משרד הבריאות ליזמים: הציעו לנו פתרונות דיגיטליים מחוץ לקופסה

המשרד יקיים הערב (ד') מיט אפ ראשון מסוגו, בו יתבקשו יזמים וסטארט-אפים להציע פתרונות לבעיות הבוערות של מערכת הבריאות

בריאות מחוץ לקופסה. צילום אילוסטרציה: BigStock

יותר מ-300 יזמים וסטארט-אפים נרשמו למיט אפ ראשון מסוגו שיערוך משרד הבריאות הערב (ד') בתל אביב. במסגרת האירוע הם יתבקשו להציע פתרונות לבעיות שקיימות במערכת הבריאות, שמערכות טכנולוגיות יכולות לסייע בפתרונן. המפגש נערך לאחר שהמשרד פרסם קול קורא ברשתות החברתיות, שקורא לבעלי רעיונות להציע פתרונות יצירתיים.

מדובר במודל חדש של מכרזים שהממשלה מיישמת אותו והוא נקרא אתגר. במסגרת מודל זה, המשרד יציב בפני החברות שייבחרו מספר אתגרים שקשורים במגזר הבריאות. אבל בניגוד למקובל במכרזים ממשלתיים ובכלל, המשרד לא מגדיר את סוג הפתרון אלא מבקש מהיזמים להציע פתרונות דיגיטליים, מחוץ לקופסה, מעולמות תוכן שונים. אחד האתגרים שיוצבו בפני המשתתפים הוא מציאת פתרונות יצירתיים לקיצור זמני המתנה לניתוחים ותורים בבתי חולים.

"אנחנו מגדירים את הבעיה, אבל לא את הפתרון", אמרה שירה לב עמי, מנמ"רית משרד הבריאות, שמובילה את המהלך. "אנחנו לא יודעים את הפתרון ולכן מבקשים רעיונות מגורמים חיצוניים, שיפתחו את הראש ויציעו לנו פתרונות מעניינים".

אחד מתנאי ההתמודדות במכרז הוא קיום פיילוט POC שימומן על ידי משרד הבריאות לקבוצות נבחרות. השלב השלישי הוא בחירת ההצעות הזוכות, כאשר במשרד הבריאות מדגישים כי יש סיכויים טובים שבמכרז מסוג זה יהיה יותר מזוכה אחד.

שירה לב עמי, מנמ"רית משרד הבריאות

שירה לב עמי, מנמ"רית משרד הבריאות

קיום המכרז – לאחר ריכוך משפטי

כאמור, זהו מודל חדש של מכרזים, שלא קיים במודל הרגיל של מכרזי ממשלה, שהנהלים של המכרזים שנערכים במסגרתו נקבעים על פי חוק. במשרד הבריאות עשו עבודת הכנה עם הגורמים המשפטיים, שהביאה לריכוך המעטפת המנהלית-משפטית במכרז, במטרה להסיר חסמים ועל מנת לעודד פנייה של גופים שלא מורגלים בעבודה מול הממשלה.

עם זאת, מדגישים במשרד כי "אתגר" הוא מכרז לכל דבר בכל מה שקשור לקבלת פרטיו וההתמודדות בו.

זהו המכרז הגדול השני שמשרד הבריאות מפרסם בחודשים האחרונים. בתחילת השבוע פורסם באנשים ומחשבים על מכרז גדול שהוא עורך להחלפת מערכת נמ"ר הקלינית, שבסופו יוטמע תיק רפואי ממוחשב בכל בתי החולים הממשלתיים בישראל. היקף אותו מכרז מוערך במאות מיליוני שקלים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודי

    הפתרון צריך להיות פשוט ביותר - תיק רפואי אחוד הבעיה המרכזית היא כאשר אדם מגיע לבית החולים מתחילים לתחקר אותו על עברו הרפואי ואיזה תרופות הוא נוטל. הרבה מהמקרים החולה אינו יכול להגיד מה הוא נוטל או נמצא במצב שאינו מגיב כלל אילו הייתה לבית החולים אפשרות לגשת למחשב קופת החולים ולשלוף את המידה הזה אזי היה נחסך המון אבל המון זמן והטיפול היה הרבה יותר יעיל או כאשר אדם רוצה לעבור מקופה לקופה , מדוע לא למשוך את תיקו הרפואי מהקופה בה הוא היה לפי דעתי הפתרון אינו מסובך כל כך

אירועים קרובים