האם סימון ביילס לקחה סמים?

האקרים רוסים שגנבו נתונים רפואיים של כוכבים אולימפיים אמריקנים, הבטיחו שבקרוב תיחשף שערורייה בנוגע לתוצאות בדיקות הסמים שעליהן הניחו את ידיהם

נקייה מחשד? המתעמלת האולימפית, סימון ביילס. צילום: BigStock

סוכנות "העולם נגד שימוש בסמים", ה-WADA (ר"ת The World Anti-Doping Agency) הודיעה ביום ג' כי האקרים רוסים פרצו למסד הנתונים שלה וגנבו נתונים רפואיים של הכוכבים האולימפיים, כולל של הכוכבות זוכות מדליות הזהב, המתעמלת סימון ביילס והטניסאית ונוס וויליאמס.

קבוצת הסייבר הקרימינלית, המוכרת בשמות צוות הצאר (Tsar Team) והדב המהודר (Fancy Bear), פרסמה בפומבי חלק מהנתונים שנגנבו, ואיימה להדליף יותר פרטים בעתיד. הקבוצה נחשדה בעבר כמי שעומדת מאחורי הפריצה לוועידה הלאומית הדמוקרטית (Democratic National Committee), שבוצעה בחודש יוני השנה – אשר חשפה חומרים מדיניים רגישים והביאה להתפטרותו של יו"ר הוועידה.

הוכחה סנסציונית שספורטאים מפורסמים לוקחים סמים

באתר של הקבוצה, שקשה לדעת אם הוא אכן אתר אותנטי, פרסמו הדובים המהודרים הודעה שבה נאמר בין השאר: "ברכות לאזרחי העולם. הרשו לנו להציג את עצמנו. אנחנו קבוצת הסייבר הבינלאומית הדובים המהודרים. אנחנו נלחמים למשחק הוגן וספורט נקי".

ההאקרים הוסיפו וכתבו כי "אנחנו נחשוף גם מידע בלעדי על צוות אולימפי לאומי אחר מאוחר יותר. חכו להוכחה סנסציונית שתבוא בקרוב לכך שספורטאים מפורסמים לוקחים סמים".

בעקבות החשיפה פרסם USA Gymnastics – הגוף המאורגן של הספורט בארצות הברית – הצהרה שבה נאמר כי בין הקבצים שהופרו היו תוצאות בדיקות סמים של ביילס, שזכתה בארבע מדליות זהב במשחקי ריו בחודש שעבר. בנוסף הצהיר USA Gymnastics כי לביילס "אושר פטור מיוחד לטיפולים" בתרופות מסוימות, ושהספורטאית "לא הפרה שום תקנות בדיקות סמים, כולל במשחקים האולימפיים בריו".

לא מתביישת לגלות שיש לה הפרעת קשב וריכוז

בתגובה לחשדות, לכאורה, צייצה ביילס בחשבון הטוויטר (Twitter) שלה שהיא סובלת מהפרעת קשב וריכוז (ADHD) ואמרה כי היא מאמינה תמיד בספורט נקי בהתאם לכללים. "כשיש לך ADHD, ואתה לוקח תרופה לטיפול בזה, זה לא דבר שצריך להתבייש בו, לא דבר שאני מפחדת לגלות לאנשים". דבריה נתמכו על ידי USA Gymnastics.

מסד הנתונים של WADA נפרץ בגישה דרך חשבון שנוצר על ידי הוועד האולימפי הבינלאומי (International Olympic Committee) של המשחקים בריו, אמרה הסוכנות.

בהצהרתה לתקשורת טענה WADA גם כי קבוצת הסייבר-ריגול השיגה את המידע באמצעות פישינג, אשר אפשר להאקרים להשיג סיסמאות למסד הנתונים של WADA, לאחר קבלת אימיילים מזויפים מכתובת שידועה למקבל, שביקשו מידע רגיש.

ממשלת רוסיה הכחישה כל מעורבות בהפרה. בהצהרה של דובר הנשיאות הרוסי, פסקוב דמיטרי, אשר עליה דווחה סוכנות המדיה הממלכתית TASS, נכתב כי "אנו יכולים לומר ללא היסוס כי כל מעורבות בפעולות שכאלה מצד גורם רשמי במוסקבה, ממשלת רוסיה או מכל שירות חשאי רוסי בהחלט לא באה בחשבון. האפשרות פשוט נשללת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים