ח"כ מאיר שטרית: "עובדי המיחשוב של הממשלה לא צריכים להיקלט כעובדי מדינה"

שטרית, יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, אמר לאנשים ומחשבים, כי "יש מספיק עובדים מוכשרים בתעשייה הזו בשוק החופשי, שהמדינה יכולה להיעזר בשירותיהם" ● לדבריו, "אם קיימת בעיה בנוגע לזכויות הסוציאליות של העובדים, יש לפתור אותה נקודתית מול החברות שמעסיקות אותם"

ח"כ מאיר שטרית, יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, מתנגד לכוונת נציבות שירות המדינה ומשרד האוצר, כפי שפורסמה לראשונה באנשים ומחשבים, לבחון את האפשרות לקלוט כמות מסויימת של עובדי מיחשוב המועסקים מטעם חברות חיצוניות על בסיס קוסט פלוס, ולתת להם מעמד של עובדי מדינה, ובכך לתת מענה לאחת הבעיות המרכזיות במכרז כוח האדם לבתי התוכנה שמתעכב מזה כמה חודשים.

בתום דיון בנושא ממשל זמין שנערך בוועדת המדע בשבוע שעבר, אמר שטרית בתשובה לשאלת אנשים ומחשבים, כי "אני לא סבור שעובדי היי-טק בממשלה צריכים להיות עובדי מדינה. זו טעות לחשוב כך. יש מספיק עובדים מוכשרים בתעשייה הזו בשוק החופשי, שהמדינה יכולה להיעזר בשירותיהם".

לדברי שטרית, "תפקידה של ממשלה לנהל. אין שום בעיה לגבי מעמדם והיותם בעלי תפקידים בכירים במיחשוב, כפי שזה קורה כיום. הם חתומים על הסכמי סודיות ויש להם את הסיווג הביטחוני הדרוש, אם זה נדרש במסגרת תפקידם. יש באוצר סגן בכיר לחשב הכללי, טל הרמתי, שהוא עובד מדינה ותפקידו לנהל ולפקח עליהם".

בהתייחסו לבעיה של אפליה בנוגע לזכויות הסוציאליות של עובדי קוסט פלוס מול עובדי מדינה, שבגללה עלה העניין לסדר היום, אמר שטרית, כי "אם קיימת בעיה כזו צריך לפתור אותה נקודתית מול החברות שמעסיקות את העובדים הללו. הפתרון בוודאי אינו להגדיל כעת את מספר עובדי המדינה. זוהי גישה שגויה ולא הגיונית".

במשרד האוצר ובנציבות שירות המדינה טרם התקבלה החלטה על מספר העובדים שיהפוך לעובדי מדינה, אם בכלל, אולם יצויין, כי במהלך מעורבים גורמים בכירים בהסתדרות, שהכריזה על סכסוך עבודה על רקע מעמדם ואפלייתם של עובדי הקוסט פלוס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים