ממשל אובמה מפעיל תוכנית תגובה מיוחדת למתקפות סייבר

לנוכח הגלים שפרשיית האי-מיילים במפלגה הדמקורטית עוררה בממשל האמריקני, הוציא נשיא ארצות הברית תוכנית תגובה מדורגת, שמטרתה להגיב למתקפות סייבר באופן מאורגן ומושכל

ברק אובמה. צילום: BigStock

הבית הלבן הזהיר אתמול (ג') מפני "מהפכה" של איומים על מחשבים בארצות הברית, שתלווה בתוקפנות סייבר גדולה מצד "אויביה" המסורתיים של המדינה – מדינות כמו רוסיה וצפון קוריאה. תוכנית התגובה שפרסם הבית הלבן נועדה לשמש את הממשל הפדרלי אחרי מתקפות סייבר גדולות היקף.

היועצת של הנשיא ברק אובמה לביטחון המולדת וללוחמה בטרור, ליסה מונקו, גילתה בתגובה לחששות הנוכחיים שבעוד שרוסיה וסין הופכות ל"יותר אסרטיביות ומתוחכמות" באינטרנט, דווקא איראן היא שתקפה בנקים בארצות הברית, ואילו צפון קוריאה מראה נכונות לתקוף חברות ומדינות כאחד.

מונקו גם הזהירה כי שחקנים שאינם גופים ממשלתיים, כמו למשל קבוצת המדינה האסלאמית – דאעש – ומה שמכונה "האקטיביסטים" (פעילים חברתיים שמשתמשים בלוחמת סייבר להעברת מסריהם) מוצאים שקל להם לקדם את מטרותיהם באמצעות האינטרנט כיום.

בעיצומה של מהפכת איום קיברנטי

"אם לומר זאת בבוטות", אמרה מונקו בכנס אבטחת מידע שהתקיים בניו יורק, "אנו נמצאים בעיצומה של מהפכה של איום קיברנטי – מהפכה שהולכת וגדלה יותר מתמיד, ושהופכת למגוונת יותר, תכופה יותר ומסוכנת יותר מדי יום. אם לא נפעל יחד – ממשלה, תעשייה, ואזרחים – אנחנו מסתכנים בעולם שבו פעילות סייבר זדונית עלולה לאיים על הביטחון והשגשוג שלנו. זה לא עתיד שעלינו לקבל".

במטרה לייעל את התגובה של וושינגטון לפיגועים קשים, פרסם אובמה הנחיית מדיניות נשיאותית שמאפיינת שש דרגות חומרה של מתקפות. מדובר על מנגנון רב-שלבי בצבעים, שמעורר את מערכת התראות הטרור, שבה עושה המשרד לביטחון הפנים שימוש באופן רשמי.

בעקבות ההנחיות של התכנית, תופעל תגובה פדרלית ברמה גבוהה בכל עת שמתקפה תזכה לאפיון של רמה שלוש ומעלה – שהיא הרמה הכתומה המצביעה על מתקפה שעלולה להשפיע על בריאות הציבור או בטיחותו, על הביטחון הכלכלי או הלאומי או על אינטרסים אחרים של ארצות הברית. רמה חמש – השחורה – מוגדרת כמקרה חירום המציב "איום מיידי" על תשתיות קריטיות, על יציבות הממשלה, או על חייהם של אזרחי ארצות הברית.

חשדות פרנואידיות

התכנית החדשה קובעת גם אילו רשויות אכיפת חוק פדרליות וסוכנויות מודיעין יובילו לתיאום החלקים השונים של התגובה לפיגוע.

למרות תהליך הפיתוח המתמשך, התכנית החדשה מגיעה על רקע חששות גוברים ותשומת לב גדלה והולכת לאבטחה מקוונת, שגואים כעת בעקבות פרשית המיילים של הוועדה הלאומית הדמוקרטית, אשר בהשגתם הלא חוקית האשים הקמפיין של הילרי קלינטון את רוסיה. המועמדת הדמוקרטית עשויה להיעזר בתכנית בעתיד, בכדי להימנע ממבוכות סייבר נוספות, באם תיבחר להיות הנשיאה הבאה.

הממשל האמריקני לא הצביע באופן רשמי על רוסיה כמעורבת, בעוד שתגובת מוסקבה הייתה לכנות את החשדות בתיאור "פרנואידיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים