בזק תספק מהירות גלישה של מאות מגה – בדרך ל-1 ג'יגה

הטכנולוגיה תיושם על גבי הסיבים האופטיים שהחברה פורסת ברחבי הארץ ● מטרת הניסוי היא לבחון את הצדדים השונים הכרוכים בפרויקט בסדר גודל שכזה, הדורש, לדברי החברה - השקעות אדירות

יקי זנו, סמנכ"ל הטכנולוגיות של בזק

בזק מרחיבה את ניסוי השטח שיצאה אליו, במטרה לבחון מהי הטכנולוגיה בה תשתמש להגדלת מהירויות הגלישה. כיום היא מספקת מהירות גלישה של 100 מגה-בייט לשניה, והטכנולוגיה – אם תמומש, תביא למהירות גלישה של מאות מגה.

הטכנולוגיה תיושם על גבי הסיבים האופטיים שהחברה פורסת ברחבי הארץ. מטרת הניסוי היא לבחון את הצדדים השונים הכרוכים בפרויקט בסדר גודל שכזה, הדורש, לדברי החברה – השקעות אדירות.

בחודשים האחרונים בזק פצחה בניסוי, במהלכו בחנה כמה טכנולוגיות. בסיום השלב הראשון היא התמקדה בטכנולוגיית ה-G.fast, שמאפשרת קצבי גלישה של מאות מגה. הניסוי צפוי להתרחב בימים אלה, ויכלול מאות מלקוחות החברה – ממודיעין וחיפה. עד סוף השנה בזק תרחיב את הניסוי לאלפי לקוחות בערים נוספות בארץ, ביניהן ראשון לציון, גני תקווה, טורעאן, שדרות ותל אביב. עד כה החברה השקיעה בניסוי יותר מ-10 מיליון שקלים.

במסגרת הניסוי, במקביל לפריסת ה-G.fast, בזק ממשיכה לבחון גם פריסת סיבים אופטיים בטכנולוגיית PTP, שתאפשר רוחב פס בלתי מוגבל, כפתרון משלים לטכנולוגיית ה-G.fast.

זה שלוש שנים שבזק פורסת רשת סיבים אופטיים עד הבניינים, כאשר עד כה הרשת מונה כ-1.5 מיליון בתי אב, בדרך לרישות המדינה כולה. פריסה זאת מאפשרת את הפעלת השירות בזמן קצר יחסית. תשתית זו היא הבסיס לאספקת קצבי הגלישה האולטרה-מהירים בעתיד. כך, במסגרת הניסוי, בזק תחבר מאות לקוחות בכמה ערים באמצעות סיב אופטי שיגיע עד לבניין (G.fast), ובמקביל – באמצעות חיבור סיב אופטי ישירות עד לבית הלקוח (PTP). התוצאות סיפקו קצבי גלישה המגיעים עד ל-1 ג'יגה.

גיל רוזן, סמנכ"ל השיווק והחדשנות בבזק

גיל רוזן, סמנכ"ל השיווק והחדשנות בבזק

בהיבט ההנדסי, בזק בחנה כמה ספקי ציוד תקשורת, טכניקת פריסת התשתית – במודלים של בנייה רוויה ובבתים צמודי קרקע. בהיבט השיווקי, נבחנות יכולות פריסת השירות בבית הלקוח, כולל תמיכת Wi-Fi בקצבים גבוהים, אופן הכיסוי ומיקסום קצבי גלישה בכל רחבי הבית למגוון מכשירים בו זמנית, לצד בחינת חווית המשתמש.

אחד היתרונות המשמעותיים בטכנולוגיית ה-G.fast הוא ההתבססות על תשתית התקשורת הקיימת, כך שאין צורך להיכנס אל תוך בתי הלקוחות. בדרך זאת ניתן להבטיח פריסה מהירה יחסית של הטכנולוגיה החדשה, ולהציע את השירות ללקוחות במחיר משתלם, עקב חיסכון בעלויות. במקביל לבזק, בעולם עורכות כמה חברות ניסויים בטכנולוגיית ה-G.fast, ביניהן Swisscom השווייצרית ובריטיש טלקום (BT).

יקי זנו, סמנכ"ל טכנולוגיות ורשת בבזק, אמר כי "נרחיב את ניסוי ה-G.fast ובזק תהיה החברה המובילה בעולם בניסוי בסדר גודל שכזה ובכמות הלקוחות המחוברים לטכנולוגיה". עוד הוסיף זנו כי "אנו עומדים בשורה אחת עם חברות התקשורת המובילות בעולם הפועלות לאספקת קצבי גלישה של מאות מגה ויותר. המטרה שלנו היא להיות ערוכים להקמת פלטפורמה שתספק רוחב פס בלתי מוגבל".

גיל רוזן, סמנכ"ל השיווק והחדשנות של בזק, "רוחב הפס הוא האמצעי ליצירת חוויית גלישה מתקדמת בעולמות התוכן, הכוללת קצבי גלישה אולטרה-מהירים, צפייה והורדה של תכנים במהירות שיא, יכולת נגישות לקבצים מכל מקום באמצעות הענן ועוד. הטכנולוגיה החדשה מאפשרת שינוי מהותי בחוויית השימוש בבית, בין היתר עם אפשרות חיבור של עשרות מכשירים במקביל לרשת".

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מודיעיני

    בזק מספקת 100M ? בדיחה טובה בדיוק כמו התכנונים שלהם. 40M וגם זה בקושי.

  2. יז

    בזק לא סיימו לפרוס את התשתיות ל100 מגה אז מה הם עפים על עצמם בהכרזות לג'יגה.

  3. אחד שיודע

    זה לא מגה בייט זה מגה ביט מחלקים את המהירות ל12 (נראהלי) ואז יודעים כמה זה במגה בייט נא לדייק

  4. שאול

    לא מאמין להם. כיום מבטיחים 100. כשמגיעים לסביבות 50 אומרים שזהו זה. יש לך מאה. טוב אז אני רוצה לחזור למהירות 40 שהיתה לי. לא חביבי, יעלה לך יותר.

אירועים קרובים