ארצות הברית מפתיעה עם כלי תקיפה חדש נגד אירועי סייבר

מדובר בצוללות בעלות כלי פריצה קיברנטיים, אשר נועדו לתקוף יעדים אסטרטגיים - בין אם הם כבלי תקשורת תת מימיים או תשתיות של מדינות אחרות

למרבה המזל, ככל הנראה, המתקפה לא השפיעה על בניית הצוללות לישראל. צילום אילוסטרציה: BigStock

לצי ארצות הברית יש צוללות מיוחדות, בהן היא משתמשת לצורכי מתקפות סייבר, כך פורסם בסוף השבוע.

כלי הפריצה הקיברנטיים שבצוללות נועדו לתקוף יעדים אסטרטגיים – בין אם הם כבלי תקשורת תת-מימיים, או תשתיות של מדינות אחרות.

בשנת 2015 פורסם כי USS Annapolis – אחת מהצוללות המיוחדות של חיל הים – בעלת יכולות סייבר התקפיות.

ממסמכים שהודלפו על ידי אדוארד סנואודן, עובד לשעבר של חברת קבלן של הסוכנות לביטחון לאומי, ה-NSA – עולה כי הצוללת USS Annapolis משמשת כמערכת פריצת מחשבים, CNE (ר"ת Computer Network Exploitation) ניידת, ובכך היא מעין פלטפורמה המרגלת אחר כל מטרה שנקבעה כיעד – בין אם היעד הוא כוחות הצבא של מדינה אחרת, התשתיות שלה, או כבלי תקשורת תת-ימיים.

"יש לנו צוללות בחזית"

הדיווח לפיו יש צי צוללות המשמשות ככלי תקיפת סייבר ניידים, אושר בתחילת החודש, על ידי אדמירל מייקל ג'בליי, ראש תכנית הצוללות בצי האמריקני, ועל ידי אדמירל משנה צ'ארלס ריצ'רד, מנהל אגף הלוחמה התת-ימית.

"יש לנו יכולת התקפית", אמר ג'בליי, "ואיני יכול לומר עליה הרבה, אבל די אם אומר כי יש לנו צוללות בחזית. הן מעורבות ברמה הטכנולוגית הגבוהה ביותר, ועושות בדיוק את סוג דברים שהיינו רוצים שהן יעשו".

ביום שבת האחרון חשף הוושינגטון פוסט (Washington Post) כי צוללות אמריקניות מצוידות באנטנות רבות עוצמה, המסוגלות ליירט תקשורות של אנשים, לצד יכולת לבצע עליהן מניפולציות, לרבות פריצה של תעבורה תקשורתית מוצפנת. על פי העיתון, ל-USS Annapolis יש תפקיד מרכזי בביצוע פעולות אלו.

התוכניות העתידיות של צבא ארצות הברית בתחום כוללות הרחבה של יכולות הסייבר של הצוללות הללו, לרבות ביצוע מתקפות משולבות מצוללות וממזל"טים. זאת, על מנת להרחיב את טווח התקיפה עוד יותר – בכל פעם, לפי הצורך. פיתוח דומה נוסף נעשה על ידי חיל האוויר האמריקני, אשר החל לבחון את האפשרות להפוך את מטוסי ה-EC-130 לפלטפורמות ניידות לתקיפות סייבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים