פייסבוק מאמצת מדיניות פרטיות חדשה

הרשת החברתית הקצתה שבוע לקבלת תגובות על המדיניות החדשה, אך למרות שלטענתה "רבים לקחו חלק בתהליך", הרי שבתום השבוע נאספו פחות מ-7,000 תגובות בסך הכל ● מרבית החברים שהגיבו הביעו תמיכה במדיניות הפרטיות החדשה, אשר מנוסחת בשפה פשוטה ובהירה

פייסבוק (Facebook) הודיעה אתמול (ג'), כי היא מאמצת מדיניות פרטיות חדשה, שתהיה נגישה וקלה יותר להבנה. הרשת החברתית הקצתה שבוע לקבלת תגובות על המדיניות החדשה, אך למרות שלטענתה "רבים לקחו חלק בתהליך", הרי שבתום השבוע נאספו פחות מ-7,000 תגובות בסך הכל. עם זאת, על פי הודעה שפרסם בבלוג מייקל ריכטר, סגן היועץ המשפטי של פייסבוק, שיעור השתתפות זה מייתר את הצורך בהצבעה, בהתאם לכללים של הרשת החברתית.

מרבית החברים שהגיבו הביעו תמיכה במדיניות הפרטיות החדשה, אשר מנוסחת בשפה פשוטה ובהירה, על פי ריכטר. למדיניות הפרטיות נלווים מילון למונחים חשובים וסרטוני וידיאו שמספקים מידע נוסף. המדיניות החדשה תפורסם בשפות אנגלית, צרפתית, איטלקית, גרמנית וספרדית.
כזכור, בחודש יולי האחרון, בתום חקירה שערכה, קראה הממונה על הפרטיות בקנדה לחברת פייסבוק לעשות יותר כדי לשמור על הפרטיות של החברים ברשת החברתית.

הממונה, ג'ניפר סטודרט, הביעה חשש מכך שלמרות שהחברים יכולים לחסום בקלות את החשבונות, הרי שתהליך המחיקה אינו מספיק ברור. למעשה יכולה פייסבוק לשמור פרטים של חשבונות שנחסמו לפרק זמן בלתי מוגבל, בניגוד לחוקי הפרטיות של קנדה.

הרשת החברתית ידע כבר גלים של מחאה לאחר שהציגה עדכוני חדשות בשנת 2006, ומנגנון פרסום בשם Beacon בשנת 2007. גם בעקבות הפרסום של הכללים החדשים, לא מכבר, נמתחה ביקורת על כך שמנוסח הכללים עולה שפייסבוק שומרת לעצמה את הבעלות על הפרטים והתמונות שבפרופילים של החברים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים