פרשיית המיילים של קלינטון: האם ה-FBI התבקש לשנות סיווג בהבטחה לתמורה?

מסמכים מחקירת הפרשיה מצביעים על בקשה של נציגי מחלקת המדינה מסוכנות הביון, לשנות סיווג ביטחוני של מיילים מסוימים ● הבולשת ומחלקת המדינה מכחישים את הדברים

מילים מסוכנות. אילוסטרציה: BigStock

לקראת הבחירות לנשיאות ארצות הברית, שיערכו ב-8 בנובמבר, סוגיית המיילים ששלחה הילרי קלינטון משרתה הפרטי בביתה בזמן שהייתה שרת החוץ, והתהייה האם המיילים סיכנו את ביטחון המדינה, אינן יורדות לרגע מסדר היום הציבורי. נדמה כי לדברים יכולה להיות חשיבות מכרעת בתוצאות הבחירות.

בעקבות מסמכים חדשים המכילים סיכומים והערות מהחקירה של הסוכנות, שנחשפו אתמול (ב'), מכחיש כעת ה-FBI כי אנשיה של קלינטון ממחלקת המדינה הציעו תמורה בגין שינוי רמת הסיווג של מיילים מסוימים משרתה הפרטי של קלינטון.

מחלקת המדינה מתעקשת בתגובה לדיווחים שהדברים לא התרחשו. "טענה זו אינה מדויקת ואינה מתיישרת עם העובדות", אמר סגן דובר מחלקת המדינה, מארק טונר, בהצהרה לתקשורת, והוסיף "כדי להיות ברור: מחלקת המדינה לא שדרגה את המסמך לבקשת ה-FBI כאשר זה פורסם במאי 2015".

שמור לי ואשמור לך

ה"יבול" החדש של מסמכי ה-FBI ששוחרר זה עתה כולל מספר דיווחים מדאיגים בנוגע לשינויים שביקשה מחלקת המדינה שיערכו במיילים של שרת החוץ, ממסווגים לפרטיים. באחד המסמכים מסופר כי מקור רשמי ב-FBI סיפר ששמע ממקור אחר שמחלקת המדינה הציעה את מה שמכונה quid pro quo, ושמשמעו "שמור לי ואשמור לך", בתמורה להמרת הסיווג הביטחוני הגבוה של מיילים.

באחד מסיכומי החקירות סיפר גורם רשמי האמון על ניהול הרישומים של ה-FBI כי חבר חטיבת הפעילות הבינלאומית (International Operations Division) אמר לו שפטריק קנדי, סגנה של מזכירת המדינה דה-אז, הוא שביקש מהסוכנות לשנות את סיווג המיילים והציע טובות הנאה עתידיות בגין השינוי המבוקש.

רשת פוקס ניוז (Fox News) מדווחת כי על פי גורמים בקונגרס המסמכים מהווים "אור אדום בוהק", וככל הנראה מעידים על אפשרות לעבירה פלילית. "בתמורה לשינוי רמות הסיווג, דנו שני הצדדים בהגדלת משימות ה-FBI במבצעים מעבר לים", אמר ג'ייסון צ'ייפץ, נציג מדינת יוטה בקונגרס, שתודרך על הנושא.

"אני מאמין כי קיים בסיס המצדיק את בדיקת הטענות ועריכת שימוע בנושא", אמר צ'ייפץ, אך סייג את דבריו ואמר גם ש"על אף שהטענות הגיעו מצד עדים לכאורה, בתיעוד ה'עסקה' מופיעות סתירות".

טראמפ צייץ סרטון וידיאו

הגילויים החדשים מתיקי החקירה זכו מידית להתייחסות מנהלי הקמפיין של המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, אשר תיארו את שנכתב במסמכי ה-FBI כ"לא יאומן" וגם קראו לקנדי להתפטר ממשרד החוץ.

יריבה של קלינטון במירוץ לנשיאות פנה לתומכיו ולעם האמריקני, כהרגלו, דרך הטוויטר (Twitter) וכתב: "הילרי הנוכלת שיתפה פעולה עם ה-FBI ומשרד המשפטים והתקשורת מחפה על כך כדי לגונן עליה. זו מערכת-מבוימת (RiggedSystem#)! למדינה שלנו מגיע טוב יותר"!

"מה שהתגלה כעת הוא כי משרד המשפטים, מחלקת המדינה וה-FBI שיתפו פעולה – והתאגדו – בכדי לגרום להילרי קלינטון להיראות פחות אשמה ולהיראות הרבה יותר טוב מכפי שהיא נראית", אמר טראמפ בווידיאו שצורף לציוץ.

טראמפ הוסיף וטען כי "זה מוכיח שחיתות ברמה הגבוהה ביותר, ואנחנו לא יכולים לתת לזה לקרות כאזרחים אמריקנים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים