ועדת המדע סיירה במשרדי Gett: "התחבורה השיתופית חשובה לישראל"

"משרד התחבורה לא עושה מספיק בנושא התחבורה השיתופית, והציבורית בכלל - ואין תזוזה", אמר יו"ר הוועדה, ח"כ אורי מקלב, וקרא למשרד לשבת עם הגורמים הפועלים בשוק ולמצוא פתרון

מימין: ח"כ אורי מקלב, יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, מארק און, מנכ"ל Gett בישראל, ומשתתפים נוספים במשרדי החברה בתל אביב. צילום: דוברות הכנסת

חברי ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת סיירו אתמול (א') במשרדיה של Gett (לשעבר GeTaxi), במטרה לשמוע על תוכניות החברה. זאת, בהמשך לדיונים שערכה הוועדה בנושא, בהם השתתפו נציגיה.

בישיבה שהתקיימה במהלך הסיור קרא יו"ר הוועדה, ח"כ אורי מקלב, למשרד התחבורה לפעול בנושא החדשנות התחבורתית. "המשרד לא עושה מספיק. יש פיתוח של תשתיות אבל בכל הנוגע לתחבורה הציבורית, ובכלל זה השיתופית, אין תזוזה. התחבורה השיתופית חשובה לישראל. אנחנו כאן כדי לפעול למען הסעת המונים יעילה וזולה יותר, מדובר בנושא בעל חשיבות צרכנית וחברתית אדירה, ואני קורא למשרד התחבורה לשלב ידיים עם הגורמים והפיתוחים השונים בשוק", אמר.

בסך הכול מועסקים במשרדי Gett בתל אביב כ-350 עובדים, מתוך 800 עובדים שהיא מעסיקה ברחבי העולם. בפתח הסיור ביקרה הוועדה במרכז הפיתוח, בו מועסקים כ-100 איש. לשאלת ח"כ מקלב ציין המנכ"ל בישראל, מארק און, כי בכוונת החברה, שנוסדה בארץ, לשמר את מרכז הפעילות המקומי שלה. עוד הוא אמר כי למרכז הפיתוח צפויים להצטרף 100 עובדים נוספים, ביניהם נשים מהמגזר החרדי.

הוועדה ביקרה בהמשך במוקד של החברה, שפעיל 24 שעות ביממה ועוקב אחר כלל הנסיעות המבוצעות באמצעות האפליקציה. בישראל נותנים שירות באמצעותה 6,000 נהגי מוניות, בבריטניה – 60 אלף וברוסיה מספרם מגיע ל-80 אלף.

ח"כ מקלב קרא ל-Gett לשתף את נתוניה עם משרד התחבורה לשם שיפור אופי התחבורה בישראל, עם דגש על שיפור התחבורה הציבורית.

"מוניות משותפות זה לא תחבורה שיתופית"

Gett הציגה בפני הוועדה את תוכניותיה בכל הנוגע לתחבורה שיתופית, ביניהן מודל שלדבריה יביא לתחבורה במחיר סביר לתחנות רכבת ומהן, באמצעות הסעת מספר נוסעים במונית אחת, וייחשף בקרוב.

עוד מסרה החברה כי היא תומכת בתוכנית שהובאה בטיוטת חוק ההסדרים, במסגרתה יוכלו מוניות לאסוף מספר נוסעים, ובכך אמור מחיר הנסיעה עם כל נוסע נוסף להיות זול יותר.

לעומת זאת, און טען שתחבורה שיתופית בצורה של נהגים בעלי מכוניות פרטיות שיגבו תשלום עבור נסיעות תביא לתוצאה הפוכה – עליות מחירים ועומסים גדולים יותר בכבישים.

ח"כ מקלב השיב כי יש מקום לתחבורה שיתופית בצורות שונות, ולא רק דרך מוניות. "מוניות משותפות זה עדיין לא תחבורה שיתופית. עם ההתקדמות הטכנולוגיה לא ניתן להתעלם מהאפשרויות הנוספות, שיכולות לתת לציבור הרבה יותר, להוזיל עבורו עלויות ולתת פתרונות במקומות שהם לא קיימים".

יצוין כי לפני כשבוע פנתה רשות ההגבלים העסקיים לשר התחבורה, ישראל כץ, וביקשה ממנו לפעול לשם הכנסת התחבורה השיתופית לישראל. בכך היא הצטרפה לעמדה אותה מקדמת ועדת המדע והטכנולוגיה בשנה האחרונה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים