זאב גלצור, יבמ ישראל: "למרות המשבר, ניכרת השנה עליה בפעילות הארגונים בשימוש במידע"

"ארגונים הבינו שכלי בינה עסקית וכלל הכלים המטפלים במידע, יכולים לסייע להם להיות תחרותיים יותר בזמנים קשים", אמר גלצור, מנהל קבוצת התוכנה ביבמ ישראל, בכנס שערכה החברה בנושא ● מאיר ניסנסון, מנכ"ל יבמ ישראל: "יבמ רואה בתחומי הטיפול במידע, ניתוחו, טיובו וניהולו - יעד אסטרטגי, ולכן היא משקיעה והשקיעה בו משאבי פיתוח רבים, לצד רכישות משמעותיות"

זאב גל-צור, מנהל קבוצת התוכנה ביבמ ישראל

"שנת 2009 הייתה טובה מבחינת יבמ (IBM) בהיבט פעילות התוכנה המסייעת לשימוש במידע. למרות המשבר הכלכלי העולמי, ארגונים לא הפחיתו את הדרישות שלהם בתחומי בינה עסקית, ניתוח, חיזוי וניהול ביצועים. אנו צופים המשך גידול בפעילות בתחומים אלה בשנת 2010", אמר זאב גלצור, מנהל קבוצת התוכנה, יבמ ישראל. גלצור היה בין הדוברים במליאה המרכזית בכנס שערכה יבמ ישראל הבוקר (א'). לכנס, שנערך בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו מאות משתמשי קוגנוס (Cognos), מנמ"רים ומפתחי תוכנה. הכנס נערך במלון הילטון בתל אביב, והנחה אותו יואב יפה – מנהל תחום קוגנוס, יבמ ישראל.

"ארגונים הבינו שכלי בינה עסקית וכלל הכלים המטפלים במידע, יכולים לסייע להם להיות תחרותיים יותר בזמנים קשים", אמר גלצור, "יש התלהבות משימוש במידע לקידום עסקים, והיא הולכת וגוברת בקרב הלקוחות הארגוניים בשוק הישראלי. מנהלים בדרגים השונים מכירים בכך שניתן וצריך לעשות יותר בשימוש במידע, לצורך מיטוב של השוק. זה שינוי מהותי לעומת המצב לפני שנה, אז התמקדו ב-ERP. בשוק הישראלי יותר ויותר גופים בוחנים ברצינות יישום של פתרונות מחסני נתונים ובינה עסקית, על מנת להפיק ערך אמיתי מהמידע אותו הם צברו".

לדברי גלצור, "ארגונים ישראלים, כבעולם, מתמודדים עם הצורך בהחלטות המבוססות על מידע נכון, מעודכן ועכשווי. ארגונים שנדרשים להשקיע בעדכון מחסן הנתונים, או בבניית מחסן חדש, נדרשים לקבל החלטות איכותיות יותר ובזמן קצר יותר".

לדבריו, הטיפול של יבמ במידע, כולל שלושה רבדים: תשתית בסיסי נתונים, הכוללת ניהול תוכן וניהול מידע, לצד יצירת ניתוח עם הקשר; טיפול בנתונים, טיובם וניהולם; והרובד השלישי, הכולל את שתי הרכישות הגדולות של יבמ – כלי קוגנוס ו-SPSS – המטפל בבינה עסקית ובניהול ביצועים. הוא ציין, כי במסגרת השיפורים שיבמ ערכה לסביבת קוגנוס, הושק כלי חדש, המאפשר מיטוב של תהליכי ההקמה של מחסני נתונים ויישומי תבונה עסקית, תוך חיסכון בזמן ובמשאבים הנדרשים לכך. גלצור סיים באומרו, כי "יבמ אינה מסתפקת במכירת הפלטפורמה הטכנולוגית בלבד, כי אם במתן פתרון כולל ומערכתי לטיפול במידע, תוך התמקדות משמעותית בניתוח, לצורך הפקת יותר ערך מהמידע שנוצר".

את הכנס פתח מאיר ניסנסון, מנכ"ל יבמ ישראל, שאמר כי יבמ רואה בתחומי הטיפול במידע, ניתוחו, טיובו וניהולו – יעד אסטרטגי, ולכן היא משקיעה והשקיעה בו משאבי פיתוח רבים, לצד רכישות משמעותיות. ניסנסון הבטיח, כי ההשקעות בתחומים אלו תימשכנה, בשל הפוטנציאל העסקי הטמון בהן, לצד האתגר הנדרש למציאת פתרונות עבור המנהלים, טיוב תהליכי קבלת ההחלטות שלהם, ושיפור ההיבטים התפעוליים בארגונים. "המטרה", סיכם ניסנסון, "היא להביא לא רק כלים, כי אם פלטפורמה כוללת של פתרונות".

אוליבר דריין, מנהל תחום קוגנוס, יבמ אירופה, הציג בפני המשתתפים את קוגנוס אקספרס, כלי המיועד לארגנים SMB, ואשר מספק יכולות דיווח, ניתוח ותכנון. לאחר המליאה המרכזית פוצל הכנס למסלולים מקצועיים: ניהול ביצועים לאורך הארגון; ניהול ביצועים פיננסי בזמני ערפל כלכלי; קוגנוס-יבמ ל-ISV's; טיפים וטריקים להרחבת הערך המופק מ-BI.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים