Waze: הולנד וצרפת הן המדינות הטובות ביותר לנהיגה

המדד השנתי של אפליקציית הניווט מדרג מקומות לפי כמה קטגוריות ומציג לבסוף מסקנות בדבר היותן טובות יותר או פחות אל הנהגים ● אחרי התבוננות בנתונים אפשר קודם כל להודות למזל הטוב על שאיננו נוהגים בתנועה של האי סבו שבפיליפינים

נועם ברדין, המנכ"ל, פורש. ווייז

אפליקציית הנהיגה והניווט Waze משחררת את מדד שביעות הרצון שלה לשנת 2016. המדד מדרג את המקומות הטובים ביותר והגרועים ביותר לנהיגה.

לאחר עיבוד נתונים, שנאספו מ-65 מיליון משתמשים ברחבי 185 מדינות ו-235 אזורים עירוניים, שחררה Waze את מסקנות שביעות רצון הנהגים שמשתמשים בה, שהורכבו מציונים לפי המדד – 10 לסיפוק מלא מהנהיגה ו-1 לאומללות מוחלטת כתוצאה ממנה. האינדקס הורכב משש קטגוריות הכוללות: תנועה, בטיחות, שירותי נהג (כמו זמינות של תחנות תדלוק, מקומות חנייה ועוד), איכות הכביש, כלכלה חברתית (אשר לוקחת בחשבון את הנגישות של מכוניות, את מחירי הדלק, וכדומה) ורמות כלליות של אושר.

הצרפתים נהנים לנהוג במדינתם

מתוך 38 מדינות, שמרה הולנד על המקום הראשון שבו ניצבה גם בשנה שעברה, ואחריה התמקמו צרפת וארצות הברית (בהתאמה). מדינה חדשה במדד היא אוסטרליה, אשר מדורגת במקום ה-14, ובריטניה הגיעה למקום ה-17 בלבד. המדינות הגרועות ביותר לנהוג בהן הן אל סלבדור, ואחריה הפיליפינים וגואטמלה (בהתאמה).

מבין 186 האזורים העירוניים המדורגים, שמונה מתוך עשר הערים המהנות ביותר לנהיגה שוכנות בצרפת. ערים אלו הוכתרו על ידי Waze כידידותיות ביותר לנהגים בשל "חוויית נהיגת מספקת, כבישים טובים באיכותם, מחירי דלק נמוכים ותנועה זורמת", וכן בזכות "קהילת Waze מועילה". כמו כן, גרינסבורו שבצפון קרוליינה בארצות הברית התמקמה במקום החמישי – בזכות תנועה נמוכה מאוד והכבישים הבטוחים שלה.

האזור הגרוע ביותר לנהוג בו הוא האי סבו שבפיליפינים, שקיבל ציון בטיחות של 2.1 וציון אושר כללי של 1.4, מתוך ה-10 האופטימלי. סידני שבאוסטרליה מדורגת במקום 98, ואילו לונדון בירת אנגליה נחתה במיקום הלא ממש מחמיא, ה-126.

סן פרנסיסקו הגיעה למקום ה-83, עם ציון אושר של 2.4, אבל למרבית הפלא ציון שירותי הנהג שלה היה גבוה באופן בלתי סביר ועמד על 8.63. כותבי אתר CNET ציינו בסיקור שלהם ש"אם יש באמת כל כך הרבה חנייה נגישה בסן פרנסיסקו, ה-CNETרים אינם מסוגלים למצוא אותה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים