● לדבריו, "איחוד המידע המופק מהמערכות נבע מהצורך לקבל תמונת-על בזמן אמת" ● דאונינג המשיך והדגים כיצד מערכת לניתוח מידע וחיזוי פשעים עתידיים, הביאה לקיצור משך הפקת המידע מהנתונים, ולהבאתם למפקדים ולכוחות בשטח

"בעקבות אירועי ה-11 בספטמבר 2001, יחידות המשטרה בארה"ב עברו מהפכה: משיטור קהילתי-אזורי – לשיטור מרחבי, מבוסס מיחשוב. בזכות הטמעת מערכות ניתוח מידע וחיזוי פשיעה, הצלחנו לצמצם בשליש את כלל מקרי הפשע בלוס אנג'לס", אמר בראיון בלעדי ומיוחד לאנשים ומחשבים ניצב מייקל דאונינג, המשנה למפכ"ל משטרת לוס אנג'לס.

בין היחידות עליהן מופקד דאונינג, נמנית הסוכנות למודיעין פלילי ולמניעת טרור. זו מונה כמה מאות חוקרים, מתוך כלל 10,000 השוטרים במחוז. החוקרים ניזונים ממערכת המקשרת בין מערכות ה-IT השונות במשטרת לוס אנג'לס, שואבת נתונים מהם ומבצעת עליהם אקסטרפולציות, ניתוחים וסטטיסטיקות – ויוצרת תחזיות מבוססות BI אנליטי. בעזרת הנתונים המיוצרים במערכת, אשר מופצים בשתי רמות – לכוחות בשטח, ולמפקדים – הצליחו יחידות המשטרה בעיר לצמצם את כמות הפשע בעיר ב-34% מדי שנה בין 2002 ל-2008, בכל פילוחי הפשיעות. משטרת לוס אנג'לס אחראית למחוז הנושא את שם העיר, ובו מתגוררים 18 מיליון תושבים, כולל 4 מיליון בעיר עצמה. המחוז מאכלס כ-60,000 חברי כנופיות פשע מאורגן – רובם מכונים על ידי דאונינג "אירו-אסייתים", שהוא כינוי תקין פוליטית לכנופיות קווקזיות, ארמניות, גרוזיניות ורוסיות.

ליחידה עליה הוא מופקד, "הסוכנות למודיעין פלילי ולמניעת טרור", דאונינג קורא "כור היתוך של מידע". בהיבט הטכנולוגי, הסביר, היא כוללת בסיס נתונים של אורקל (Oracle)  ועליה מערכת BI של מיקרוסופט (Microsoft), לצד יישומים שפותחו בבית, על ידי אנשי ה-IT של המשטרה, וכן השלמות של תוכנות: פלנטיר (Palantir), פלטפורמה לניתוח נתונים מובנים ובלתי מובנים, ממגוון מקורות והצגת המידע המנותח באופנים שונים; ממקס (Memex), תוכנה לניהול מידע מודיעיני המיועדת לזרועות הביטחון; קופלינק (Coplink), מערכת לניתוח מידע מודיעיני הנוצר מרמזים ונתונים אודות חקירות, פושעים ופשעים.

מערכת העל המרכזית מחוברת למערכת השו"ב המרכזית של המשטרה, ול-7,200 מערכות ויישומים נוספים, לרבות מאגרי מידע. המערכת גם כוללת ממשקים למערכות ה-IT של ה-FBI וה-Homeland Security הפדרליות, תחת מגבלות אבטחת מידע.

"מעבר לבעיות הטרור והצורך למנוע פיגועי טרור עתידי", אמר דאונינג, "מה שעמד לנגד עינינו בבניית המערכת היה הצורך לצמצם את עלויות הפשיעה. כל מעשה רצח מסתכם בעלות כוללת למדינה בסדר גודל של 9 מיליון דולרים. זה כולל את הטיפול במשפחה, את ההטבות המגיעות לה מביטוח לאומי, את עליות החקירה המשטרתיות לאיתור הרוצח, ואת ההליכים המשפטיים, לא כולל ה-'אירוח' בבית הסוהר".

לדבריו, "סך הנזק הכלכלי השנתי בשל פשיעה בלוס אנג'לס עומד על 6 מיליארד דולרים, לכן, כל צמצום של מקרי פשע, ולו בפלח קטן יחסית, כגון גניבת רדיו ממכונית, או פריצה לבית מגורים – הוא בעל משמעות כלכלית. החיסכון הזה עזר לראשי הערים במחוז להשקיע משאבים רבים יותר בפיתוח המערכות העירוניות. כך, הצלחנו בממוצע לצמצם את כמות מקרי הרצח בשנה ב-38 רציחות פחות, זה גם מציל חיי אדם וגם מסייע לכלכלה העירונית. כך, צמצמנו את כמות מקרי האונס בכמעט 500 מקרים לאורך שש השנים הללו".

"ישנן המון מערכות מידע המשרתות גורמים שונים, כגון שוטרי מקוף וסיור, חוקרים ועוד", אמר דאונינג, "הרעיון באיחוד המידע המופק מהמערכות היה בצורך לקבל תמונת על, שתספק יותר מידע ליותר גורמים, שלכאורה בלי קשר ביניהם – תוך דגש על הבאת המידע בזמן אמת. כל מערכת נפרדת מטפלת בחלק אחר של הבעיה, ואם אין איחוד מערכות, הבנת המכלול מאוד קשה. הבעיה במקרים רבים אינה היעדר מידע, אלא עודף מידע והיכולת לברור את המידע הרלוונטי מתוכו ללקוחות השונים. לדוגמה, לחבר בין מצלמות אבטחה ברחוב, ובין חוקרים המטפלים בחקירת שוד מזויין בבנק שממוקם ברחוב סמוך לו, ובין שיחות 1-800 מאזרחים למוקד חירום עירוני או למוקד השיטור, מידע על מכונית שנסעה מהר, ואולי היא קשורה לאותו שוד, ועוד".

לדברי דאונינג, המערכת משלבת מידע ממקורות שפעלו עד כה בנפרד, ברמת יחידות המשטרה ואזורי השיטור השונים של העיר. מנוע המערכת, הסביר, אוסף את הנתונים מהמקורות השונים, ומציג אותם בהקשר של שאילתא נתונה. מעבר ליכולות BI מקובלות, המערכת מבינה את המשמעות של הקשרים בין פריטי מידע שונים ובין רכיבים שונים של התוכן בתוך כל פריט מידע – ומבצעת חיפוש כולל. "תהליכי ניתוח הנתונים, איתור מגמות והצלבת מידע, שהתבססו בעבר על טיפול ידני בדו"חות משמרת ובדו"חות תלונה – מתבצעים כיום בזמן אמת, ומאפשרים התמודדות יעילה יותר עם הפשיעה בעיר".

הוא הוסיף, כי ניתוח שכזה של קבוצת מקרי פשע – במקום התייחסות לכל מקרה בפני עצמו, עשוי להצביע על מכנה משותף, בדמות אדם הקשור למספר רב של מקרים, מכנה משותף גיאוגרפי, או משתנה אחר, המוביל לפתרון. כך, הסביר, ניתוחים של המערכת העלו קשרים הדוקים בין מקומות גיאוגרפיים מסויימים במחוז לבין ריבוי מקרי פשע, "ב-10% מהשטח מבוצעים 80% ממקרי הפשע", מה שמביא ליכולות ניוד כוחות טובה יותר, על בסיס המידע המופק.

דאונינג סיים את הראיון בציינו, כי בעתיד מתכוונת משטרת לוס אנג'לס להעמיק את יכולות הניתוח והחיזוי של המערכת, להוסיף מודולים נוספים של BI וכריית מידע, ולהטמיע יכולות חיפוש מתקדמות. "הטכנולוגיה הביאה לנו יכולות לקיצור זמני התגובה, צמצום זמן ניתוח הנתונים והפיכתם למידע, וקיצור זמן הבאת המידע לשטח ולמפקדים – זו המשמעות האמיתית של מניעת פשעים", אמר.

דאונינג היה בין הדוברים בכנס SAFE CITY, שנערך הבוקר (ג') בתל אביב, ובתערוכה שלצידו הציגו חברות שונות, ביניהן התעשיה האווירית, אורנג', מוטורולה (Motorola) ונייס (NICE) – טכנולוגיות ופתרונות ללחימה בפשע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים