מיקי קנת, רד-האט: "מודל הפיתוח שלנו הוא על טהרת הקוד הפתוח"

לדברי קנת, מנהלת מרכז הפיתוח בישראל, "המעבר למודל של קוד פתוח היה תהליך ארוך יחסית; הוא דורש הפנמה והסתגלות, אבל הוא קורה בכל קבוצות הפיתוח של החברה - ובכל המוצרים שלה"

מיקי קנת, מנהלת מרכז הפיתוח, רד-האט ישראל. צילום: יח"צ

"אנו מפתחים טכנולוגיות שונות בתחום של תשתיות IT, תשתיות מחשוב בכלל ובענן בפרט. במהלך השנים עברנו שינוי – ממרכז פיתוח המפתח גם בקוד פתוח, למרכז מו"פ המפתח אך ורק במודל של קוד פתוח", כך אומרת לאנשים ומחשבים מיקי קנת, מנהלת מרכז הפיתוח, רד-האט (Red Hat) ישראל.

מרכז הפיתוח ברעננה הוקם על בסיס הרכישה של רד-האט את קומרנט הישראלית, ב-2008. "אני מהצוות המקורי של קומרנט", אומרת קנת. "כאשר נרכשנו, הצוות מנה כ-40 עובדים. היום המרכז מונה יותר מ-180 איש, כולם עוסקים בפיתוח מוצרי תשתית וענן בפרויקטים השונים שרד-האט מפתחת ברחבי העולם".

כשנרכשנו, אומרת קנת, "היה לנו מוצר אחד, שהתבסס  על שלוש טכנולוגיות: HyperVisor ,KVM פרויקט קוד פתוח מיום היוולדו, שהוטמע בתוך מערכת ההפעלה של Linux; מערכת ניהול של מכונות וירטואליות, שיועדה לניהול שולחנות עבודה – שבמקור הייתה פרויקט סגור; ותוכנה להתחברות מרחוק לתחנות קצה, התומכת בהזרמת נתונים בקצב מהיר ובביצועים גבוהים. כבר בשלבים הראשונים היא הפכה לקוד פתוח".

תהליך הדורש הפנמה והסתגלות

"מאז שקומרנט נרכשה, התפתחנו והתרחבנו לפרויקטים נוספים ולטכנולוגיות מתקדמות", אמרה קנת. "המעבר לפיתוח במודל של הקוד הפתוח, היה תהליך ארוך יחסית, הוא דורש הפנמה והסתגלות של המהנדסים, אבל הוא קורה בכל קבוצות הפיתוח של החברה – ובכל המוצרים שלה. רד-האט מחויבת למודל הפתוח, בין בפיתוח של מוצרים חדשים ובין במוצרים קיימים, של חברות שהיא רכשה במרוצת השנים – והפכו למוצרים מבוססי קהילה".

פרויקט הקוד הפתוח הגדול ביותר שרץ בשנים האחרונות, אמרה "הוא OpenStack. זהו מיזם הכולל בתוכו עשרות פרויקטים ומאגד מאות חברות שתורמות אליו קוד – זהו שיתוף פעולה בין עשרות חברות, שמטרתן ליצור תשתית ענן ציבורי משותף. במרכז הפיתוח בארץ יש כמות לא קטנה של מהנדסים שלוקחים חלק בפרויקט".

מעבר לכך, הוסיפה קנת, "אנו מתעסקים בקונטיינרים, זו המילה החמה בשוק במודל פיתוח אפליקציות. אנו מפתחים תוכנה לניהול מערכות המבוססות על קונטיינרים, כך שניהול משאבי המערכת התבצע בצורה אופטימלית, הקצאת משאבים, תזמונים, וניהול תהליכים".

כמו כן, אמרה, "אנו מפתחים בארץ מערכות לניהול תצורה, והטמעה של גרסאות חדשות – הן על מכונות וירטואליות בענן והן על  קונטיינרים, וכמובן גם על שרתים פיזיים".

תחת קורת גג אחת

בנוסף, אמרה קנת, "אנו מפתחים במודל של DevOps, הן לטובת אינטגרציה מתמשכת, CI, והן לטובת פיתוח מתמשך, CD. בעולם נכנסים כלים מתקדמים כמו אנסיבל (Ansible), חברה שרד-האט רכשה באחרונה, שבנתה סקריפטולוגיה פשוטה סביב ניהול אוטומטי של ה-IT".

"מרכזי הפיתוח של רד-האט ברעננה, ומרכז המכירות – שוכנים תחת קורת גג אחת", ציינה קנת. "יש לנו קשר טוב עם ארגון המכירות, וקיימים יחסי גומלין מועילים בין צוותי הפיתוח והמכירות. הקשר מעניק יתרונות לשני הצדדים: הוא עוזר למהנדסים להתחבר טוב יותר ללקוחות, ומצד המכירות נוצרים קשרים על בסיס ידע טכנולוגי-מקצועי, דבר שמתאים לאופי הישראלי. הלקוחות אוהבים את זה. רעיונות שנזרקים לחלל האוויר בפגישה עם לקוחות, מגיעים מהר יותר לידי למימוש בפועל".

באחרונה, אמרה קנת, "השקנו את הדור החדש של וירטואליזציה עתירת ביצועים, פלטפורמה המבוססת על סטנדרטים פתוחים עם Red Hat Virtualization 4, שפותחה במרכז הפיתוח ברעננה. היא מאתגרת את העלויות והמורכבות של פתרונות וירטואליזציה קנייניים. זאת, על ידי אספקת פלטפורמה פתוחה במלואה, בעלת ביצועים חזקים, מאובטחת יותר ומנוהלת באופן מרכזי, עבור עומסי עבודה מבוססי Linux ו-Windows".

"במרכז הפיתוח של רד-האט ברעננה קבוצת מהנדסים עובדת על הדור הנוכחי והדור הבא של Red Hat Virtualization. בזכות הידע הייחודי שרכשנו לאורך השנים, פיתחנו ברד-האט ישראל יכולות מתקדמות, ששולבו בפלטפורמה החדשה".

"יש לנו צוותי פיתוח וצוותי בדיקות, אנו גדלים כל הזמן, בקצב של 20% בשנה", סיכמה קנת. "אנו מחפשים אנשים בטכנולוגיות בהן אנו עובדים. אנו מפעילים תכנית לסטודנטים: יש לנו 15% סטודנטים העובדים תוך כדי התואר, ואת הטובים שבהם אנו קולטים עם סיום התואר".

"אנו עובדים יחד עם האיחוד האירופי על פרויקטי מחקר בארץ ובאירופה, בנושאי מחשוב ענן והאינטרנט של הדברים. אני מאמינה שהעתיד הוא קוד פתוח. מרכז הפיתוח בארץ ימשיך לדחוף ולפתח עוד ועוד פרויקטים במודל זה, בכל תחומי הענן ותשתיות בכלל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים