איזו מתנה העניק צוקרברג לאפיפיור?

מה נותן מנכ"ל ויזם בכיר בהיי-טק כתשורה לאפיפיור כשהשניים נפגשים? התשובה התגלתה כשמייסד הרשת החברתית הדומיננטית ואשתו נפגשו עם פרנציסקוס אתמול

חלוקת מתנות. מארק צוקרברג והאפיפיור פרנציסקוס. צילום: פייסבוק

מארק צוקרברג ואשתו, פריסיליה צ'אן, נפגשו עם האפיפיור הנוכחי, פרנציסקוס, במדינת הוותיקן שברומא, איטליה, ברגע שאותו תיאר היזם היהודי הצעיר כ"פגישה שאנו לעולם לא נשכח". צוקרברג הוסיף ואמר ש"אפשר לחוש את החום והחסד של האפיפיור, ועד כמה דאגתו לעזור לאנשים עמוקה".

ומה הביא צוקי לפופ? צוקרברג העלה לדף האישי שלו בפייסבוק (Facebook) תמונה שמתעדת כיצד העניק לאפיפיור מודל של Aquila, מטוס סולארי שהענקית ממנלו פארק מקווה שירחיב את הגישה לאינטרנט במדינות מתפתחות.

מארק צוקרברג וד"ר פריסיליה צ'אן. צילום: פייסבוק

מארק צוקרברג וד"ר פריסיליה צ'אן. צילום: פייסבוק

תקשורת טכנולוגית להקלת העוני

לאחר המפגש דיווחה לשכת העיתונות של הוותיקן לתקשורת ששני האנשים הכל כך מפורסמים – כל אחד בגזרתו השונה לחלוטין – "דיברו על אופן השימוש בתקשורת טכנולוגית כדי להקל על העוני, לעודד תרבות של מפגש, וכדי להעביר מסר של תקווה, במיוחד לחלק המקופח ביותר של האנושות".

צוקרברג הודיע על נסיעתו לאיטליה בשבוע שעבר, לאחר שהמדינה נפגעה על ידי רעידת האדמה ההרסנית, ואמר כי הוא "מצפה לבלות זמן עם הקהילה האיטלקית שלנו". מנכ"ל ההיי-טק הבכיר אמר שרומא היא עיר מיוחדת בעבורו ושהוא ורעייתו בילו בה את ירח הדבש שלהם. הוא הוסיף וסיפר בהקשר לארץ המגף ולבירתה הייחודית כי הוא אף לומד לטינית והיסטוריה קלאסית.

צוקרברג חלק עם העולם גם תמונה של עצמו רץ על ידי הקולוסיאום, וכתב "זה נהדר להיות שוב ברומא! התחלנו את היום עם ריצה ליד הקירקוס מקסימוס ובית אוגוסטוס עד הקולוסיאום. זה די מדהים לרוץ על כבישים בעיר שעזרה להמציא אותם", התייחס המנכ"ל המהולל בפוסט שלו להקשר אל נושא הקרוב ללבו – חדשנות.

חוגג בחתונה או מנהל מסע פוליטי?

במהלך סוף השבוע העלה צוקרברג לחשבונו גם צילום מחתונתו של מייסד Spotify, דניאל אק, שהתקיימה ליד אגם קומו בצפון איטליה, ובכך חשף כנראה את הסיבה המקורית לביקורו במדינה האירופית.

בדרך כלל ביקור במדינה אחרי אסון גדול הוא פעולה המאפיינת פוליטיקאים ולא אנשי עסקים, אבל ההתנהלות הנוכחית בהחלט מתאימה לדחיפה האחרונה של צוקרברג שמעוניין למתג את עצמו כסוג של מדינאי בעמק הסיליקון.

גם בעבר הלא רחוק טרח צוקרברג לעצב את תדמיתו הציבורית בהקפדה דרך הודעות שפרסם בפייסבוק, למשל באמצעות העלאת פורמט שאלות ותשובות בהזרמה חיה, שבו אירח בתכנית הראשונה את ג'רי סיינפלד, וכן בפרסומים אודות טיולים מכוסים היטב מבחינה ציבורית שערך למקומות כמו סין.

הרשת החברתית של מי שדורג במקום הרביעי ברשימת עשירי תבל גם לקחה על עצמה תפקיד לא צפוי באסונות בינלאומיים, כשהוסיפה לשירותיה הרבים כלי בשם Safety Check, המאפשר לאנשים, לאחר אירועים כגון רעידות אדמה, הוריקנים, או הפצצות, לשלוח לחבריהם ולבני משפחתם אות מקוון שיבשר שהם בסדר.

וגם צוקרברג בסדר. עושה רושם שהוא יודע לאן פניו מועדות ומתקדם לשם בקצב מדוד ובטוח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים