מוטורולה ישראל תספק למשטרה מערכת תקשורת דיגיטלית בפרויקט בהיקף מאות מיליוני שקלים

המערכת, ASTRO 25, מיועדת לשימוש בעת ביצוע משימות קריטיות של המשטרה, ועתידה להעניק לה כיסוי קשר משופר בפריסה ארצית ● היא מבוססת על תקשורת אלחוטית דיגיטלית P-25 - תקן לפרוטוקול תקשורת המשמש את הגופים העוסקים בתחום הביטחון האישי של האזרח בארצות הברית ובמדינות נוספות ● ASTRO 25 תחליף את המערכת האנלוגית הישנה שהמשטרה משתמשת בה כיום בתהליך שיסתיים במהלך 2010

הסכם ענק בין מוטורולה (Motorola) ישראל למשטרה: החברה תספק לה את ASTRO 25 – מערכת תקשורת רדיו דיגיטלית, שעתידה להעניק למשטרה, בין השאר, כיסוי קשר משופר בפריסה ארצית. המערכת החדשה תחליף את המערכת האנלוגית שהייתה בשימוש המשטרה עד כה, ותהליך ההגירה יושלם במהלך 2010. היקף העסקה לא נמסר, אולם מקורות בשוק העריכו אותו במאות מיליוני שקלים.

מדובר במערכת דיגיטלית לקשר, לדיבור ולהעברת נתונים (IV&D), המיועדת למשימות קריטיות של המשטרה. היא תוכננה ופותחה במיוחד עבור ארגוני חירום והצלה. המערכת מבוססת על תקשורת אלחוטית דיגיטלית P-25 – תקן לפרוטוקול תקשורת המשמש את הגופים העוסקים בתחום הביטחון האישי של האזרח בארצות הברית ובמדינות נוספות. היא מספקת כיסוי קשר ויכולת עבודה בשילוב עם כוחות נוספים, מחוץ למשטרה.

המערכת עונה לצורך המשטרתי של שימוש נרחב בתקשורת אלחוטית מתוחכמת וטווח קישוריות רחב עם משתמשים הנמצאים בשטח. ממוטורולה נמסר, כי המערכת משדרגת את יכולות המשטרה בכמה היבטים: אבטחת התקשורת, הצפנת שיחות, קיבולת העברת נתונים, תקשורת דיגיטלית ויכולת להגדיל את מספר השיחות והמשתמשים ברשת. כמו כן, היא אמורה להבטיח כיסוי קשר מורחב ושימוש יעיל בתדרי הרדיו של המשטרה.

בין היתר, מאפשרת ASTRO 25 לשלוח הודעות כתובות (TMS – ר"ת Text Messaging Services), שתאפשר לשוטרים ולקצינים יכולת לקבל נתונים אודות משימות קריטיות מרחוק ובזמן אמת. לדברי מוטורולה, זוהי צורה אידיאלית של תקשורת חלופית, כאשר מידע רגיש צריך להיות מחולק בין כמה גורמים. המערכת כוללת יכולת מובנית לשדרוג לטכנולוגיית TDMA דיגיטלית. בנוסף, יש ל-ASTRO25 יכולות יתירות ושרידות, והיא כוללת מרכזי גיבוי הפרוסים ברחבי הארץ, כדי לאפשר למשטרה לשמור על פעולה רצופה בזמן פעילות שגרתית ובמצבי חירום.

"משטרת ישראל פועלת באופן תדיר לשדרוג יכולותיה המבצעיות, תוך שהיא מתבססת על האמצעים הטכנולוגיים החדשניים ביותר", אמר ניצב דוד קראוזה, ראש אגף תכנון וארגון במשטרת, שהוא גם יושב ראש ועדת ההיגוי של פרויקט הקשר. לדבריו, "מערכת התקשורת החדשה תשמש את השוטרים הפועלים בשטח. היא תגביר את יכולת התגובה שלנו, תאפשר לנו לספק מענה אפקטיבי לאירועי היומיום ותשפר את כושר ההרתעה של משטרת ישראל". קראוזה הוסיף, כי "המערכת עשויה לשמש תשתית יציבה למערכת רדיו לאומית, המיועדת לשימוש כל ארגוני החירום, הביטחון וההצלה במדינה".

"הטמעת המערכת במשטרה תשפר מאוד את יכולותיה המבצעיות", אמר שמעון דיק, סגן נשיא ומנהל פעילות שוקי ישראל במוטורולה. "תהליך ההגירה ממערכת הקשר האנלוגית לזו הדיגיטלית יבוצע תוך שמירה על הרציפות המבצעית והתפעולית של המשטרה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים