עומר דרור, נס: "תהליכי פיתוח אג'יליים מחייבים שילוב DevOps ואוטומציה"

לדברי דרור, סמנכ"ל ומנהל חטיבת הבדיקות והבטחת האיכות בנס טכנולוגיות, "מתודולוגיית DevOps מיועדת להפוך רעיון למציאות בתוך פרק זמן קצר ובאיכות גבוהה"

עומר דרור, סמנכ"ל חטיבת הבדיקות והבטחת האיכות, נס טכנולוגיות. צילום: שאולי לנדנר

"העולם הדיגיטלי מחייב ארגונים להתאים את עצמם לקצב שינויים וחדשנות מהירים ממה שהכרנו בכול נקודה בעבר. כאשר ארגון מפתח מוצר או שירות חדשים הוא חייב להיות מהיר ומדויק, אחרת הוא יצא לשוק עם מוצר שכבר אינו רלוונטי. המציאות הזו הופכת את האג'יליות לתפיסת הפיתוח המובילה, והיא מחייבת ממשק הדוק יותר עם גופי ה-IT, מה שמוכר כ-DevOps, ויישום כלים ושיטות לאוטומציה וכלי ענן בסביבות הפיתוח". כך אמר עומר דרור, סמנכ"ל ומנהל חטיבת הבדיקות והבטחת האיכות (V-Ness) בנס טכנולוגיות.

דרור פתח כנס לקוחות שערכה החברה היום (ג') ב"קומה הרביעית" בתל אביב בהשתפות למעלה מ-100 סמנכ"לי פיתוח, מנהלי QA ו-CTO במגזר ההיי-טק והסטארט-אפים.

לדבריו "ארגון צריך להפוך רעיון למציאות בתוך פרק זמן קצר ובאיכות גבוהה. בעולם המסורתי מהירות הייתה שם נרדף לבאגים, אלא שבעולם החדש בו פיתוח מוצר חדש או גרסה חדשה צריך להיעשות כל כמה ימים או שבועות – פיתוח מהיר לא יכול לסבול באגים. זו בדיוק הסיבה שאנחנו רואים אימוץ מהיר של תפיסת ה-DevOps בשוק".

דרור ציין כי נס הקימה שנה שעברה מרכז מצוינות לתחום ה-DevOps שמיועד לשמש מרכז ידע והתמחות ייעודיים בשוק הישראלי. "מרכז המצוינות, הכולל היום כ-30 עובדים, מספק לארגונים הן את התשתיות הטכנולוגיות והן את כוח האדם כדי להיכנס לעולמות ה-DevOps, אוטומציה ובדיקות מרחוק".

להיפרד מתהליכי בדיקות ידניים

סנדרין קאלק, מנהלת תחום DevOps בנס טכנולוגיות, אמרה כי "הארגונים המסורתיים עדיין רגילים לבצע את תהליכי הבדיקות בצורה ידנית וממש לפני העלייה לאוויר. המגמה היום מדברת על תהליכי אג'ייל ו-Time to Market, וזה מחייב לעבור לתהליכי בדיקות מתמשכים – Continuous Testing, המתבצעים לכל אורך חיי מחזור הפיתוח ועד העלייה לאוויר, ולבצע תהליכים אלו בצורה אוטומטית תוך חזרה על הבדיקות שוב ושוב".

סנדרין קאלק, מנהלת תחום DevOps בנס טכנולוגיות. צילום: שאולי לנדנר

סנדרין קאלק, מנהלת תחום DevOps בנס טכנולוגיות. צילום: שאולי לנדנר

לדבריה, "המחקרים מראים שתיקון באגים המתגלים בשלבי העלייה לאוויר יקרים בערך פי 100 לעומת גילוי באג בשלבים המוקדמים יותר. המעבר לתהליכי בדיקות מתמשכים מאפשר לארגון לגלות למעלה מ-85% מהבאגים בשלבים המוקדמים של תהליך הפיתוח, מה שמאפשר פיתוח מהיר יותר, תוך חיסכון ניכר בעלויות".

קאלק ציינה כי "ארגונים רוצים לאמץ תהליכי בדיקות אוטומטיים, אלא שבהרבה מקרים הם משתמשים בכלים שכלל אינם יכולים לדבר אחד עם השני, ולא יכולים לתמוך באוטומציה. זה מחייב ביצוע של בדיקת הפערים בין המצוי לרצוי, מיפוי התהליכים בארגון, ואימוץ של תהליכים וכלים שיכולים לתת לארגון את הפלטפורמה לבצע את השינוי".

שירות מרוחק וענני

קאלק ציטטה מחקר המראה כי 88% מהחברות מעוניינות לעבור למתודולוגיית DevOps, אלא שגם כאן קיים שוני בין ארגונים שנמצאים ברמת בגרות גבוהה יותר באימוץ המתודלוגיה וצברו ניסיון וידע, לעומת ארגונים הנמצאים בשלבים הראשונים יותר ונמצאים בפערי ידע כדי להפיק מ-DevOps את המירב.

"מרכז ההתמחות של נס לתחום ה-DevOps והבדיקות משמש מקור ידע והתמחות לתחום", הוסיפה קאלק, "והוא יודע לספק בניית תשתיות DevOps על גבי כל תשתיות הענן המובילות, בסביבות היברידיות ובסביבות פנים ארגוניות".

"אחד הדברים הייחודיים שאנו מציעים", סיכמה קאלק, "הוא תשלום עבור השירות המתבצע לפי שימוש בפועל – תשלום עבור בדיקה, סביבות, תרחיש ועוד, ולא בדומה לעולם המסורתי המשלם עבור שעות עבודה ואנשים. זה ממש לקחת את השירות של הבדיקות ולהפוך אותו לשירות מרוחק וענני".

עוד השתתפו באירוע מולי אדן, לשעבר נשיא אינטל (Intel) ישראל; אדם ספקטור, מנהל התשתיות ב-Wix, שתיאר את יישום ה-DevOps בארגון; אורי זוהר, אוונגליסט טכנולוגיות במיקרוסופט (Microsoft) ישראל, שהציג פרקטיקות DevOps בענן; ואהוד לוי, שותף בכיר בקרן ההון סיכון Canaan Partners, שהציג את סיפורה של אפליקציית Waze בדרך למכירתה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים