כוכבת הרשת החברתית הפקיסטנית נרצחה על רקע "כבוד המשפחה"

מאות אלפי העוקבים ברשתות החברתיות לא עזרו לקנדל באלוץ' - החילונית ולוחמת החופש והקדמה - להינצל מנקמתו של אחיה הפוריטן שאמר בגאווה בראיון: "כן, כמובן, אני חנקתי אותה"

נפרדים מלוחמת החופש. קנדל באלוץ'. צילום: פייסבוק

קנדל באלוץ' הייתה כוכבת ברשתות החברתיות בפקיסטן והיא בסך הכל בת 26. הדוגמנית והזמרת הפכה לדמות בולטת במיוחד בפייסבוק (Facebook), שם עקבו אחריה יותר מ-750 אלף אנשים; בטוויטר (Twitter) שם היו לה 49 אלף עוקבים; ועוד 49 אלף צפו בקביעות בפרסומיה באינסטגרם (Instagram).

באלוץ' הייתה חילונית שלא נכנעה לתכתיבים החברתיים בפקיסטן השמרנית. היא פרסמה תמונות שנחשבו בעיניי חלק מבני עמה לפרובוקטיביות, ובעולם המערבי יחשבו כנראה ל"סקסיות", וכן התבטאה בעד שוויון זכויות לנשים. בסוף השבוע האחרון רצח אותה אחיה, וואסים עזים, בדיוק בגלל כל אלו.

במסיבת עיתונאים שהתקיימה ביום ראשון, טען האח כי אין לו חרטות על הריגת אחותו. "כן, כמובן, אני חנקתי אותה", אמר עזים לכתבים באירוע שאורגן על ידי המשטרה של מולטאן שבמחוז פנג'אב.

בתארו את הרצח אמר האח כי "היא הייתה בקומת הקרקע בזמן שההורים שלנו ישנו על הגג. זה היה בסביבות השעה 10:45 כאשר נתתי לה כדור ואחר כך רצחתי אותה". לאחר שחנק את באלוץ' נעלם אחיה, אך נמצא ונעצר זמן קצר לאחר מכן, בעקבות תלונה שהגיש האב במשטרה כנגדו.

מאות נרצחות על רקע "כבוד המשפחה" מדי שנה

"הייתי נחוש בדעתי או להרוג את עצמי או להרוג אותה", המשיך והוסיף האח בעדותו המחרידה, בעודו מובל על ידי המשטרה, ואף ציין כי הוא "לא מתבייש" על הרצח. "לא משנה מה היה המקרה, ההתנהגות של אחותי הייתה לחלוטין בלתי נסבלת".

קנדל באלוץ'. צילום: טוויטר

קנדל באלוץ'. צילום: טוויטר

מאות נשים נרצחות מדי שנה בפקיסטן, לעתים קרובות בידי קרוביהם, במסגרת מה שמכונה "רצח על כבוד המשפחה". לדברי Rappler, רוצחים רבים מזוכים מאשמה ברצח ומשוחררים, בגלל החוק במקום המאפשר למשפחה לסלוח לרוצח.

באלוץ', ששמה האמיתי הוא פאוזיה עזים, נחשבה לדמות קונטרברסלית בארצה השמרנית. בנוסף לפרסומי תמונותיה באינסטגרם – גלוית פנים, לעיתים לובשת ג'ינס, חולצות עם מחשופים ונועלת נעלי עקב – נהגה באלוץ' לפרסם גם סרטוני וידיאו מזדמנים, שהפכו ליותר ויותר פוליטיים לאחרונה.

עוד אחזור בגדול

כוכבת מדיה החברתית, שזכתה לכינוי קים קרדשיאן הפקיסטנית, פרסמה את הודעת הטקסט האחרונה שלה בפייסבוק ביום שני, ה-4 ביולי, ובה כתבה: "אני מנסה לשנות את הלך הרוח האורתודוקסי הטיפוסי של אנשים שאינם רוצים לצאת מקליפתם של אמונות שווא ומנהגים ישנים. תודה גדולה למאמינים ולתומכים בי שמבינים את המסר שאני מנסה להעביר באמצעות הפוסטים וקטעי הווידיאו הנועזים שלי. הגיע הזמן להביא את השינוי, כי העולם כולו משתנה. בואו נפתח את הראש שלנו ונחיה בהווה".

בבוקר יום מותה העלתה באלוץ' תמונה של עצמה נועצת מבט נחוש הישר אל המצלמה, ואליה הוסיפה את ההסבר שבכוונתה להעניק השראה לנשים שמקבלות יחס גרוע מהחברה. "עוד אחזור בגדול" סיכמה באלוץ' את דבריה באופן שהתגלה בדיעבד כמצמרר במיוחד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים