אף אחד לא חסין: ההאקרים הגיעו גם לחשבון הטוויטר של דורסי

מנכ"ל הרשת המצייצת הוא הנפגע החדש של קבוצת ההאקרים שמסמנת בכירים מעמק הסיליקון כיעדים לפריצות סייבר בכדי להדגים כשלי אבטחה ● כנראה שג'ק דורסי צריך לקרוא מחדש את הנחיות האבטחה של האתר שלו

ג'ק דורסי, ממייסדי טוויטר ומנכ"ל החברה. צילום: טוויטר

רשימת הסלבריטאים והבכירים, בעיקר המנכ"לים, שחשבונותיהם נפרצים – רק הולכת ותופחת, ובמקביל אליה התובנה עד כמה רציניות בעיות אבטחת החשבונות באתרי המדיה החברתית השונים.

הקורבן של השבוע הוא לא אחר מאשר ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר (Twitter) בכבודו ובעצמו. AsEngadget מדווח כי חשבון הטוויטר של דורסי נפרץ בשלב מסוים בתחילת השבת. התוקף או הקבוצה המכונה OurMine פרסמה ציוץ שבישר שוב שכוונת הפריצה היא רק "לבדוק את ביטחונכם", ולאחריו הועלה גם וידיאו קליפ – שניהם נמחקו מאז.

מהומת עולם במייל של מטה טוויטר

למעשה, כל ההודעות שאינן מקוריות של דורסי פורסמו לחשבון של מנכ"ל טוויטר ב-Vine, כך שזה אפשרי ש-Vine עצמו הוא חלק משיטת ההתקפה, כשבו נעשה שימוש בכדי להשיג גישה לפרופיל הטוויטר העיקרי של דורסי. כך או כך, הפוסטים הוסרו בתוך כחצי שעה מרגע פרסומם, ואפשר רק לדמיין את מהומת העולם שהתרחשה בדואר האלקטרוני של מטה טוויטר באותה חצי שעה גורלית.

רק בחודש שעבר, ובניסיון להשיב מלחמה כנגד הפריצות של OurMine – שכבר פגעו בין השאר במגה-בכירים כמו סונדר פיצ'אי ומארק צוקרברג בשבועות האחרונים – יזמה טוויטר נעילתם של מיליוני חשבונות.

"בכל אחת מחשיפות הסיסמאות האחרונות הצלבנו את הנתונים עם הרישומים שלנו", כתבה טוויטר בפוסט שפרסמה ביוני בבלוג שלה. "כתוצאה מכך, מספר חשבונות טוויטר זוהו ככאלו הנזקקים להגנה נוספת. חשבונות עם חשיפת סיסמה ישירה ננעלו ודורשים איפוס סיסמה על ידי בעלי החשבון".

דורסי, וכמובן גם כל מצייץ אחר ברשת החברתית, צריכים ככל הנראה להקפיד לקרוא טיפים בנוגע לשמירה על אבטחת החשבון שלהם בטוויטר – להשתמש בסיסמאות חזקות, לעשות גם שימוש באימות התחברות, והכי חשוב, לעבור על רשימת יישומי צד שלישי שיש להם רשות לגשת לחשבון הטוויטר שלהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים