מחקר: 80% מעובדי הסייבר הישראלים דיווחו על מחסור בכוח אדם מקצועי

מחקר של אינטל קובע: הכי משתלם להיות מומחה סייבר בישראל ● שכרו של העובד הוא כמעט פי 3.5 מהממוצע - וזהו שיעור השכר הגבוה בעולם

מי בא לעבוד? אילוסטרציה: BigStock

השכר של מומחה הגנת סייבר בארץ הוא כמעט פי 3.5 מהשכר הממוצע – וזהו שיעור השכר הגבוה בעולם, כך על פי מחקר של אינטל סקיוריטי (Intel Security).

את המחקר עבור יחידת האבטחה של ענקית השבבים ערכה Vanson Bourne. מהמחקר עולה כי למרות התנאים הגבוהים, 80% מעובדי תעשיית הסייבר הישראלית דיווחו על מחסור בכוח אדם מקצועי.

המחקר בחן את המחסור העולמי בכוח אדם מיומן בעולם הגנת הסייבר. המחקר בוצע בשמונה מדינות: אוסטרליה, צרפת, גרמניה, ישראל, יפן, מקסיקו, בריטניה וארצות הברית. 775 המשתתפים במחקר הם מנמ"רים ומקבלי החלטות בתחום המחשב בארגונים.

אחד הממצאים המדאיגים שעלו במחקר הוא מחסור בכוח אדם מיומן לתחום הסייבר. גם בישראל, בה כאמור משלמים שכר גבוה במיוחד, 80% מהנשאלים דיווחו על מחסור בעובדים בתעשייה.

המשתתפים במחקר דיווחו עוד כי המחסור בכוח אדם מיומן גרם לנזקים רבים. 25% מהנשאלים דיווחו על אבדן מידע, ו-33% דיווחו שהיוו מטרות למתקפות האקרים, שידעו על חולשתם הארגונית כתוצאה מהמחסור.

הרמה האקדמית בישראל היא לא מהגבוהות

ממשלת ישראל זכתה במחקר לציון לשבח – שיעור ההשקעה של המדינה בהכשרות סייבר מתוך כלל ההוצאה, הוא הגבוה מבין המדינות שנבדקו. למרות זאת, נכתב – הרמה האקדמית בישראל היא לא מהגבוהות.

המעסיקים הישראלים מעריכים יותר ניסיון בשטח מאשר תואר אקדמי. לכן, לא מפתיע ש-62% מעובדי הסייבר בישראל – השיעור הגבוה ביותר – מאמינים שלא הלימודים הם אלה שמשפרים את המיומנות, אלא דווקא תחרויות והאקתונים.

על פי המחקר, 71% מהמשיבים אמרו כי הארגון שלהם נפגע באופן ישיר ובר-מדידה, בשל המחסור בכוח אדם מקצועי בהגנת הסייבר. שלושה מתוך ארבעה מהמשיבים אמרו כי הממשלה שלהם לא משקיעה מספיק בתחום הכשרת כוח אדם להגנת הסייבר.

כך, בכל שמונה המדינות בהן בוצע המחקר, כמות הארגונים שחסר בהם כוח אדם מקצועי בסייבר עמדה על יותר מ-75%. בריטניה היא המדינה בה הדרישה לכוח אדם מיומן בתחום, הייתה הנמוכה ביותר (75%) ומקסיקו הייתה המדינה עם הנתון הגבוה ביותר – כמעט 90%.

נתון משמח יחסית הוא בתחום המודעות: 97% ממנהלי ה-IT בארגונים בכל המדינות אמרו כי הנהלות הארגונים שלהם רואות כעת את תחום הגנת הסייבר כ"חשוב".

בתחום השכר למגני סייבר, ישראל כאמור מובילה. אחריה מדורגת בריטניה, שם השכר של מומחה סייבר הוא כמעט פי שלושה לעומת השכר הממוצע במדינות OECD. לאחריה מדורגת יפן, עם שכר לסייבר של פי 2.75 מהממוצע, ואחרונה – אוסטרליה, שם שכר מקצועני הסייבר הוא "רק" פי שניים מהשכר הממוצע במדינות ה-OECD.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. t

    כתבה גרועה של מי שלא מבין בתחום. בלי לימודים יוצאים עובדים גרועים. השכר מצדיק את הדרישות הבלתי נגמרות של החברות, ואת העובדה שצריך להתחיל ללמוד הכל מחדש כל כמה שנים.

  2. סקי

    "מחקר: 80% מעובדי הסייבר הישראלים דיווחו על מחסור בכוח אדם מקצועי" לא נראה לי שהעובדים התלוננו אלא המעסיקים....

אירועים קרובים