ארצות הברית: כישלון צורב לערים שניסו להתחרות מול ספקיות האינטרנט הגדולות

למרות סיוע משמעותי של ועדת התקשורת הפדרלית, בית המשפט לערעורים בארצות הברית החליט למנוע את הרחבת שירותי הפס המהיר העירוני הציבורי לאזורים כפריים

אין זמן. אילוסטרציה: אימג'בנק

בית משפט לערעורים, Appeals for the Sixth Circuit, ביטל אתמול (ד') את פסק הדין של ועדת התקשורת הפדרלית של ארצות הברית – ה-FCC (ר"ת Federal Communications Commission), שעשוי היה לאפשר לעיר צ'טונגה לקבל החלטות משלה על גישה בפס רחב באזור.

בעשותו כך, הנחית בית המשפט מכה קשה על מאמציהם של הרגולטורים הפדרליים לסייע לערים לבנות שירותי אינטרנט במטרה להתחרות עם ספקיות גדולות, כמו קומקאסט (Comcast) ו-Time Warner Cable.

פסק הדין מסמן תבוסה משמעותית בעבור הסוכנות הפדרלית, שהפכה בשנים האחרונות את המושג "תחרות" למנטרה מילולית, בהנהגתו של היו"ר שלה, טום ווילר.

על פי החלטת בית המשפט, ספקיות אינטרנט גדולות ימשיכו ליהנות מהטבות מסוימות שמגינות עליהן מהאיום של חיבור פס רחב פופולרי שיימצא בבעלות העיר, כפי שמתרחש בפועל כבר עם מיזם EPB (ר"ת Electric Power Board) של העיר צ'טנוגה בטנסי, ובעיר ווילסון בצפון קרוליינה.

התערבות בקשר ההיסטורי

באמצעות EPB יש לתושבי צ'טנוגה גישה למהירויות הורדה של 1 ג'יגה-ביט בעלות ממוצעת של כ-70 דולרים בחודש. מחוץ לאזור השירות של EPB "מתקבלות שוב ושוב בקשות להרחבת השירות הציבורי", כך נכתב בפסק הדין שקיבל אתמול בית המשפט האמריקני לערעורים, אך בשל מגבלה גיאוגרפית שהוגדרה על ידי בית המחוקקים של מדינת טנסי, ל-EPB אסור על פי חוק להגיע ללקוחות נוספים.

בשנה שעברה פנו EPB וספקיות פס רחב עירוניות אחרות אל ה-FCC בבקשה להתערב למענן בסוגיה, וזכו בהסכמת הוועדה. ה-FCC ניסתה לנטרל חוקי מדינה שחיבלו באפשרות אספקת פס רחב עירוני. המדינות הגיבו בתביעת הוועדה, בטענה שאין לה זכות להתערב בקשר ההיסטורי בין המדינות והערים שבתחום שיפוטן. פסק הדין של השבוע, אם כן, מנטרל את ניסיונו של הממשל הפדרלי להתערב לטובת תושבי מדינת טנסי ומאבקם התקדימי.

ממשיכים לעבוד עם מספר גדל והולך של מחוקקי המדינה

ארגון ללא מטרות רווח בשם Next Century Cities, שבו חברים יותר מ-145 ראשי ערים ומנהיגי עיר ארציים, המחויבים להבטיח גישה לאינטרנט מהיר, זול ואמין לאזרחים, מתח ביקורת על החלטת בית המשפט האמריקני.

"החלטת בית המשפט של היום היא מכה לקהילות בטנסי, צפון קרוליינה, שנלחמו למען אינטרנט נגיש יותר במחיר סביר בעבור תושביהן, וימנע, למרבית הצער, את הרחבת כל תשתית הפס הרחב של העיר לקהילות חלשות שכנות", כך הצהירה מנכ"לית הארגון, דב סוסייה.

נשיא EPB, דיוויד ווייד, אמר בהצהרה לתקשורת כי "בסופו של דבר, הפער בפס הרחב של טנסי הוא בעיה בעבור טנסי, ואנחנו צריכים פתרון לטנסי. נמשיך לעבוד עם מספר גדל והולך של מחוקקי המדינה ועם דורשי האינטרסים של האזרחים, שמעוניינים בהסרת החסמים המונעים מ-EPB ומספקיות עירוניות אחרות מלשרת את שכנינו באזורים שבסביבה, שיש להם מעט או שאין להם בכלל גישה בפס רחב".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים