ג'ף בזוס הוא האדם השלישי בעושרו בעולם – יותר מוורן באפט

הונו של מייסד ומנכ"ל אמזון מוערך ביותר מ-65 מיליארד דולר ● הוא צריך להשיג עוד כ-12.5 מיליארד כדי לעקוף את ביל גייטס בראש הרשימה - מספר גדול אבל לא בלתי אפשרי, לאור העובדה שבתחילת 2015 בזוס היה במקום ה-20

הפסיד 13.5 מילירד דולר בין לילה. ג'ף בזוס, מייסד אמזון. צילום: סטיב ג'ורבטסון, מתוך ויקיפדיה

התוצאות העסקיות הטובות שפרסמו בימים האחרונים ענקיות האינטרנט אמזון (Amazon), גוגל (Google) ופייסבוק (Facebook) עשו טוב מאוד לחשבונות הבנק של העומדים בראש שלוש החברות הללו. כך, למשל, הן הפכו את ג'ף בזוס, מייסד ומנכ"ל אמזון ומי שמחזיק ב-18% מהמניות שלה, לאדם השלישי בעושרו בעולם, עם הון המוערך נכון לסוף השבוע ב-65.3 מיליארד דולר. בזוס, שהוא גם הבעלים של הוושינגטון פוסט (Washington Post), עקף את איל ההון וורן באפט, שלו 64.9 מיליארד.

האיש העשיר ביותר בעולם הוא עדיין ביל גייטס, עם הון של 77.7 מיליארד דולר. אחריו ברשימה נמצא המיליארדר הספרדי אמנאקיו אורטגה, שהקים את רשת האופנה זארה (Zara), עם 72.7 מיליארד.

בזוס הוסיף ברבעון השני של 2016 להונו 1.4 מיליארד דולר – סכום יפה, אבל קטן מזה שהוסיף להונו מארק צוקרברג, שעמד על 1.5 מיליארד. סרגיי ברין ולארי פייג', המייסדים במשותף של גוגל, הרוויחו ברבעון ביחד 2.7 מיליארד דולר.

יחד עם לארי אליסון מאורקל (Oracle), ההון של בכירי הטכנולוגיה הללו עלה בשנה האחרונה פי תשעה – יותר מכפול מזה של יתר 395 החברים ברשימת 400 המיליארדרים של בלומברג (Bloomberg). צוקרברג הוא המרוויח הגדול ביותר של 12 החודשים האחרונים: הוא הוסיף השנה להונו 7.9 מיליארד דולר – יותר מכל אדם אחר ברשימה, ובעצם בעולם. הוא ובזוס מנהלים מרוץ כדי לעקוף את גייטס ולכבוש את ראשות הרשימה. יצוין כי בתחילת 2015 מוקם צוקרברג במקום ה-13 ברשימה עם 34.5 מיליארד דולר ובזוס רשם עלייה מטאורית מהמקום ה-20, בו עמד לפני כשנה וחצי עם 28.6 מיליארד.

נתון בולט נוסף הוא שארבעה מעשרת העשירים ביותר כיום בעולם עשו את הונם מטכנולוגיה, לעומת שניים – גייטס ואליסון – בראשית 2015.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים